Gå til innhold

Bikeshop


Gråstein

Anbefalte innlegg

Må bare få skryte litt av Bikeshop som har vært sinnsykt hjelpsomme med å fikse en bestilling for meg som er utvandrer! Opplever som oftest god service både fra nettbutikker i Norge og Tyskland, men dette var så bra at jeg gir dem en liten kickstart på en tråd for evt andre ting som omhandler dem 🙂

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært fint om en kunne sortere på popularitet/bestselgende hos Bikeshop.

Utover at de tidvis kan være sene med å svare på spørsmål, har jeg lite å klage på hos Bikeshop. Responstiden er vel straffen for å være Norges mest populære sykkelbutikk på nett.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Har handlet hos Bikeshop i årevis, og stort sett vært fornøyd. Men et litt merkelig fenomen: 18. januar i år la jeg inn en ordre. Hentet den (i sjokk) på butikken her dagen etterpå, og tenkte at endelig har de fått reima på hjulet.

Til sammenlikning la jeg inn en bestilling nå på søndag, og pr i kveld er den fortsatt ikke plukket opp av Posten. Fikk bekreftelsesmail om at den var på vei i går, men i OCD-appen har den fortsatt status "vi oppdaterer deg så snart vi har mottatt pakken".

Er det noen spesielle dager man bør legge inn bestillinger? NB: Massivt i-landsproblem, men siden jeg knuste giret mitt på søndag vil jeg jo seff ha nytt i går. Selv om det kom en halvmeter snø i natt.

Endret av Knutspeed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være så enkelt at Bikeshop ikke sender pakker daglig/Posten ikke henter daglig på Bikeshop eller hvordan det fungerer i praksis. Noen ganger går ting bare tregt også, kanskje mer trykk nå før alle skal til varmere strøk og sykle i vinterferien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, LochNess said:

Det kan jo være så enkelt at Bikeshop ikke sender pakker daglig/Posten ikke henter daglig på Bikeshop eller hvordan det fungerer i praksis. Noen ganger går ting bare tregt også, kanskje mer trykk nå før alle skal til varmere strøk og sykle i vinterferien?

Godt mulig, men da må de slutte å sende mail om at pakken er på vei. Det er to dager siden jeg fikk mailen, og pakka ligger fortsatt hos Bikeshop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutspeed skrev (30 minutter siden):

Godt mulig, men da må de slutte å sende mail om at pakken er på vei. Det er to dager siden jeg fikk mailen, og pakka ligger fortsatt hos Bikeshop.

Det virker som om det er ganske fast opplegg fra mange nettbutikker at de oppdaterer status som "sendt" i det øyeblikket de selv er ferdige med sin håndtering, dvs. pakket og lagt til sending uavhengig av når den faktisk blir plukket opp av transportør og da dukker den også opp med den statusen "melding om pakke er mottatt el."  i sporingsappen til Posten. Opplevde akkurat det samme med Bike24.com (DHL) nylig og også hos Sykkelkomponenter har jeg opplevd dette. 

Så det at den har den statusen "melding om pakke" i en dag eller tre skyldes det Bikeshop, eller skyldes det transportør?   

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
LochNess skrev (På 14.2.2024 den 9.32):

Det kan jo være så enkelt at Bikeshop ikke sender pakker daglig/Posten ikke henter daglig på Bikeshop eller hvordan det fungerer i praksis. Noen ganger går ting bare tregt også, kanskje mer trykk nå før alle skal til varmere strøk og sykle i vinterferien?

Bring kommer to ganger om dagen. Klokken 11 omtrent og klokken 15. 

Vi scanner pakken når vi legger den i bur. Så blir den hentet av Bring og sortert på Borgeskogen. Om de har mye å gjøre, kan det ta ekstra tid før den blir scannet der. 

Så om pakken er scannet klokken 9 på morgenen, blir den hentet klokken 11. Da er det ikke her lenger. 

 

Mvh Christian, Bikeshop

 

  • Like 4
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Denne tråden startet med massiv ros av Bikeshop. De loste meg gjennom å få bestilt sånn at jeg kunne få momsrefusjon da jeg tok med kjøpene hjem til Tyskland. 

Den rosen må jeg dessverre trekke tilbake. De klarte veiledningen, og de klarte skjemaene. Dessverre ser det ut som de ikke klarer det litt vesentlige punktet å faktisk tilbakebetale momsen 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så litt gjennom mailene til support.

