Gå til innhold

Det nye Stilpolitiet!


Anbefalte innlegg

OleF skrev (På 20.7.2023 den 20.40):

Syntes lengden på sokkene bestemmes litt av leggen på rytteren jeg.

Lange tynne legger = lange sokker.

Korte tykke legger = korte sokker

Snur man om på dette blir ting fort ille å se på.

Jeg tror jeg er klar for å kjøpe korte sokker neste gang, for dette her er forbi grensen til upassende. 

Edit: jeg ser at de er ganske stretchy, så det er nok mulig å la de gå halvveis opp.

image.jpeg.13e6250afc5dcb6fe7ede99d78382cf9.jpeg

Endret av Juffe
Stretchy
  • Sad 2

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (På 18.7.2023 den 10.14):

Aerosokker funker bedre enn mange tror, men hvor høye sokker skal man egentlig akseptere? 

image.png.93aa87fad87c98f9147914e3b849df9f.png

 

Dagens, som på bildet over, er for lange imo. Jeg er ganske enig med Juffe, men de kan og være litt lenger enn det han skisserer. Når jeg ser proffer og andre med lange sokker syns jeg det definitivt er mest stilig at ikke strømpelengden overskrider der selve leggmusklen begynner/vinkler utover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valentino skrev (På 21.7.2023 den 12.46):

Hvite bukser er @HOTON sitt gebet. 
 

Kommentar til @YOLO:

Korte nok sykkeltrøyer er et evig problem. Forøvrig synes jeg den siste iterasjonen av Bergodal-drakta var kul. Også kjekt at vi fikk dem med undertrøye-front i varmen. Styretapen er skitten pga time 6 i 35 grader. 
Det eneste jeg har å påpeke hos deg er de lange flaskene. Greit at L-L (good one!) er et langt ritt, men det må være mulig å starte med en flaske i midtlommen heller enn de to avbildede rakettene. 

Å ha den på midtlommen bak gir vist en aerodynamisk fordel også. Husker ikke om det var marginalgains gjengen eller Escapecolletive som hadde målt dette i vindtunnel, men var vist gunstig å ha en flaske på midtlommen når de målte. (kan sikkert variere etter sittestilling, person osv)

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juffe skrev (På 23.7.2023 den 21.48):

Jeg tror jeg er klar for å kjøpe korte sokker neste gang, for dette her er forbi grensen til upassende. 

Kan vel brukes som bunadstrømper, eller kanskje til nikkersen? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig at Assos, Bianchi, 23 mm på grus-segmenter, retrohistoriker, stilguru og Hedmarkskompetansen er med videre 🙂

I tillegg til hvordan sykkel og rytter er "satt opp fysisk" velger jeg å tenke at måten man opptrer på sammen med andre handler om stil, noen "bare har det" mens andre må jobbe for en smule respekt, for enkelte blir det bare ikke riktig uansett og stil kan ikke kjøpes for penger. Er du opptatt av hvordan du fremstår kan du ta en kikk på et par ting jeg forsøker å ha i bakhodet når jeg har en god dag (absolutt ikke uttømmende eller fasit)

Ta initiativ til en plan for turen og oppnå enighet, spesielt om det er nye ansikter (kosetur, trening, vi venter/ikke, aktuelle stoppesteder, ruta, tegn osv), aldri brå bevegelser / vær forutsigbar, tør å gi konstruktive tips til de som skaper utrygghet eller ujevn / for høy fart, tett luker jevnt og bidra til jevn flyt for alle i gruppa, følg med på hva som skjer rundt deg, tenk på hvordan du sitter på sykkelen, ikke skrap ditt utsyr på andres ved stopp etc, ta din tid i vinden, gi tydelige tegn, ikke kast søppel, følg trafikkregler, hold deg oppdatert om ruta, vær positiv, ikke klag, skryt av andre men ikke av deg selv eller eget dyrt utstyr, ikke skyld på en dårlig dag om du ikke er sterkere (enkelte må til stadighet late som det bare i dag de er på det nivået andre opplever at de leverer på hver gang), dropp skjellsord / finger'n til andre langs veien, still nyvasket med rene sykkelklær + deodorant så du ikke lukter slakteklar hest, ikke spytt, snyt deg evt annet gruppa ikke setter pris på, unngå olje og søl utover kropp/klær, ikke vær gjerrigknark, ikke vær besservisser, har du veldig sterke meninger om politikk, økonomi, kjønn osv så tenk igjennom hva andre ønsker å høre på, sørg for at utstyret ditt alltid virker / vær selvhjulpen, møt opp til avtalt tid, del drikke / mat med andre, hjelp til om noen som er ørlite klønete får teknisk, støtt og hold ekstra kontakt med de som er svakere enn deg, vent / trekk de opp om de blir hengende etter og når man evt stopper på en topp, ikke start før sistemann (eller kvinne) har rukket å trekke pusten. 

