Sveinung1 Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars Ja, jeg ser jo at jeg bommet stygt på den sammenligningen 😎 og dessuten så er ikke jeg særlig opptatt av verktøy, selv om jeg bruker det dessverre daglig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YOLO Skrevet 26. mars Forfatter Del Skrevet 26. mars Oi. Mye bra innspill her nå’ Ridley X-Night ja, den er dritfet. Har vel rykte på seg for at være den mest hardcore CX-rammen, som gjerne ikke er helt kompatibel med grus-kos. Skal sjekke geometri på den nye modellen. Ridley er store i str. og har lange seterør. L funker Grail. Denne har vel ikke «ganske lik» geometri som Aspero og Crux? Er vel betydelig mer slack? Uansett litt for compact ramme og mye proprietære løsninger for min smak. Basso Palta skal jeg sjekke nærmere ut. Den forrige modellen hadde litt uheldig utseende, men den siste ser jo ikke så verst ut. Ostro er fet, men for «moderne» for meg. Setestag og stigende overrør, selv med såpass aggressiv geometri. Tror ikke jeg får nok sittehøyde på største size en gang. Sitter på 87 cm. Dekklarering for 40mm tenker jeg er et minimum. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krrm Skrevet 28. mars Del Skrevet 28. mars On 3/26/2024 at 1:51 PM, Ndreas said: Det er så sjuke priser, fatter ikke at det selges noe særlig kvanta... Spesielt i disse tider med dyrtid og varer på lager. Virker heeeelt virkelighetsfjernt Escape Collective intervjuet CEO i Factor om kostnadene ved sykkelproduksjon og fikk overraskende detaljerte svar (det er også en follow up podcast om hvorfor sykler i midtsjiktet ikke er særlig mye dyrere enn før): 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 29. mars Del Skrevet 29. mars Nei Grail er ikke ganske lik som Aspero og Crux, misforståelse der. Du sa at Aspero og Crux var ganske like, men jeg tror forskjellen mellom dem er enorm. Litt basert på at jeg har hatt Aspero og Aethos, og tror Crux er next level akkurat som Aethos. Jeg var ikke frelst av Aspero, faktisk synes jeg Grizl gir en mer spennende sykkelopplevelse, kanskje fordi man sitter litt aggressivt. Så er den selvfølgelig ikke så nervøs som Aspero, men nervøsitet er ikke for meg det samme som raske kjøreegenskaper. Jeg solgte Aspero fort 🙂 Grail var kun et forslag fordi den da bør være mer racer-orientert enn Grizl, men samtidig med de gode egenskapene. Kortere kjedestag. Synes ikke geometri gir hele forklaringen alltid, men det vil ikke teoretikere være enige i 🙂 Bottom line er at jeg er bombesikker på at alt annet enn Crux er villspor for deg, jeg har lest tråden hvor du endte med Aspero og vet at du egentlig kunne hatt en Endurace som grussykkel, ikke noen av de grove redskapene som foreslås her i tråden. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jamez Skrevet 29. mars Del Skrevet 29. mars Aurum Manto er vel også i nærheten av det du ser etter? Kvikk landeveisaktig geometri, integrert, rund setepinne (forøvrig likte jeg at den har litt aeroelementer, udh henger og t47 bb er jo også beste option om man først skal ha skrudd bb ) 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YOLO Skrevet 29. mars Forfatter Del Skrevet 29. mars chimp: Ok, da skjønner jeg, beklager misforståelsen. Jeg synes Aspero har vært helt konge den, egentlig. Men etter fire sesonger er det modent for noe nytt. Tror du har rett i at Crux hadde vært perfekt, utenom to bremseledninger ute i vinden helt foran. Grail er veldig compact, med D-formet pinne som ikke er lang nok, og cockpit litt sær for mitt vedkommende. Jamez: Manto tikker nesten alle bokser. Dessverre er rammen for compact, med for kort seterør for meg. Dessuten har jeg Magma allerede, og hadde kanskje blitt litt vel Contador-fanboy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olechr Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars Etter å ha hørt på intervjuet med de som eier/har startet merket tror jeg dette er sykkelen for deg: https://www.bridgebikeworks.com 2 Siter Ole Christian Fagerli Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge. Scott ambassadør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosandholm Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars «Hvis Pas Normal laget sykler» Lekre, men noe av det mest hipstrete jeg har sett toppet med duse jordfarger som lakk 😁 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baroudeur Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars rosandholm skrev (6 minutter siden): «Hvis Pas Normal laget sykler» Sjefen der sykler vel grus på Crux, kanskje i likhet med OP neste år. 1 Siter Sykkel.org × NOTS Sykkel.org × Sykkelkomponenter.no Vive le forum! