Gå til innhold

Tråden for oss som ikke får lov til å delta i tråden 'Tråden for oss over 50'


Anbefalte innlegg

Siden gamlingene har det så skikkelig koselig og diskuterer kamfer, fyrstekake og hofteproteser, og ekskluderer oss som ikke har nådd livets vinter ennå, så får vi vel lage oss egen tråd da.

Hva trenger vi under 50 å lufte?

1982-modell her for ordens skyld, så jeg er jo bare barnet ift klientellet i den andre tråden. Det første som ramler meg inn er; hvem er den yngste aktive her på forumet? Det kan da ikke bare være gamliser her?

Endret av RoyE
  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyE skrev (6 minutter siden):

Siden gamlingene har det så skikkelig koselig og diskuterer kamfer, fyrstekake og hofteproteser, og ekskluderer oss som ikke har nådd livets vinter ennå, så får vi vel lage oss egen tråd da.

Hva trenger vi under 50 å lufte?

1982-modell her for ordens skyld, så jeg er jo bare barnet ift klientellet i den andre tråden. Det første som ramler meg inn er; hvem er den yngste aktive her på forumet? Det kan da ikke bare være gamliser her?

Gamliser er ett relativt begrep, kjenner flere som vil titulere deg som oldis 🙂

Endret av Gubben
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben skrev (3 minutter siden):

Gamliser er ett relativt begrep, kjenner flere som vil titulere deg som oldis 🙂

Både kjenner flere, og bor sammen med flere, som jeg vet med sikkerhet deler den oppfatningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andersar skrev (3 minutter siden):

Forsatt på riktig side av de fryktede 40-åra her, må jeg lage en egen tråd?

 

 

Tråden for oss som ikke får lov til å delta i tråden 'Tråden for oss som ikke får lov til å delta i tråden 'Tråden for oss over 50', tenker du på?

  • Like 3
  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, RoyE said:

Tråden for oss som ikke får lov til å delta i tråden 'Tråden for oss som ikke får lov til å delta i tråden 'Tråden for oss over 50', tenker du på?

Slapp helt av; vi har egen gruppe på Snapchat allerede med en øvre aldersgrense. 😎

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, andersar said:

Snap? Hvor gammel er du? 33?

Det er selvfølgelig heeelt andre medium som er hipt & kult hos ungdommen nå. Men det kan jeg jo ikke si her, da blir det ukult.

Gud bedre, nei, langt unna 33. 
Jeg er 32 1/4.

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 og 3/4 så da kan jeg menge meg med ungdommen en stund til. Wohooo! 

Jeg er jo født gammal, spiser terteskjell og cabaret, har alltid brukt sokker i sandalene og er i overkant opptatt av været. 
Men nå har jeg faktisk kutta ut tekst-TV, har ikke vært innpå der og sjekka siden i fjor, så da er jeg vel faktisk litt mindre gammal enn jeg var før? 

  • Like 1

NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roy skrev (11 minutter siden):

49 og 3/4 så da kan jeg menge meg med ungdommen en stund til. Wohooo! 

Jeg er jo født gammal, spiser terteskjell og cabaret, har alltid brukt sokker i sandalene og er i overkant opptatt av været. 
Men nå har jeg faktisk kutta ut tekst-TV, har ikke vært innpå der og sjekka siden i fjor, så da er jeg vel faktisk litt mindre gammal enn jeg var før? 

Jeg vil påstå at terteskjell er så gamlis at det veier opp for fravær av tekst-tv. Så du blir nok eldre likevel, Roy. 

Hilsen mann,  47 5/6

http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knuthaug skrev (33 minutter siden):

Jeg vil påstå at terteskjell er så gamlis at det veier opp for fravær av tekst-tv. Så du blir nok eldre likevel, Roy. 

Hilsen mann,  47 5/6

Nei, det blir ikke logisk, siden jeg spiste terteskjell lenge før jeg slutta med tekst-TV. Ja? Ja. 
Så jeg var gammal og ga opp en av gamlisgreiene, ergo er jeg yngre. Mhmm. 

Jeg har prøvd meg på ungdomshatt tidligere, du vet sånn caps med stor flat brem som helst skal gå ned over ørene også. 
Men det var såpass god humor for alle rundt meg at jeg valgte å legge den typen hatt på hylla. Så ut som en blanding av Elmer Fudd og.. .. Ja, noen du ikke kan ta seriøst.. 

NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann 33,9. Må vel innse at jeg er en del av både "midten av tredveårene" og småbarnslivet selv om jeg mentalt fremdeles er 21 og uten ansvar.

Spiser ikke terteskjell eller bruker tekst-tv, men har akkurat måttet anskaffe databriller og er i full fart inn i gråskjegg-klubben. Forfallet er med andre ord sterkt eskalerende. For å dempe reduksjon i gjennomsnittsfarten på Strava-øktene en smule har jeg før landeveissesongen investert i smalere styre og lengre stem som skal kompensere for økt motstand fra sykkelvognen jeg nå må trekke med meg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

andersar skrev (6 timer siden):

Forsatt på riktig side av de fryktede 40-åra her, må jeg lage en egen tråd?

