Gå til innhold

Vis oss din blandevei/bikepacking/monsterkross/whatnotsykkel


Anbefalte innlegg

Arve Er skrev (På 18.8.2023 den 13.27):

Her er min grusknuser (forslag til nytt navn siden grusracer tydeligvis ikke passer på denne type sykkel og jeg aldri kunne tenkt meg å bruke anglesismen gra..sykkel.)

Grusknuser var et morsomt navn 😄

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoje skrev (59 minutter siden):

Kudos for et bra første innlegg og grattis med en knallfin sykkel!

Har Barlow Pass på "dekk-jeg-vil-teste" lista, men de er ikke så lett tilgjengelige har jeg inntrykk av.

 

Takk!
 

Det virker som ein må leite litt etter dei dekka. Har tenkt litt sjølv på kva som kan vere ein god substitutt for dei dekka. Er jo greit om ein finn eit dekk i norske butikkar. 36-40 mm oppgitt bredde er noko ein kan sjå etter. Dekk frå Challenge med føyelige sideveggar kan jo vere eit alternativ. Nokon med innspel her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Klinker til med denna! Ruller lett på grus når jeg pumper opp dekka, og med så tight oppsett er det faktisk gøy å kjøre sti. Meeeget happy om dagen, bildet er fra igår morges. 
 

Aeroe spider rack. Sitter godt, veier mye. Ikke så ille vektfordeling om man passer på å få volumet bak og vekten annetsteds.

010B42B4-5E8C-4FE5-936F-74023B1EA43C.jpeg

  • Like 6
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ranie skrev (På 30.8.2023 den 21.08):

Er alltid kjekt å sjå andre sine syklar, og kanskje spesielt det å få servert litt erfaringer frå bruk. Set stor pris på det som vert delt her på forumet, så eg får prøve å gjere mitt med min første post her.

Til blandevegssykling har eg fleire syklar, men den som står meg nærast er denne stålklumpen her: Fairlight Faran 2.0 56R. 

Tror jeg veide denne til 11.4 kg uten randobag før jeg solgte denne til deg! Angrer litt den dag i dag, men det er godt å se at den lever videre hos noen som vet å sette pris på den 💚 Et flyvende teppe av en sykkel hvor jeg for en gangs skyld traff blink på omtrent hvert eneste komponentvalg (OK, den burde kanskje vært satt opp med 46/30 krank for de bratteste kneikene). 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dele min opprinnelige grussykkel, Surly Cross-Check, som jeg har hatt i 10 år i år. Vært med på det meste og vært igjennom et utall ulike konfigurasjoner. Kommer nok aldri til å kvitte meg med den.

Skivebremser var ikke en stor greie da jeg kjøpte den, men da Surly Straggler kom på markedet like etterpå klarte jeg aldri å slutte å irritere meg over at Cross-Check ikke hadde skivebremser. Etter noen år fikk jeg derfor Heim Bicycles til å lodde på skivebremsefester.

Har full forståelse for at dekk og diverse andre detaljer ikke er for enhver smak, men da jeg først var innom Blue Lug i Tokyo tidligere i år kunne jeg ikke dy meg og måtte ta med noen suvenirer hjem til Surlyen. 

IMG_4961.jpeg
 

Dessverre ble nylig min Planet X Tempest utsatt for et stygt uhell der ramma må vrakes, så Surlyen blir nok den sykkelen jeg bruker ut sesongen.

Endret av arekey
  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arekey skrev (1 time siden):

Må dele min opprinnelige grussykkel, Surly Cross-Check, som jeg har hatt i 10 år i år. Vært med på det meste og vært igjennom et utall ulike konfigurasjoner. Kommer nok aldri til å kvitte meg med den.

Skivebremser var ikke en stor greie da jeg kjøpte den, men da Surly Straggler kom på markedet like etterpå klarte jeg aldri å slutte å irritere meg over at Cross-Check ikke hadde skivebremser. Etter noen år fikk jeg derfor Heim Bicycles til å lodde på skivebremsefester.

