Gå til innhold

Innhold og utseende


baroudeur

Anbefalte innlegg

stake ut en egen identitet, er jeg enig i. 
Som mange andre steder så er mørkt tema blitt en standard mange legger seg på ikke minst på mobil.
Layout ser forøvrig grei ut på mobil også, som på pc-skjerm.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønt er best! Men det er ingen stor sak.

Se over strukturen på nytt. Jeg er usikker på om det er lurt å lage to hovedtrær (terrengsykling/landevei).

Da ender man f.eks opp med to grener som heter Ritt og arrangementer, men det holder jo en gren hvor alt av ritt m.m kan ligge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de av oss som har begynt å heve pensjon, eller i hvert fall for meg, er "lyst tema" mye lettere å lese. På fjellforum kan jeg velge lyst eller mørkt tema (nederst på siden) og håper det kan bli en mulighet her også. Da kan de som vil ha det mørkt og vice versa.

Jeg sykler (blandevei / Touring / Bikepacking) og da blir det noen ganger tekst / bilder / video fra dagsturer og noen ganger fra turer med telt og sovepose. Skal vi ha en "hvor har du vært på tur i dag" hvor dette kan postes?

Hva med noe for DIY ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (1 minutt siden):

Grønt er best! Men det er ingen stor sak.

Se over strukturen på nytt. Jeg er usikker på om det er lurt å lage to hovedtrær (terrengsykling/landevei).

Da ender man f.eks opp med to grener som heter Ritt og arrangementer, men det holder jo en gren hvor alt av ritt m.m kan ligge. 

Strukturen er veldig tentativ. Enig i at doble kategorier med fordel bør unngås der det lar seg gjøre. Forslag til hvor en generell Ritt-kategori kunne ligget? For hvis det bare er en bør den favne om både terreng- og landeveisritt. Så er spørsmålet om det bør være en egen kategori, eller om vi skal ha en generell sykkelkategori der fellesforum går under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt heller jeg også mot få kategorier og forum. Jeg er imidlertid litt usikker på hvordan det forslaget best kan løses i praksis. Har du eksempel på hvordan du ville strukturert det? Alt under samme kategori og deretter forum som heter feks "Terrengsykkeldeler", "Terrengsykkeltrening" osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært mye treningsdiskusjon på det gamle landeveisforumet (selv om det kanskje burde vært det, hehe). Det går 90% i innlegg om sykler/deler/mekking, og så har man noen større tråder for ting som geometri, turtips, føreforhold, proffsesongen og de store turrittene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ha en Sykkel.org-kategori med underforumene:

  • Terrengsykler, deler og utstyr
  • Landeveissykler, deler og utstyr
  • Stisykling
  • Vintersykling
  • Elsykling
  • Pendling
  • Blandevei og bikepacking
  • Proffsykling

Og deretter en Annet sykkelrelatert-kategori med øvrige underforum? Og så en tredje for mer off topic-diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei start men:
Alt er "for stort", for mye tomrom/stor skriftstørrelse og for kvitt. Savner rammer rundt innlegg etc (er kanskje litt gammaldags)....Sikkert fint på mobil, men på ein ordinær monitor blir det unødvendig mye scrolling kontra på terrengsykkelforumet... 

 

Endret av kosh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (10 minutter siden):

Hva med å ha en Sykkel.org-kategori med underforumene:

  • Terrengsykler, deler og utstyr
  • Landeveissykler, deler og utstyr
  • Stisykling
  • Vintersykling
  • Elsykling
  • Pendling
  • Blandevei og bikepacking
  • Proffsykling

Og deretter en Annet sykkelrelatert-kategori med øvrige underforum? Og så en tredje for mer off topic-diskusjoner.

Semirotete tanker: En landeveissykling-subkategori og, hvis formålet med Stisykling er å diskutere fine stier å sykle. Og da blir vel neste spørsmål om vi også bør ha en egen for blandevei og grus-destinasjoner (eller får vi for mange da)?

I tillegg en Utflukt/Bli med på tur-subkategori kanskje?

Gjenstår det egentlig så mange vi bør ha under "Annet sykkelrelatert" da? Trening? Personlig føler jeg Proffsykling er langt fra det som engasjerer meg og kunne også flyttet det dit kanskje.

Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et helt grunnleggende spørsmål her er jo hvorvidt kategorier gjør det mer eller mindre ryddig.

Jeg tror det fort kan bli for mange, men forumstruktur kan generelt være vanskelig å lande så jeg håper folk deler meningene sine så vi kommer frem til en struktur som funker bra til formålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (1 minutt siden):

Et helt grunnleggende spørsmål her er jo hvorvidt kategorier gjør det mer eller mindre ryddig.

Jeg tror det fort kan bli for mange, men forumstruktur kan generelt være vanskelig å lande så jeg håper folk deler meningene sine så vi kommer frem til en struktur som funker bra til formålet.

Enig i at less is more er en fornuftig start ja. Var mer bare en tanke om at hvis vi skal ha en egen kategori for å diskutere ruter og destinasjoner for terrengsykkel, var det nærliggende å tro det kan ha interesse for folk med landeveisstyre og.

Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

perbl skrev (1 minutt siden):

Enig i at less is more er en fornuftig start ja. Var mer bare en tanke om at hvis vi skal ha en egen kategori for å diskutere ruter og destinasjoner for terrengsykkel, var det nærliggende å tro det kan ha interesse for folk med landeveisstyre og.

Kan begge disse dekkes av forumet "Utflukt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til ny (fortsatt tentativ) struktur:

Sykkel.org

  • Terrengsykler, deler og utstyr
  • Landeveissykler, deler og utstyr
  • Blandevei og bikepacking
  • Elsykling, brukssykling og pendling

Annet sykkelrelatert

  • Utflukt
  • Trening
  • Ritt og arrangementer
  • Proffsykling

Generelt

  • Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås
  • DIY
  • Forumet

Tanker?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...