Gå til innhold

Ny grusramme


Anbefalte innlegg

Planlegger ny ramme for neste år, men sliter med å finne rett ramme.
 

Ønsker en lett ramme med klassisk geometri (det betyr ikke senkede setestag, og ikke veldig compact med kort seterør og stigning i overrør) , rund setepinne, integrert front og aggressive kjøreegenskaper (men ikke helt CX). 
 

En integrert Crux/UPPER? En Kaius/S6 EVO SE/Ostro/ uten senkede setestag? En R5 CX med rund pinne. Har søkt en del uten å finne noe som treffer helt. Hadde satt pris på forslag som (nesten) tikker alle bokser. 

Endret av YOLO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Kaius selv. Den kommer med en shim for å bruke rund pinne. Har dropper på min ved hjelp av denne shimen.

Hva med nye Bianchi Impulso RC ?

  • Like 1

Scott Spark - Scott Lumen - BMC Kaius - Gavia Fat Tony  - Wahoo KickrBike Shift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AtleR skrev (46 minutter siden):

Har Kaius selv. Den kommer med en shim for å bruke rund pinne. Har dropper på min ved hjelp av denne shimen.

Hva med nye Bianchi Impulso RC ?

Takk for info og forslag! 

Kaius: Fulgte med shim til rammesettet, eller du kjøpte kanskje fullt bygg? Bør kontakte Birk om tilbud da. 

Impulso: Liker min Oltre veldig godt, men synes alt Bianchi har kommet med siden har sett helt forferdelig ut. Impulso er vel blant det bedre. Veldig lite reviews ute dessverre. Aero-pinne og veldig flared cockpit er dog minuser. 

FARA: All-Road har ganske kraftig senkede setestag, og tar kun 38 mm. Ikke helt high-end i mitt hode heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YOLO skrev (15 minutter siden):

eller du kjøpte kanskje fullt bygg? 

Jeg kjøpte ferdig bygget fra det store utland. Shimmen fulgte med. 

  • Like 1

Scott Spark - Scott Lumen - BMC Kaius - Gavia Fat Tony  - Wahoo KickrBike Shift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crux virker midt i blinken. Har selv Aethos og det de har fått til med den rammen er helt toppnivå. Har trua på at de har gjort det samme med Crux. For min del virker den på papiret for aggressiv, jeg setter pris på Grizl som føles trygg. Men antakelig ikke noe for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chimp skrev (3 timer siden):

Crux virker midt i blinken. Har selv Aethos og det de har fått til med den rammen er helt toppnivå. Har trua på at de har gjort det samme med Crux. For min del virker den på papiret for aggressiv, jeg setter pris på Grizl som føles trygg. Men antakelig ikke noe for deg. 

Er smak og behag. Jeg har en Cervelo Aspéro nå, og Crux har ganske lik geometri i str. 58. Tror vil føles ganske like ut utenom på vekten da, hvor det gjerne er rundt 500 gram forskjell på ramme og gaffel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SykkelEirik skrev (7 timer siden):

Jeg sendte TIME en mail og fikk en god deal på ADHX rammesett i høst. 2690USD

Godt fornøyd. Kjører 35mm og geometrien er veldig lik min Dogma F10. Om du er ute etter noe litt røffere er det sikkert mulig å få en deal på ADHX 45 også.

 

Vekten her er ganske dryg, eller? 1200 gram i str. 54 leser jeg.
Tikker ellers mange bokser. Liker integrering i front som gir valgfrihet på stem og styre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye Canyon Grail hvis du ikke går for Crux. Sykler med "ganske lik geo" føles som regel vidt forskjellige allikevel. Har selv hatt aspero og vet sånn sett litt hva du kommer fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forgjengeren, Pickenflick, og er i utgangspunktet veldig fornøyd, eneste irriterende er at jeg var vel akkurat tidlig nok ute til at thru-axle ikke var blitt 100% standard ennå, så må leve med std QR - har vurdert bytte av ramme ene og alene på grunn av dette, men overlever. Er litt endurancestil på rammen, så går fint på landevei og på grus, med klaring for så store dekk jeg bare gidder omtrent, får vel 27,5 hjul til å passe. Kommer til å bli mer ren grussykkel fremover, så da blir det nye Schwalbe One R med skinwall og styre med flare. 

Endret av msteiro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

YOLO skrev (På 23.3.2024 den 23.13):

Planlegger ny ramme for neste år, men sliter med å finne rett ramme.
 

Ønsker en lett ramme med klassisk geometri (det betyr ikke senkede setestag, og ikke veldig compact med kort seterør og stigning i overrør) , rund setepinne, integrert front og aggressive kjøreegenskaper (men ikke helt CX). 
 

En integrert Crux/UPPER? En Kaius/S6 EVO SE/Ostro/ uten senkede setestag? En R5 CX med rund pinne. Har søkt en del uten å finne noe som treffer helt. Hadde satt pris på forslag som (nesten) tikker alle bokser. 

Er vel bare å kjøpe seg en Crux. Den desidert fineste grussykkelen på markedet, og også ganske "rask" geo. Jeg tror forrige generasjon Stigmata er vel så bra, men den er ikke like pen.

Ikke integrert front da, men det den får av "cleanliness" blir jo ødelagt av, som oftest, stygge stem og jeg har også til gode å se en pen løsning på spacere og styrelager.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykler i det prisleiet er jo det samme som en Gucciveske. Alle vet at det er overpris ift. hva du får, men siden det er dyrt er det populært. "Alle" vet jo at en sykkel til halve prisen er like bra og like komfortabel, men allikevel er det mange som kjøper toppmodell. Jeg er 100% sikker på at ingen her hadde kjent forskjell på DA og Ultegra Di2 i en blindtest, men mange kjøper DA allikevel. Ikke noe galt i å like dyre ting, men da må man være ærlig på at det er jåleri man er opptatt av.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt som om meg som håndtverker skulle kjøpt verktøy laget for hobbysnekkere ; det er klart det ville fungert; men jeg ville jo ikke vært helt fornøyd vel viten om at det fantes verktøy som var mye bedre😎 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...