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosandholm Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars baroudeur skrev (1 time siden): Sjefen der sykler vel grus på Crux, kanskje i likhet med OP neste år. Hadde det ikke vært for at jeg elsker integrert cockpit og skjult kabelføring kunne jeg tenkt meg en Crux-ramme selv 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggan Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars (endret) Hva med Standert Kettensäge? Jeg vurderer den og Crux. Endret 30. mars av Maggan 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YOLO Skrevet 30. mars Forfatter Del Skrevet 30. mars Olechr skrev (2 timer siden): Oisann, Olechr! Dette var nytt for meg. Men jeez, det var en lekker ramme. Sub 900 gram ulakkert i sz 55 er jo Crux-isj. Nå skal jeg jakte etter reviews og info. Takk for glimrende tips! INGEN ANDRE PÅ FORUMET FÅR KJØPE BRIDGE FØR JEG HAR BESTEMT MEG HER! baroudeur skrev (1 time siden): Sjefen der sykler vel grus på Crux, kanskje i likhet med OP neste år. Som de sier i Bridge Bikeworks: You wouldnt want to drive a car with brake lines and electronic wires hanging out in the wind would you? rosandholm skrev (1 time siden): «Hvis Pas Normal laget sykler» Lekre, men noe av det mest hipstrete jeg har sett toppet med duse jordfarger som lakk 😁 Har du aldri ønsket en sykkel som «celebrates the relationship between rider and bike»? Neida. Hipstergravel tenker jeg er løsthengende klær, skjegg og styrebag med alkoholfri ipa. Gjerne rammeavtale selv om turen er på 40 km. Dette ser foreløpig ut som litt kontrær, no nonsense sykkelmoro, for oss som ikke liker proprietære løsninger, dødvekt og stigende overrør. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olechr Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april Nå kom det enda en ny mulighet som er ganske innenfor det du spør om, men ca samme vekten på denne også: https://enve.com/products/fray Siter Ole Christian Fagerli Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge. Scott ambassadør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ndreas Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april Syntes $5500 var drøyt for "chassis", men sånn er det vel med Enve. I billigkroken har man denne, men er vel for lite ritt-orientert for OP: https://www.ibiscycles.com/bikes/hakka-mx Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olechr Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april Ndreas skrev (12 minutter siden): Syntes $5500 var drøyt for "chassis", men sånn er det vel med Enve. I billigkroken har man denne, men er vel for lite ritt-orientert for OP: https://www.ibiscycles.com/bikes/hakka-mx Enve er alltid tullete dyrt ja. Den Ibis er sikkert god å sykle på, men ser jo ut som en leiesykkel. Den så ganske gammeldags ut 😛 Siter Ole Christian Fagerli Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge. Scott ambassadør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torhovland Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april 44 minutes ago, Olechr said: Den Ibis er sikkert god å sykle på, men ser jo ut som en leiesykkel. Artig at du seier det. Eg hadde ein tur på ein sånn i Marin Headlands i 2019. Som leigesykkel. Det var mitt fyrste møte med ordentleg grussykkel, så den kjentes veldig digg ut. Eg var naturlegvis innom Fairfax, the birthplace of mountain biking. Og så rulla eg tilfeldigvis forbi Wilderness Trail Bikes på veg tilbake til Golden Gate. Fin tur! https://www.strava.com/activities/2865594138 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SykkelØyvind Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april (endret) Olechr skrev (22 timer siden): Enve er alltid tullete dyrt ja. Den Ibis er sikkert god å sykle på, men ser jo ut som en leiesykkel. Den så ganske gammeldags ut 😛 Oppoverpekende stem og for bakoverrotert styre på skrytebilder av en sykkel på produsentens side gir alltid et dårlig inntrykk. Man kan kjapt tenke at her er det folk som ikke forstår kategorien de prøver å selge sykler i. Samtidig så er det nok slik mange setter opp sykkelen sin bevisst også. Så Ibis er kanskje mer realistiske i sitt show-oppsett? Endret 16. april av SykkelØyvind 1 Siter Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei Sykkeltilpasser hos sFit_Helse Grunnlegger av Terrengsykkelrittet For tiden i utdanningspermisjon. Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepeda Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april Yolo skal ha ny ramme! Hm. Hm. Hm. 1 Siter Moderator-tips: Du behøver ikke sitere dersom du svarer på siste innlegg i tråden eller det er opplagt hvem du svarer til 🙂👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjasmas Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april Sepeda skrev (1 time siden): Yolo skal ha ny ramme! Hm. Hm. Hm. Jeg vil tro Yolo helst vil ha en karbonramme, men det er jo vanskelig å komme utenom denne: 1 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SykkelØyvind Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april 3T Exploro Primo er et ganske rimelig alternativ nå, men den har kanskje for moderne design? Den er også litt trang med 700c-hjul. https://www.3t.bike/en/217-primo 1 Siter Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei Sykkeltilpasser hos sFit_Helse Grunnlegger av Terrengsykkelrittet For tiden i utdanningspermisjon. Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YOLO Skrevet 17. april Forfatter Del Skrevet 17. april (endret) Er jo fruktbart med diskusjoner om rammer. Så skal ikke slå ihjel alt med mine sære preferanser. Men for min del: 3T og Enve blir altfor moderne. Enve lager jo overrør så stigende at jeg angrer på at jeg har drømt om hjulene deres i 10 år. Få det bort! Standert er for tunge. Alt annet er on point, men 1450 gram med ramme blir i overkant… selv i Yolo Barolo 😅 Vakre og lette Bridge Surveyeyorer har visst en kranklager-innovasjon med gjenger i carbon. Jeg tror jeg har fløte i kjøleskapet med lenger forventet holdbarhet. Time ADHX 45 sine store størrelser er bare høyere enn resten, de blir ikke lengre. Kun stack, ingen reach. Proporsjonsmessig blir dette helt Magnus Devold i mine øyne. Ibis er ikke dum, men vindfang-kabler??? Om den kamelen svelges, er det SW Crux all the effing way. (Str.58 i Crux finnes hvis ikke i Europa for tiden btw) BMC Kaius er vurdert tross setestag i offside, men tror dere ikke seterøret kun er 533 mm i str 61. Med rund pinne (krever wedge) på 400 mm pluss sadel, blir estimert maksimal sittehøyde stutte 868 mm. Det er 7mm for kort. #thestruggleisreal Så blir man sittende å se på Rave SLR, Palta, Grail osv. Det er jo bra specs og ser ok+ ut, men ikke helt frelst… Virker som jeg må leve med Aspéro litt til. Heldigvis ser jeg at FDJ-damene fremdeles sykler på Lapierre, så det er noen som har det verre. Endret 17. april av YOLO 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YOLO Skrevet 17. april Forfatter Del Skrevet 17. april Hvordan startet vi her: Og endte opp her: 4 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ndreas Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april Sånn jeg ser det har du to valg: Kjøpe Kaius og hive på et skikkelig tjukt padda gammel-dame-sete eller få tak i en full custom ramme enten i metall (fysj og fy!) eller med lugg-karbon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andersar Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april Du skal selvfølgelig sende mail til Nate Zukas og få en køstømbygget akkurat slik du vil ha den. (Du får bonuspoeng hos meg om du bestille den i splash oilslick!) 2 Siter Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsB Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april Jeg må si at det der var kanskje den aller beste implementeringen av oilslick-finish jeg har sett. Normalt er olislick finish veldig nær å være den nye "fake-karbon" finishen. LarsB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.