8. januar fikk de kontonummer, og bekreftet at papirene var sendt til regnskapsfører og pengene burde komme innen 2-3 uker. Såpass ventetid tenker jeg at man må forvente. 

Så kommer det merkelige. Ingenting skjer. Jeg gir det tid.

  • 7. februar spør jeg hva som skjer.
  • 22. februar spør jeg hva som skjer.
  • 5. mars spør jeg hva som skjer.
  • 12. mars (i dag) spør jeg hva som skjer.

Hva er likheten mellom de fire siste spørsmålene mine? Bikeshop har ikke svart i det hele tatt. Er det kanskje noe i det at nettbutikker er fine så lenge ting fungerer, men gir totalt f.. så snart noe går galt og de må rette opp ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
torhovland skrev (6 minutter siden):

Dette var snodig. Prøver å bestille varer, men får kun hente i butikk!

Eg har ingen store eller på andre måtar uvanlege varer.

image.png.8ae4a98cdc3f7a7a8d79fced92ff9f68.png

Kan det være at det du har i kurven kun er på lager i butikken? Ikke på nettlageret. 

Scott Spark - Scott Lumen - BMC Kaius - Gavia Fat Tony  - Wahoo KickrBike Shift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Chalshus skrev (På 23.2.2024 den 10.51):

Bring kommer to ganger om dagen. Klokken 11 omtrent og klokken 15. 

Vi scanner pakken når vi legger den i bur. Så blir den hentet av Bring og sortert på Borgeskogen. Om de har mye å gjøre, kan det ta ekstra tid før den blir scannet der. 

Så om pakken er scannet klokken 9 på morgenen, blir den hentet klokken 11. Da er det ikke her lenger. 

 

Mvh Christian, Bikeshop

Av ren nysgjerrighet. Jeg venter på en pakke, og Bikeshop skaffet delene mye raskere (var på leverandørlager) enn jeg forventet. Ser den ble skannet i 9-10 tiden på formiddagen igår og så skjer det ingenting før ettermiddagen idag. Er det slik at Posten ikke får med seg alle vognene/trallene/burene hos dere, eller det rett og slett at de har for mye vogner på Borgenskogen, og dermed ikke får scannet dem?

Det er ikke unikt for Bikeshop. Merker det skjer titt og ofte hos andre store nettbutikker, f.eks. Fjellsport. De holder vel til i Vestfold de også. Mistenker at det er ganske stort press på postsentralen i det området pga. nettbutikkene. SkittFiske og et par til holder vel til i samme området og.

Bare noe jeg, og flere jeg kjenner, alltid har lurt litt på.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (2 timer siden):

Av ren nysgjerrighet. Jeg venter på en pakke, og Bikeshop skaffet delene mye raskere (var på leverandørlager) enn jeg forventet. Ser den ble skannet i 9-10 tiden på formiddagen igår og så skjer det ingenting før ettermiddagen idag. Er det slik at Posten ikke får med seg alle vognene/trallene/burene hos dere, eller det rett og slett at de har for mye vogner på Borgenskogen, og dermed ikke får scannet dem?

Det er ikke unikt for Bikeshop. Merker det skjer titt og ofte hos andre store nettbutikker, f.eks. Fjellsport. De holder vel til i Vestfold de også. Mistenker at det er ganske stort press på postsentralen i det området pga. nettbutikkene. SkittFiske og et par til holder vel til i samme området og.

Bare noe jeg, og flere jeg kjenner, alltid har lurt litt på.

Se svar lenger opp.

Bring henter ca kl 11 og 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste/siterte det innlegget, men når jeg leser innlegget igjen fanget jeg tydligvis ikke opp poenget. Utifra det innlegget så er det på sorteringssentralen pakken blir hengende en ekstra dag.

 

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Chalshus skrev (På 13.4.2024 den 10.34):

Om du har fått sporingsnummer, betyr det at pakken er blitt lagt i et bur og vil bli hentet av Bring. 

@Chalshus, hvor lang tid pleier dere å bruke på å sende sykler? Gått to dager nå og det er nesten ikke til å holde ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har opplevd at en pakke har status som melding om pakke mottat og går direkte over til hentemelding uten å ha vært innom mottatt på terminal, sortering, videresending osv. Tror mye av dette ligger hos posten. Om de har auto-sortering nedi nettbutikkeldoradoet Vestfold, så kan det vel fort være en pakke eller to som har helt eller delvis tildekket strekkode for tid til annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...