Føler ikke stor forskjell på å ha passert (lever enda på) den grensa (40). Den er nok veldig mental. Man hører om alle skader/svakheter og at ting går nedover, som blir en mental greie. Istedenfor å tenke at ting er normalt, drar man til fysio for å få høre at det er normalt. Positivt og negativt. Man aksepterer at man ikke er 20, hvor kroppen kan ordne opp i skader raskere. Dog, skadet meg med bro-trening i studietiden, og skadene tok tid den gang også. Skuldrene blir vel aldri helt gode. Så det er kanskje bare at trening, vekt, skader og annet blir litt tyngre for likt resultat, men man er mer oppegående - i det minste forstår at man er dødelig - så det nuller seg kanskje litt ut. Man må kjempe mot noen kjipe vaner, ala muffins i handlekurven hver gang man handler.

Ukentlig ser jeg 20åringer som forsøker å bli rullestolpasienter eller presse av seg hodet på gymmet (finnes mange metoder har jeg sett), fordi de har lest treningsrådene til host scammers gyminfluencere. Mange av dem har enda ikke forstått hvor vanlig steroider er hos fitnessinfluencere, vet at det finnes basal treningslære eller forstår at som nybegynner(1-2år) og intermediate(3-5år), fungerer det meste så lenge man er konsistent. Evnt. embrace the grind, som alle podcastinfluencerne/wannabeguruer/tullebukker liker å si.

En viktig ting jeg har fått dunket inn i hode er god treningsteknikk og kontrollerte bevegelser minimerer skadepotensialet signifikant, spesielt som gammal skjør mann. Har en god teknikk, har en også samme utgangspunkt hver gang, så man blir ikke overrasket at resultatene i knebøy kan variere flere titalls kilo. Ved å minimere vekten, og heller øke antall reps, minimerer man belastningen på leddene. Har man i tillegg sakte (uten å overdrive) eksentrisk bevegelse, er man jo i sitt eget lille helv***, med ganske stusselige vekter, med minimal skaderisiko. Avslutter man med body squat eller split squat, til en halveis kollaps, så ser det jo bare ekstra patetisk ut etterpå. God effekt da.

Man forstår at verden går litt nedover, når man hører unge si rett ut; Hudkreft er ikke så farlig, alle får det. (Jo)

- oldmanrant

  • Like 2

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.jpeg.390bcfa992718c2b48f448684b9eb7af.jpeg

44ish her. Egentlig klart meg unna noen typisk krise, men finner stadig mye hobbyer jeg må teste.

Sist ute for et par uker siden var å teste hvor morsomt det var å bygge store Legomodeller, noe som viser seg er ganske morsomt. Heldigvis ikke plass til så mye mer i hyllene her.

I bakgrunnen bilene jeg kjøpte fra mr Dunkedalen i fjor, som snart må få sin første tur ut for sesongen.

IMG_3261.jpeg.22e92460b64de829d492f16eb7ac0f38.jpeg

Angående trening synes jeg kroppen funker ganske ok, men plages litt oftere av hodepine og sånt, kanskje et tegn på at man har blitt eldre? Kjenner hvertfall mer på viktigheten av soving og restitusjon. Slutt på tiden der man følte seg tip top shape stort sett hver dag.

  • Like 3

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

perbl skrev (1 time siden):

image.jpeg.390bcfa992718c2b48f448684b9eb7af.jpeg

44ish her. Egentlig klart meg unna noen typisk krise, men finner stadig mye hobbyer jeg må teste.

Sist ute for et par uker siden var å teste hvor morsomt det var å bygge store Legomodeller, noe som viser seg er ganske morsomt. Heldigvis ikke plass til så mye mer i hyllene her.

I bakgrunnen bilene jeg kjøpte fra mr Dunkedalen i fjor, som snart må få sin første tur ut for sesongen.

IMG_3261.jpeg.22e92460b64de829d492f16eb7ac0f38.jpeg

Angående trening synes jeg kroppen funker ganske ok, men plages litt oftere av hodepine og sånt, kanskje et tegn på at man har blitt eldre? Kjenner hvertfall mer på viktigheten av soving og restitusjon. Slutt på tiden der man følte seg tip top shape stort sett hver dag.

Nice!😃

Jeg ble oppmerksom på Lego i desember da bestekompisen min og kona kjøpte "Home Alone" huset. Sjekket litt på Lego sine hjemmesider og fant utrolig mange komplekse og kule bygg. Far ikke kjøpt noe ettersom tre-fire slike Lego-sett koster like mye som en grei sykkel, men er mektig fascinert og imponert 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, torbjornhb said:

Nice!😃

Jeg ble oppmerksom på Lego i desember da bestekompisen min og kona kjøpte "Home Alone" huset. Sjekket litt på Lego sine hjemmesider og fant utrolig mange komplekse og kule bygg. Far ikke kjøpt noe ettersom tre-fire slike Lego-sett koster like mye som en grei sykkel, men er mektig fascinert og imponert 🙂

Men i motsetning til en sykkel, vil man jo på sikt kunne tjene penger på å ha sånne sjeldne sett stående en stund etter de tas av markedet 🙂

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0275531921001604?via%3Dihub

(Ideelt sett bør de vel ligge uåpna i eska da)

  • Like 1

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...