Gå til innhold

Ritt- og resultatdiskusjon


baroudeur

Anbefalte innlegg

Tratnik (34!) tar Omloop.

2024 tegner til å ligne 23. Visma dominerer med andre ryttere enn forventet. Quickstep er helt på hæla, LouLou kræsjer, mens UX gjør en hederlig innsats uten egentlig å markere seg når resultatlistene er klare. 

Pollit gjorde var ikke særlig taktisk smart mot slutten, men gode, gamle Tratnik var nok uansett den klart sterkeste. Sympatisk type, hyggelig å se at en gammel ringrev fremdeles kan ta store seire - og hvilken ny opptur dette er for kollektivet Visma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (35 minutter siden):

Tratnik (34!) tar Omloop.

2024 tegner til å ligne 23. Visma dominerer med andre ryttere enn forventet. Quickstep er helt på hæla, LouLou kræsjer, mens UX gjør en hederlig innsats uten egentlig å markere seg når resultatlistene er klare. 

Pollit gjorde var ikke særlig taktisk smart mot slutten, men gode, gamle Tratnik var nok uansett den klart sterkeste. Sympatisk type, hyggelig å se at en gammel ringrev fremdeles kan ta store seire - og hvilken ny opptur dette er for kollektivet Visma. 

Moro at de "gamle" fremdeles hevder seg. Velkommen etter til Kristoff Boasson Hagen 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (5 timer siden):

Tratnik (34!) tar Omloop.

2024 tegner til å ligne 23. Visma dominerer med andre ryttere enn forventet. Quickstep er helt på hæla, LouLou kræsjer, mens UX gjør en hederlig innsats uten egentlig å markere seg når resultatlistene er klare. 

Pollit gjorde var ikke særlig taktisk smart mot slutten, men gode, gamle Tratnik var nok uansett den klart sterkeste. Sympatisk type, hyggelig å se at en gammel ringrev fremdeles kan ta store seire - og hvilken ny opptur dette er for kollektivet Visma. 

Politt sa vel etterpå at andreplass var så viktig for han at han ikke vil gamble bort den med å ikke dra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med tøff racing hvor alt kan skje.

Likevel en ganske så overraskende vending i rittet fra Muuren og tilmål. Var ganske sikker på at en av de tre Visma-rytterne i 6-mannsgruppa skulle ta det. Men morsomt for Tratnik. Uno-X så ut til å komme ganske godt i fra det til slutt, men Kristoff skuffet litt i spurten?

Marianne "The Goat" Vos debuterte ganske bra i Omloop også... Men hvor er de norske Uno-X rytterne på damesiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (1 time siden):

Politt sa vel etterpå at andreplass var så viktig for han at han ikke vil gamble bort den med å ikke dra. 

Ja, han forstod vel også at Visma var komfortable med at de ble kjørt inn, og da kunne han endt langt bak, så da var det bare å tråkke på. Ikke lett å vinne sykkelritt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Kristoff i dag har UX hatt 4 velt på en ukes tid. UX plukket totalt 8 poeng i alle dagens ritt. Deres beste rytter ble nr 70 i KBK. Tudor plukket totalt 70p i dag... Nå får februar bli ferdig slik at alt kan bli bra i mars!

Endret av knut7
  • Sad 1

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hushovds første måned i UX har vært et mare-ritt. Det er jo første kriterium i ansettelser. Man trenger folk med flaks, derfor kastes halve søkerbunken ulest. Noe sier meg at Reitan ikke har fulgt prosedyren denne gangen.

Ellers er alt som før. Visma fortsetter sin totale dominans og vinner spurten i begge de to første gruppene. Stikkende og vond gulfarge på draktene deres i år, men det er vel bare å venne seg til det.

Lyspunkter? Tja, nærmer seg start for landevei i Follo og TBJ rekker vel å komme tilbake før Ardenner-klassikerne?

Endret av runermm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uno-X damer slo litt tilbake i dag med en sterk andreplass til Athosalo. Ble det litt vel mye rot for herrene i avslutningen? Savner egentlig at en av de prøver litt på egen hånd når de er såpass mange i front. Wærenskjold hadde jeg trodd var bedre i disse rittene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UNO-X damer virker lovende og kjører inn litt resultater. Bra i dag. 