Ørlite frihet (under ansvar) og sunn fornuft skader ikke, god tur 😉

 

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howard skrev (46 minutter siden):

Er det flere enn meg som tenker at det er litt feil at Lance er fratatt TdF-titlene..?

Nei.

Sorry, kunne ikke dy meg, hehe.
Selvfølgelig er det andre som også var dopet opp etter ørene på den tiden, men USADAs Reasoned Decision er glassklar. 

  • Like 2

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howard skrev (51 minutter siden):

Er det flere enn meg som tenker at det er litt feil at Lance er fratatt TdF-titlene..?

Om det ikke er direkte feil så er det i hvert fall inkonsekvent tatt sykkelsportens historie i betraktning. Sanksjonene mot Lance fra sporten sin side var på mange måter symbolske og til en viss grad virker det også å ha hatt en effekt. Andre sanksjoner, som de fra myndighetene, skyldes at han var sponset av USPS store deler av karrieren, så disse var også av andre proporsjoner enn om han hadde syklet for ikke-statlige sponsorer. Til og med David Walsh kalte straffen(e) Lance fikk "probably excessive".

Tror ikke mannen selv synes synd på seg selv (lengre), til tross for behandlingen han fikk. Han er delvis inne igjen i sporten og virker uansett å bry seg mer om golf enn om sykling. Han anser seg selv som vinner av syv TdF-er og det gjør nok mange andre også. 

Oppsummerende for den kulturen Lance og andre vokste opp i:

Sitat

In the late fifties, the legendary Italian rider Fausto Coppi was asked on French radio if all riders took la bomba. “Yes,” he replied, “and those who claim the opposite aren’t worth talking to about cycling.” “So did you take la bomba?” the interviewer continued. “Yes, whenever it was necessary.” “And when was it necessary?” “Practically all the time.”

Det er vel for øvrig få som ikke anser Coppi som en foregangsmann og sykkelhelt (selv om noen foretrekker Bartali).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LA har ikke mye å gjøre i en stiltråd synes jeg, dop og generell drittsekoppførsel nonwithstanding. 
Pukkelrygg og svarte sokker av ubestemmelig lengde er diskvalifiserende emm. 

  • Like 4
  • Thanks 1

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valentino skrev (1 minutt siden):

LA har ikke mye å gjøre i en stiltråd synes jeg, dop og generell drittsekoppførsel nonwithstanding. 
Pukkelrygg og svarte sokker av ubestemmelig lengde er diskvalifiserende emm. 

Ikke nødvendigvis uenig, men det var nettopp kontrasten til disse tingene jeg ville få frem her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% enig m Valentino mht mannen uten navn som først og fremst var en førsteklasses premiedrittsekk med gode kunnskaper om alle hersketeknikker i boka med en typisk amerikansk historie om å komme tilbake etter kreft samt god støtte av multinasjonale selskaper og et kobbel av advokater (i tillegg til en systematisk doper, som mange andre også var, dop er ikke årsaken til hans nedtur). Jeg kjøper av prinsipp ikke Oakley, Trek og Nike. Det toppet seg i NY for noen år siden da jeg nektet å gå inn i en Nike store med jentene og rundt neste sving nektet å dra kortet da yngstejenta kjøpte et par Nike sko i en annen butikk, fruen gikk selvsagt i taket.
Og så han bra ut på sykkelen ? Jeg mener nei, 96% av alle italienske nåværende og tidligere proffsyklister ser bedre ut enn han. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juffe skrev (På 23.7.2023 den 21.48):

Jeg tror jeg er klar for å kjøpe korte sokker neste gang, for dette her er forbi grensen til upassende. 

Edit: jeg ser at de er ganske stretchy, så det er nok mulig å la de gå halvveis opp.

 

Ser ut som skolepike-strømper 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (3 timer siden):

Tanker om MAAP x Bleach sin nå utsolgte rosa bib?

MAP-MAB189_CRSE.MAAP_20x_20Bleach_20Team

image.jpeg.32e014cc879d1c14b28f277734af8e67.jpeg

image.jpeg.f545f538507b0540362893c7055e194d.jpeg

Lansert sammen med en Bleach x BlackHeart aluracer med matchende gaffel.

Bleach-0_1800x1800.jpg?v=1690411644

BlackHeart-Bleach-Boo-Hero3_1944x.jpg?v=

BlackHeart-Bleach-Jess-Hero2_1944x.jpg?v

BlackHeart-Bleach-Boo-Hero2_1944x.jpg?v=

Sånn umiddelbart? Dette likte jeg ikke. Skulle også likt å se i det minste èn modell som ikke har skriblet på huden sin.

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...