Har full forståelse for at dekk og diverse andre detaljer ikke er for enhver smak, men da jeg først var innom Blue Lug i Tokyo tidligere i år kunne jeg ikke dy meg og måtte ta med noen suvenirer hjem til Surlyen. 

IMG_4961.jpeg
 

Dessverre ble nylig min Planet X Tempest utsatt for et stygt uhell der ramma må vrakes, så Surlyen blir nok den sykkelen jeg bruker ut sesongen.

Dritkult med one of a kind! Fargespraglete detaljer i tapen som tas igjen andre steder gjør den nå ganske gjennomført og.

  • Like 2

Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 128 km rundt om på Dovre følte jeg for å forevige min kjære Giant TCR i kveldssola på Dombås. Sju timer tidligere hølja det ned i det jeg tråkket på alt for grov grus oppover mot Hjerkinn. Oppsettet er selvsagt kritikkverdig: 1) rammeveska er for stor og skviser de stakkars Elite-flaskene, 2) hvor den ene har blitt sterkt misfarget etter å ha måttet bære sportsdrikke.

IMG-1429.jpg.64eca7fb932347baad9633dbc94371db.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

olelovold skrev (På 15.9.2023 den 13.46):

Tror jeg veide denne til 11.4 kg uten randobag før jeg solgte denne til deg! Angrer litt den dag i dag, men det er godt å se at den lever videre hos noen som vet å sette pris på den 💚 Et flyvende teppe av en sykkel hvor jeg for en gangs skyld traff blink på omtrent hvert eneste komponentvalg (OK, den burde kanskje vært satt opp med 46/30 krank for de bratteste kneikene). 

@olelovold, den er i alle fall likt og brukt her i heimen! Du skal jo ha heile æra for at sykkelen er så fin som han er. Eg vart berre mållaus og kunne plukke opp ein draumesykkel veldig lett. Så var det sikkert både ein fordel og ei tapt glede å ikkje få vere i prosessen med å spesifisere og bygge sykkel - for det er jo gøy det også!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arekey skrev (På 18.9.2023 den 11.31):

Må dele min opprinnelige grussykkel, Surly Cross-Check, som jeg har hatt i 10 år i år. Vært med på det meste og vært igjennom et utall ulike konfigurasjoner. Kommer nok aldri til å kvitte meg med den.

Skivebremser var ikke en stor greie da jeg kjøpte den, men da Surly Straggler kom på markedet like etterpå klarte jeg aldri å slutte å irritere meg over at Cross-Check ikke hadde skivebremser. Etter noen år fikk jeg derfor Heim Bicycles til å lodde på skivebremsefester.

Har full forståelse for at dekk og diverse andre detaljer ikke er for enhver smak, men da jeg først var innom Blue Lug i Tokyo tidligere i år kunne jeg ikke dy meg og måtte ta med noen suvenirer hjem til Surlyen. 

IMG_4961.jpeg
 

Dessverre ble nylig min Planet X Tempest utsatt for et stygt uhell der ramma må vrakes, så Surlyen blir nok den sykkelen jeg bruker ut sesongen.

Kul sykkel! Kjekt med dei syklane som ein får ei felles historie saman med. Hadde vore interessant å sjå utviklinga og tanker rundt dei ulike konfigurasjonane!

Hadde eg vore i Japan og i nærleiken av Blue Lug hadde eg nok endt opp med eit lengre besøk der, og sikkert litt av kvart i kofferten heim.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bidrar med en sykkel som ikke er min, men som jeg husker gjorde et dypt inntrykk da jeg så den og tok dette bildet i 2017 eller 2018 inne hos Sørensen Sykler på Helsfyr. Denne tilhørte butikksjefen Kim, og dette var trolig første gang jeg fikk studert en moderne, progressiv grussykkel skikkelig og fikk øynene opp for hva som var på gang. Synes denne ser helt nydelig ut i dag også. Sykkelen har nå ny eier som er ukjent for meg, men lever visst i beste velgående.

Open UP ramme
Enve M50 hjul
Hope bremser og skiver
Compass 650b/47mm dekk

For ordens skyld: Bildet publiseres med tillatelse fra daværende eier.

open-kim-2018.jpg

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...