Hva herrene driver med om dagen får jeg ikke taket på, lager et beinhardt ritt mellom 70-30 km og er bortimot fraværende i avslutningen. Virker ikke som de hadde en klar plan i avslutningen. Syntes det har vært symptomatisk for sesongene til nå. Håper det snur snart, men strever med å forstå hvordan de skal slå Tudor. Nysgjerrig på om dette har en sammenheng med Thors inntog! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vel ikke Hushovd har klart å påvirke verken den en eller andre veien på så kort tid. Tudor har satset vel så mye på å forsterke laget sitt så skal ikke se bort fra at de ender før UNO-X til slutt også. Men UNO-X kom jo sterkt utover sommeren i fjor, mener de hadde ganske ymse resultat i Belgia i fjor også. Antar de topper formen mot sommeren og treffer med det. Men ren antagelse da. 4 plass i dag var middels godt betalt. Skjønner ikke hvorfor Warenskjold skulle begynne å dytte/skubbe for et hjul som ikke var lagkamerat. Mistet jo fokus og posisjonen der og ga da bare opp. Tiller skal ha kred for det han gjorde for var helt klart plan B. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede lei av spekulasjoner/diskusjoner rundt rittresultater/Hushovd. De var rævva i rittavslutninger store deler av fjoråret også, spesielt i TDF og kanskje ekstra spesielt hadde Tiller en tendens til å fucke opp... Men la oss spekulere i at det er Hushovd sin skyld 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sansen for Uno-X laget, også det det gjør i andre idretter. Men for sykkel og ambisjoner om WT status, er dette realistisk med bare norske og danske ryttere? Gitt at en del norsk og danske ryttere vil velge andre lag tror jeg de må ut i verden for å få et godt nok lag til å være på et WT nivå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UX hadde en bra start, men en tung periode i mars i fjor, så vidt jeg husker. Med forsterket lag hadde jeg håpet de skulle prestere bedre denne våren. Og det er jo ikke for sent enda, selv om mitt inntrykk er at sesongen så langt har vært dårligere enn i fjor. 

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UNO X fortsetter litt i samme gate som i fjor. I de store rittene på våren har de ikke nivået. Håper det blir som i fjor at de kommer sterkt tilbake utover sesongen

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Hen9ng skrev (9 timer siden):

Imponerende av Pog i dag. Men syntes han fikk det lett når han støttet. Få forsøk på å helhjertet følge. 

Han hadde jo tydelig gitt beskjed når han sku rykke så litt rart det ikke satt noen klare til å følge etter. Men tempoet var vel allerede satt høyt 

Hvem ble beste Uno-X rytter?

Endret av OleF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OleF skrev (40 minutter siden):

Han hadde jo tydelig gitt beskjed når han sku rykke så litt rart det ikke satt noen klare til å følge etter.

Jeg tror vel det ikke så mye handler om å være klar for å følge etter eller se at støtet kommer, som det er at ingen klarer å følge Pog i sånne situasjoner. Hjelper ikke å være klar når du blir kjørt av hjulet lett som bare det. Van Gils var den som var nærmest til å følge, som ble nr. 3 til slutt og var klart en av de sterkeste siste 5-6 mila, men var ikke i nærheten av å henge på Pog på Santa Maria. 

http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det vise seg å bli stang inn for UX i dag? SW leder dagens prolog-lignende  tempo og det har begynt å regne bra.

Etter å ha sett noen ritt de siste dagene tror jeg at jeg skjønner hvorfor Tudor inviteres til flere store ritt enn UX. Det er mye Tudor reklameplakter å se.

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knut7 skrev (7 timer siden):

Etter å ha sett noen ritt de siste dagene tror jeg at jeg skjønner hvorfor Tudor inviteres til flere store ritt enn UX. Det er mye Tudor reklameplakter å se.

Kan også ha litt med at Tudor sponser en del ritt (men har kanskje ingen sammenheng). At Tudor så langt i år har levert bedre enn Uno-X er det liten tvil om. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende levert av Tudor i dag, altså.

Galimatias av en finale og Tudor viste både lagmoral, taktisk klokskap, rå styrke og eminente spiss-egenskaper.

UX skal virkelig step up their game for å tukte Tudor denne sesongen.

Godkjent 6. plass av Søren i Tirreno, men det når dessverre ikke helt opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er budsjettet til Tudor vs Uno-X da ? syntes de har vært vel så ivrig på overgangsmarkedet ? Men imponerende seier i dag ja, og synes også at de er jevnt over er bedre i taktisk klokskap Uno-X. Men samtidig er jeg ikke så opptatt av at Uno-X skal prestere hele veien fordi det ødelegger sykkelopplevelsene. På samme måte som Tourmanager (kan) ødelegge min TdF opplevelsen som seer, med at fokuset blir noe annet (tenker poeng, ryttere en har valgt eller gud forby ikke har valgt) i stedet for bare å sitte i sofaen og nyte sykling og det som skjer er det som skjer. Ikke at jeg klarer å holde meg unna Tourmanager da he he. 

Hvis jeg skal se på ritt og bare håpe at Tudor skal gjøre det dårlig og UNO-X skal gjøre det godt som hovedpremiss for meg som tv-seer mister jeg "kosen" av å se på ritt. Det betyr selvsagt at jeg alltid heier på Uno-X, men prøver ikke å fokusere for mye på den "tabellen". 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...