Gå til innhold

Tips til sykkesolbriller


Anbefalte innlegg

Valpen kom seg inn i bagen, gjennom etuiet, ut av støvposen og demonterte solbrillene mine. La også igjen noen fine riper i synsfeltet. Som dere kanskje skjønner er jeg i markedet for nye solbriller til sykling. De gamle brillene var Oakley Encoder Ascend collection med Prizm Road Black. Forsåvidt fornøyd med disse, men lurer på om de er litt for mørke under enkelte forhold. Er det noen som har prøvd både Road og Road Black og kan komme med innspill her?

Ellers mottas øvrige tips med takk.

20240102_091312.jpg.c7cfd2033d5e0ab40b3ceb8250c7e91b.jpg

Endret av olve
  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange forskjellige typer briller, mest Oakley og lander stort sett tilbake på de svarte Jawbreaker, varianten "matte karbon". Akkurat passe glass under de fleste forhold og av dem som sitter best med hjelm på.

Har et par Sutro som jeg også liker godyt, men de sitter ikke like godt på med hjelm. Stengene går borti hjelmen bak og skyver litt på dem innimellom.

Ellers var jeg på Savalen her for noen helger siden og hadde glemt brillene mine. Tok  en tur ned på Tynset for å se hva de hadde, skulle innom Europris førs og handle noe greier. Der var det et stativ med solbriller, og mange par raske....og en av dem var en kloning av Oakley Sutro. Kjøpte et par for 99 kr, og helt utrolig hva man får for den prisen. Brillene satt som støpt (meget gode på ski) og glassene behagelig å se gjennom. Og så billig at man tåler at hunden spiser et par.

Legger ved bilder av mine Sutro og Europrisbrillene under her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oakley Radar Ev Path er ganske tidløse, på godt og vondt.

Photochromic er fint. Dekker et bredt bruksområde. Krever kanskje andre linser til de mest solrike sommerdagene, og klare linser til høst/vinterens mørke sykkelturer.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaiost skrev (9 minutter siden):

Har mange forskjellige typer briller, mest Oakley og lander stort sett tilbake på de svarte Jawbreaker, varianten "matte karbon". Akkurat passe glass under de fleste forhold og av dem som sitter best med hjelm på.

Har et par Sutro som jeg også liker godyt, men de sitter ikke like godt på med hjelm. Stengene går borti hjelmen bak og skyver litt på dem innimellom.

Ellers var jeg på Savalen her for noen helger siden og hadde glemt brillene mine. Tok  en tur ned på Tynset for å se hva de hadde, skulle innom Europris førs og handle noe greier. Der var det et stativ med solbriller, og mange par raske....og en av dem var en kloning av Oakley Sutro. Kjøpte et par for 99 kr, og helt utrolig hva man får for den prisen. Brillene satt som støpt (meget gode på ski) og glassene behagelig å se gjennom. Og så billig at man tåler at hunden spiser et par.

Legger ved bilder av mine Sutro og Europrisbrillene under her.

 

 

IMG_0562.jpeg

IMG_0561.jpeg

IMG_0560.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jawbreaker Prizm Saphire Snow her eller Saphire Road.

Jawbreaker er min go-to brille. Sitter som støpt og kommer ikke i clinch med hjelmen under noen forhold.

Har også Sutro og Scicon, der slår hjelmkanten av og til ned i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en bitteliten digresjon. Sinnsykt irriterende at ikke glassene til Jawbreaker er merket på noe vis. Har snow, trail og road, og det er ikke alltid bare-bare å klare å se forskjell på dem når man skal bytte. 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innom noen briller ila årene på sykkel, men de mest komfortable og beste brillene jeg har hatt (og fortsatt har), er POC Blade. De sitter godt, har godt med plass til hjelmstroppene, beskytter godt og dugger lite. 
De brillene jeg har som har skuffet mest, er nok Oakley Sutro. Luftstrømmen rundt og bak gjør at øyeeplene mine nesten blir blåst ut av skallen. Følelsen forsterkes i kaldt vær… Mulig det hjelm / hodefasong / ansikt - kombo’en min som er uheldig..?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...