Gå til innhold

Vis oss din blandevei/bikepacking/monsterkross/whatnotsykkel


Anbefalte innlegg

emtb packing er nok ganske haram i forhold til alle andre bikepacking sykler her. bak rammen gjør at jeg kan gå full send med sete nede uten å i det heletatt tenke på at jeg har 10-15kg stoppet til sykkelen. Masse plass til alt mulig og uten sekk. Hjemme snekret bagger og aero spider rack forand og bak

IMG_4046.png

IMG_4019.jpeg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (4 timer siden):

Har den to hjul og påmonterte vesker er det pr def en "blandeveibikepackingmonsterkrosswhatnotsykkel" så det der er godt innafor!

godt å høre, hva skal man skal det hete da? elpacking? glamp-packing? turbopacking? latpacking? 

hadde så mye plass at jeg kunne ta med to 500g+ bøker hehe (det var for å simmulere et extra batteri, + lesestoff da) 

Endret av Emtb
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har et slikt rammesett på vei i posten fra J.Laverack.  Og sluttproduktet etter planen ganske tett opp mot dette bilde fra produsentens galleri. Diskusjonen med meg selv går på valg av gruppesett nå i første omgang.  Hadde grx 12s kommet i di2, så hadde det blitt mitt valg. Jeg vurderer mekanisk,  men etter 6 år (minst) uten å bytte vaier og justere, og ikke bli helt fornøyd,  så er det med litt usikkerhet jeg går tilbake til mekanisk.  Den nye di2 har også store bakdeler;  lading rett på bakgir begrenser på lange turer.  Det er jo sram også, men med 4 individuelle elektroniske komponenter med batterier, tenker jeg at en muligens utfordrer vel mye....Har heldigvis ganske god tid før våren er her:-)

GRiT-ChrisKing-Tailfin-Main-2048x1071.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sveinung1 Det med gruppesett er vel verdt en egen tråd med avstemning? Jeg holder faktisk en knapp på mekanisk grx, men med 2x framme. Da trenger du ikke et sært boss på bakhjulet, sånn at du lettere kan bruke hjul fra landeveissykkelen som reserve. Hvis du får kjørt heltrukket wirestrømpe fra hendel til gir er det særs lite etterjustering og den må heller ikke skiftes ofte.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
arekey skrev (På 28.8.2023 den 23.55):

Planet X Tempest på jomfrutur over Synnfjell i helga. Ordentlig ilddåp med konstant regn hele dagen.

IMG_4726.jpeg

Var du fornøyd med denne frem til den ble ødelagt? Bra pris med grx rx810 nå..

Endret av Kopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kopp Ja, var godt fornøyd med den. Eneste jeg savnet var festepunkter for veske på overrøret (men stroppene på den Tailfin-veska satt som støpt) og flaskeholder på underrøret. Raus dekklarering, fin geometri, relativt enkel å bygge opp. Kjøpte meg en Lynskey GR300-ramme (også på salg) for å erstatte den ødelagte Tempesten, og jeg synes ærlig talt at finishen på sistnevnte var bedre. Kult med "Handmade in USA", men Planet X Tempest (eller andre Kina-rammer i samme prisklasse) fremstår for meg som en bedre deal altså. Særlig den RX810-dealen de kjører nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Sykkelen (Lapierre Pulsium Sat Disc) som jeg bruker til bike packing. Syklet Stjørdal - Sauda t/r på denne i sommer. Ingen punkteringer eller problemer i hele tatt. Er en XL ramme og etter denne turen er rammevesken byttet fra 12 L til 14 L fant ut at det var plass til den største, også er rammeveske etter min erfaring den beste plassen å ha mest mulig bagasje.

Stjørdal_Sauda t_r 2023.jpg

Sauda_Stjørdal t_r 2023.jpg

Endret av johs78
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er såpass fornøyd med den "nye" vintersykkelen min at jeg limer'n inn her. Det er en White Lite SC fra 2018, med piggdekk, SKS-skjermer og "Bar mitts" for lune labber. Et frontstativ av pizzatypen er på ønskelisten, ellers fungerer den supert som den er.

 

Screenshot 2024-01-24 at 15.19.40.png

Endret av ChristianL
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Rett nok har jeg en variant med krøllestyre også, men jeg liker veldig godt denne, en Canyon Exceed CF SLX. Kjøpt som løs ramme fra Canyon, deretter bygd selv, hvor hver enkelt del ned til den minste bolt er nøye utvalgt. Ikke for å få den lettest mulig, men lett OG solid.image.jpeg.bd5b8e60c955189dded1fa780f536ba4.jpegimage.jpeg.c840741775c59af4eca9ca31d70e924d.jpegimage.jpeg.308653495a368d779619748f986a5146.jpeg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å ligne en sykkel nå. 
105 hendler. 
Ultegra 46/34 krank. 
Ultegra fremme og RX bakgir. 
Sunrace 11/36. 
Nextie hjulsett med Terra Speed 40mm.  
Lauf Grit gaffel. Lest mye og hørt mye positivt fra kjentfolk, så da tar jeg sjansen. 
 

Nå gjenstår det å justere gir, lufte bremser, få på kjedet og styreteip, få litt guffe og luft inn i dekka og komme seg ut å tråkke 🚴🏻

IMG_3373.jpeg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...