Gå til innhold

Få se paincaven/furteboden/mannehula di!


Legendarisk

Anbefalte innlegg

Nå som vinteren nærmer seg (til tross for at det er meldt godt over 20 grader også neste uke i hovedstaden), så har jeg begynt å planlegge innendørs sykkeltrening i vinter. Har per i dag verken rulle eller Zwift, men det skal kjøpes inn i nær framtid. Ønsker derfor inspirasjon fra deres dedikerte rullerom til hvordan jeg kan innrede smerteboden!🤩

spacer.png

(Får dessverre ikke tillatelse til å innrede stua eller hele garasjen som vist over)

 

  • Like 1
  • Thanks 2
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

cave.jpg.cce48088eb79a4da4ed0f4f74d1c4009.jpg

Ikke så avansert, bor i leilighet i byen, så skvist inn i et hjørne på ekstra-rommet. Monterte en hylle på en IKEA-kommode for å få passe høyde på en gammel skjerm samt en vifte over. Mobilholder på styret for å kunne styre stuff (brukte en del Discord under covid bl a). Plakat foran med treningsmålet slik proffene gjør 😆 (plakater på siden som er designet selv). Ellers div treningsutstyr i selve kommoden.

  • Like 5

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av oss bor i simple treromskåker, så her må ting deles litt opp.

Gangen må være paincave (romaskin er litt lettere å rydde vekk i boden mellom hver gang sammenligna med direktemontert rulle som jeg hadde før). Plasten har forøvrig og kommet av håndtaket, så har rodd 15km siden jeg fikk den forrige uke. Første harde økt i går etter altfor mange dager med forkjølelse.IMG_2811.jpeg.c4a51eb2867b48a249a0f1d39b304316.jpeg

Mens furtebod får være delt mellom egen bod og et ganske ok fellesverksted med preppeutstyr og sykkelmekkeplass med innendørsvask.

IMG_1821.jpeg.bd6e65a3b5e4356df517cf96715f20cf.jpegIMG_1747.jpeg.778ae01cfafb073a91b09756c51dfe41.jpeg

  • Like 4

Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått lov til å bruke loftstua som rullerom helt til barn finner ut at de kan bruke samme areal til gaming. Blir grisevarmt innimellom 🥵

PC'en står bak sykkelen, og zwift kjøres på TV'en. Jeg burde egentlig hatt litt bedre underlag til musematta enn hjemmekontorstolen, men det funker. 

DSC_1543.JPG

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hap skrev (8 timer siden):

Kjellerbod innredet som sykkelbod. 

Har fungert veldig godt egentlig i de årene vi har bodd der vi gjør nå, men tar over ny bolig om noen uker som potensielt har litt kjipere rom for sykkel.. 

IMG_2255.jpg

Du kan da ikke flytte til dårligere fasiliteter, du må da oppgradere sykkelboden også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stosu skrev (På 19.9.2023 den 16.37):

Har fått lov til å bruke loftstua som rullerom helt til barn finner ut at de kan bruke samme areal til gaming. Blir grisevarmt innimellom 🥵

PC'en står bak sykkelen, og zwift kjøres på TV'en. Jeg burde egentlig hatt litt bedre underlag til musematta enn hjemmekontorstolen, men det funker. 

DSC_1543.JPG

 

Hvilken vifte er det du har der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår kjellergymverkstedbod..! Vårt nest største «rom» faktisk og med en nesten like stor bod på loftet som det tredje største, var det lite diskusjon om hva denne boden primært skulle brukes til..!  PS; «treningsspeilet» var det min samboer som insisterte på behovet for 😅
IMG_1380.jpeg.d118bf596828a5a6a05e9cc575003f8e.jpegIMG_1382.jpeg.a814f528a27195cdfc29bf5f7ac14e55.jpeg

Endret av Joaaso
  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdommene her i huset mente kjellerrommet jeg hadde for meg selv skulle gjøres om til "chill lounge", og man gjør jo som ungdommen sier...

Brukt litt tankekraft for å løse dette best mulig, er flyttet to etasjer opp, deler rom med bikkja og tørkestativ, men synes det begynner bli greit. Hadde bredere vinduskarm på høyre side av sykkel tidl, svært uvant å entre sykkel fra andre siden, men øve seg!

Vindu over "gårdsplass", bedre enn vindu under veranda? :p.

Fikk skaffa meg en digital forsterker med blåtann, så fikk jeg liv i stativhøyttalerne jeg hadde glemt jeg hadde (lånte de bort til nå avdød svigerfatter for haugevis av år siden).

 

IMG_7328.JPEG

IMG_7327.JPEG

IMG_7329.JPEG

  • Like 7

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legendarisk skrev (22 minutter siden):

Jammen mange fine oppsett!🤩

Ser ut som flere har Wahoo Kickr Core, er det den som er "the best bang for the buck"? Har tittet litt på Zwift Hub også, men prisen blir jo fort dyrere enn Core mtp. toll/moms/frakt.

