Gå til innhold

Wera Hex Plus, kanskje mitt favorittsett med unbrakonøkler


perbl

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
andersar skrev (På 11.9.2023 den 11.35):

De leverer vel til F-16 og antagelig snart F-35 mekking, så det bør nesten være godt nok for nymotens terrengsykler. Nesten.

Usikker ass. Prøver å holde en viss standard her i huset.  Fosen er vel jagerflymekkernes biltema, eller? :classic_laugh:

  • Haha 1

http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andersar skrev (På 11.9.2023 den 11.35):

De leverer vel til F-16 og antagelig snart F-35 mekking, så det bør nesten være godt nok for nymotens terrengsykler. Nesten.

Vi brukte verktøy fra Belzer når jeg "skrudde" på F-16. Spesielt bits fra Belzer hadde en slitestyrke av en anne verden. Nesten umulig å slite de runde, evt så knakk de ved overbelastning. Forsøt å få tak i slike, jeg hadde ett par, men det virker vanskelig.

  • Like 1

"I never understood wind"
- Donald Trump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge et par internetforum(her)/sider(her) ble Belzer kjøpt av Bacho i 1988, som stoppet produksjonen eller førte det inn under eget navn. Bacho ble så kjøpt av Sandvik i 1991, og senere Snap-On. Ser Fosen har en Belzer ringnøkkel under Bacho merke.

Morsomt med slike merker - ukjent for de fleste - da det er ofte sånn som en kan finne på loppemarkeder i byen eller bruktforhandlere på bygda, til en særdeles lav pris siden det ikke er et av de store merkene en kjenner idag.

  • Like 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (På 5.9.2023 den 13.16):

Wera har en egen side for Wera: Tools for bicycles and E-bikes. Har et Wera-Tool-Check-hylsenøkkelsett som har vært overraskende praktisk. Plus-utgaven inneholder nesten alt en trenger i et lite portabelt sett.

Såvidt jeg ser er forskjellen på Tool Check og Plus at Plus har det skrujernet inkludert? Fikk plutselig et gavekort hos Clas jeg må bruke til noe, og vurderer kanskje et sånt 🙂

Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig slik ut. Jeg har lignende skru-håndtak i et Wera Kraftform Kompakt 60 sett. Kjøpte det hovedsakelig fordi jeg hadde et prosjekt hvor jeg trengte litt lange bits på drillen. Dog, har savnet skru-håndtak av og til på Tool Check settet mitt, men man kan bare ha Wera KK 28 bitstrekker i samme skuff, så er man dekket for det meste. Sånn om man blir glad av Wera fargen.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (21 minutter siden):

Ser veldig slik ut. Jeg har lignende skru-håndtak i et Wera Kraftform Kompakt 60 sett. Kjøpte det hovedsakelig fordi jeg hadde et prosjekt hvor jeg trengte litt lange bits på drillen. Dog, har savnet skru-håndtak av og til på Tool Check settet mitt, men man kan bare ha Wera KK 28 bitstrekker i samme skuff, så er man dekket for det meste. Sånn om man blir glad av Wera fargen.

Litt teit at Clasern kun har settet uten skrujernet. Menmen, finnes vel alltids noe annet å bruke 400kr på der og da 🙂

Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (3 minutter siden):

Ohh. Men har alt et ganske fjongt 5m-målebånd fra Hultafors, selv om det der så litt kjekt ut. Skulle jeg gjort større oppussinger kunne det kanskje frista med et sånt.

Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
29 minutes ago, Andreas said:

Aldri brukt butikken, men dette virker som en fin gave

5f7efc65-5123-4082-8964-c1c908fd325a.jpg

Da ble det en julegave til undertegnede gitt. Litt blanding av norsk, dansk og polsk i utsjekksprosessen, men anmeldelsene av nettbutikken hos Trust Pilot vekket trust hos meg ihvertfall. Overkommelig frakt også.

image.png.133d779cba985496f8cec39792335629.png

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...