Gå til innhold

Ritt- og resultatdiskusjon


baroudeur

Anbefalte innlegg

Det er jo litt overraskende å se at Tudor inviteres til endel ritt hvor UX ikke får stille. Men det viser seg jo at de har noe der å gjøre. Jeg har ingen problem med Tudor. Uten at jeg kjenner klokkeindustrien så er lettere for meg å heie på Tudor enn lag sponset av arabiske oljenasjoner, eller et Vinokurov-ledet Astana.

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite galt med Tudor. Selskapet er familie-eid og har samme eier som Rolex. 

Det er altså litt som UX og Reitan, men med litt mer anerkjente og globale merkenavn 😀

For øvrig gøy å se at Bystrøm finner seg fint til rette i Groupama og hjalp Pithie inn til gult i går 💪
 

Sitat

I was keeping myself towards the front, following the trains and Sven Erik Bystrøm came forward at a really crucial moment and was able to put me in a good position. Then I just had to fight," he recaps. "I followed the Tudor train and thankfully it was the right one to follow today."

https://cyclinguptodate.com/cycling/it-just-keeps-getting-better-this-season-laurence-pithie-into-maillot-jaune-after-stage-2-of-paris-nice

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tudor har jo et veldig solid lag. Brenner, Mayrhofer, Dainese, Trentin, De Kleijn og Storer er alle meget solide ryttere som vil plukke poeng. Virker som tidligere nevnt her litt mer kynisk og taktisk lure enn Uno-X når det drar seg til.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (3 timer siden):

Lite galt med Tudor. Selskapet er familie-eid og har samme eier som Rolex. 
(...)

Ikke familie-eid, men en stiftelse, Hans Wilsdorf stiftelsen. men ellers riktig. 

LarsB

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i. Hvis Rolex vil kjøper de hele Reitan uten å blunke. Så Uno X får fortsette med det de har gjort hittil, og Tudor kjøre videre på sin egen vei. 

LarsB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (20 timer siden):

Måtte lese meg litt mer opp på Rolex/Tudor, inspirert av korreks fra klokke-entusiasten.

Reitan er rike, men Wilsdorf-stiftelsen, etablert på 40-tallet, er nok mye, mye rikere. Å kjøpe seg til suksess (dvs. betale mer enn Tudor) vil ikke fungere for UX. 

https://www.nzz.ch/english/rolex-earns-billions-every-year-where-does-the-money-go-ld.1754264

Spiller egentlig ikke så mye rolle hvem som er rikest, begge har mer enn nok penger til å drive ett skikkelig sykkellag. Største forskjellen er i mine øyne at UNO X har "ulempen" med at de kun tar ryttere fra 2 land. Tudor har etter hva jeg ser ryttere fra 10 forskjellige land. Når man kommer opp på nivået UNO X er nå så er ikke det noe fordel, men synes det er litt kult om de klarer å holde på den strategien.

  • Like 1

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

 

Olechr skrev (5 timer siden):

Spiller egentlig ikke så mye rolle hvem som er rikest, begge har mer enn nok penger til å drive ett skikkelig sykkellag. Største forskjellen er i mine øyne at UNO X har "ulempen" med at de kun tar ryttere fra 2 land. Tudor har etter hva jeg ser ryttere fra 10 forskjellige land. Når man kommer opp på nivået UNO X er nå så er ikke det noe fordel, men synes det er litt kult om de klarer å holde på den strategien.

 

Om ikke Leknessund, Hoelgård, Eiking og Cort Nielsen begynner å prestere etterhvert så får de bytte dem alle med Mads Pedersen! 🙂 Men seriøst, det er Wærenskjold og THJ som har prestert best så langt, på tross av årets forsterkinger.

Endret av knut7

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig litt racing fra UX!

Kult at Plogen viser seg fram, det var jaggu nær 💪

Men skuffende at ingen andre fra UX satt med inn. Cort har ikke imponert i år utover å vifte bort kameramotorsykkelen. Har større forhåpninger enn det. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cort lå lenge fremme, også stoppet han for et sykkelbytte så det ut til. Da måtte jeg gå å gjøre andre ting. Jeg vet ikke hva som skjedde, men han var ikke å se når jeg kom tilbake... Noe var det kanskje. Han hadde en bedre sesongstart i fjor, for å si det forsiktig. 

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panda skrev (1 time siden):

Kan si mye om UXT, men sesongen har vært en giga skuffelse så langt. 
Nå er Cort ute med skade også.

Ja di har hatt litt uflaks og en del stang ut. 

Håper ikke dette kommer til å prege hele sessongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godkjent pluss av hele Uno-X i dag syns jeg. Fikk bare sett innspurten, som ble spennende i seg selv, men slik jeg tolket det er de med å kjører i front sammen med et par av World Tour-lagene i hele dag i et heseblesende tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer enn godkjent i dag! Først henter Leknessund og Eiking inn bruddet, så tar Plogen over og gir SW og Kristoff en fantastisk plassering inn på oppløpet. Søren prøver på seg en frekkis, mens Kristoff vaker i sivet og klokker inn en sterk 2. plass.

Feltet var ganske redusert etter ei hard uke, men uansett veldig oppløftende både mht. teamarbeid og enkeltprestasjoner 💪👍

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (2 timer siden):

Mer enn godkjent i dag! Først henter Leknessund og Eiking inn bruddet, så tar Plogen over og gir SW og Kristoff en fantastisk plassering inn på oppløpet. Søren prøver på seg en frekkis, mens Kristoff vaker i sivet og klokker inn en sterk 2. plass.

Feltet var ganske redusert etter ei hard uke, men uansett veldig oppløftende både mht. teamarbeid og enkeltprestasjoner 💪👍

En vilt spennende avslutning, synes jeg. Og UnoX fikk vist seg fram på en kuul måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de vant ikke og i sykling er det bare seier som teller.

Syns de presterer på nivå med Burgos BH, Kern, Caja Rural, Cofidis.

Skjønner at det er moro med norsk lag med stort sett bare norske ryttere, men om de skal ta noen store skalper må laget forsterkes utenfra. Dessverre står nok ikke utlendingene i kø…

Får virkelig håpe Cort får farten opp snart. Nå røyk årets første satsningsritt jo (MsR), men han var uansett ikke i form. Langtfra faktisk ift sammenligning med siste sesonger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er litt streng å si bare seier gjelder. Om de er der oppe mange nok ganger vil de kanskje samle nok poeng til å få wild card til alle treukers. Om de får det så vil det bli mer attraktivt for unge talenter til å gå til Uno-X i stedet for rett ut i europa. Jo oftere de er der oppe jo bedre selvtillit blir det i laget, og ofte er det selvtilliten som skal til om det blir litt stang inn i stedet for stang ut. 

 

Må vel innrømme at det er et stykke dit, spesielt med den strategien om kun norsk/dansk lag. Vi får håpe på Reitan satser stort i Belgia snart:)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panda skrev (11 timer siden):

Men de vant ikke og i sykling er det bare seier som teller.

Njei, ikke helt. Poengene er jo særs viktig i det store bildet for å holde på rittinvitasjonene etc. og en 2. plass 2.UWT-ritt er jo _mye_ bedre enn en 10.plass i 1.1 eller no (som de har hatt en del av til nå i sesongen)

 

(OK, de har hatt noen 2. plasser i 1.1 også, men det er fortsatt ikke såå bra)

  • Like 1

http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...