Du kommer deg svært langt med en Kickr Core! 🙂

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerrack og benk ble kjøpt inn når covid kom, og poden trengte å trene for å klare fysiske krav i forbindelse med utdanning. Han kom inn, og vi overtok. Har også laget en hjemmesnekret patent for nedtrekk i taket, fungerer som tenkt, men fruen er ikke fornøyd og vil ha cage med skikkelig nedtrekk. Mulig vi må ta i bruk et rom til da,og få et cardio rom og ett vektrom. 😎 Både syklene og mølla er koblet til Zwift på pc, mølla med Runn-sensor. Har en skjerm foran mølla også, og forlengerkabel til pc som står ved syklene. Funker knall. Syklene er bruktkjøp som er blitt dedikerte rullesykler, og står på Elite Direto X. 1500 for hver sykkel, og de så strøkne ut. Sånne flate Ikea høyttalere på vegg for lyd. Rommet brukes daglig av minst en av oss. 

Vi ser bort på et treningssenter hjemmefra, men med de prisene det er, så tenker vi at vi tjener inn dette på noen ganske få år. Har passert 50, så her er det bare å holde trykket oppe. 😉 

 

20230923_110818.jpg

20230923_110830.jpg

Endret av DeepFu
La til tekst
  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeepFu skrev (5 minutter siden):

Powerrack og benk ble kjøpt inn når covid kom, og poden trengte å trene for å klare fysiske krav i forbindelse med utdanning. Han kom inn, og vi overtok. Har også laget en hjemmesnekret patent for nedtrekk i taket, fungerer som tenkt, men fruen er ikke fornøyd og vil ha cage med skikkelig nedtrekk. Mulig vi må ta i bruk et rom til da,og få et cardio rom og ett vektrom. 😎 Både syklene og mølla er koblet til Zwift på pc, mølla med Runn-sensor. Har en skjerm foran mølla også, og forlengerkabel til pc som står ved syklene. Funker knall. Syklene er bruktkjøp som er blitt dedikerte rullesykler, og står på Elite Direto X. 1500 for hver sykkel, og de så strøkne ut. Sånne flate Ikea høyttalere på vegg for lyd. Rommet brukes daglig av minst en av oss. 

Vi ser bort på et treningssenter hjemmefra, men med de prisene det er, så tenker vi at vi tjener inn dette på noen ganske få år. Har passert 50, så her er det bare å holde trykket oppe. 😉 

 

20230923_110818.jpg

20230923_110830.jpg

Lovens lange arm?👮‍♂️

Dere trenger jo knapt å bevege dere utendørs for å komme i toppform. Luksus å ha tilgang på et sånt rom med variert treningsutstyr under pandemitiden, og de syklene må jo være tidenes kupp!🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legendarisk skrev (26 minutter siden):

Lovens lange arm?👮‍♂️

Dere trenger jo knapt å bevege dere utendørs for å komme i toppform. Luksus å ha tilgang på et sånt rom med variert treningsutstyr under pandemitiden, og de syklene må jo være tidenes kupp!🤩

Han vekslet mellom brannmann og paramedic lenge. Det ble paramedic i Tromsø. Ja, det er luksus å ha et sånt rom, men så ustabilt som været er her om vinteren er det helt håpløst å få noen form for kontinuitet med utetrening. Bekmørkt, klink-is og underkjølt regn er ingen god kombo. Har slått meg helseløs på grunn av fall, og fått belastningsskader fordi løpesettet blir så feil. Går på topptur og bortoverski når det er føre til det. Sitter ikke bare inne. 😉 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeepFu skrev (22 timer siden):

Har også laget en hjemmesnekret patent for nedtrekk i taket, fungerer som tenkt, men fruen er ikke fornøyd og vil ha cage med skikkelig nedtrekk.

Kan anbefale denne som ikke tar mye plass og gir både nedtrekk, ro og mye annet:

https://sportsmaster.no/styrke/multigym-og-cablecross/pivot-816-veggmontert-trekkapparat

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arne_and skrev (1 time siden):

Kan anbefale denne som ikke tar mye plass og gir både nedtrekk, ro og mye annet:

https://sportsmaster.no/styrke/multigym-og-cablecross/pivot-816-veggmontert-trekkapparat

Friskt priset, men tar jo mye mindre plass enn det meste annet jeg har sett på. Får høre med finansdepartementet når hun kommer hjem fra jobb. 😁

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legendarisk skrev (På 22.9.2023 den 20.42):

Jammen mange fine oppsett!🤩

Ser ut som flere har Wahoo Kickr Core, er det den som er "the best bang for the buck"? Har tittet litt på Zwift Hub også, men prisen blir jo fort dyrere enn Core mtp. toll/moms/frakt.

Lite som slår Core med tanke på pris og kvalitet. Skal du ha rulle og ikke skal kjøpe en av topprullene er det ikke noe å lure på

  • Like 1

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er så heldig at jeg har et dedikert rom i kjelleren til sykkelrulla, så den kan stå fremme hele tiden. På rulla står en Atala (Super/Grand Corsa?) fra 1984 som jeg arvet fra min far. Den er oppgradert fra 6-girs campagnolo, til 11-girs Shimano 105 sist høst. Leter etter inspirasjon for å gjøre rommet litt mindre "kjedelig", tenker umiddelbart å male veggene og henge opp noen plakater/trykk. Kom gjerne med tips til hva som kan gjøres!

 

Redigering: Byttet seter mellom grussykkelen og rullesykkelen da San Marco Concor-setet ikke var like komfortabelt som mitt nye.

20231006_123605.jpg

20231006_123621.jpg

Endret av olve
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...