Gå til innhold

Innhold og utseende


baroudeur

Anbefalte innlegg

Arnebv skrev (8 minutter siden):

Andre ting: Eg saknar forsåvidt tida då chitchat / Snikksnakk var øverst på gamle ts.no. Men det er kanskje berre meg.

Neida, jeg har også nevnt det allerede. Snikksnakk var det som gjorde terrengsykkelforumet stort. Jeg tror ikke at det hadde blitt så populært hvis ikke det var for den ekstreme takhøyden for å skrive om alt mulig annet enn sykkel. Og ved å ha det på toppen viser man viktigheten av og toleransen for det. Jeg mener at den gangen for noen år siden da de valgte å flytte Snikksnakk ned i bunn så drepte de følelsen av at det var akseptert å diskutere kaffekverner, litteratur og tette rør på et sykkelforum.

  • Like 5

Everytime you change gear, God kills a kitten - CtheBM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en veeeldig minimal ting men favicon i svart fungerer ikke helt optimalt i dark mode.

image.png.74e0ee5615a4038c6ef31097dcf8f766.png

 

Vender meg sikkert til det etter hvert men akkurat nå er det litt vanskelig å "finne igjen" tab'en fordi dette er ikke det eneste nettstedet med et mørkt favicon. Kanskje samme grønnfarge som går igjen flere steder i fargetema kunne vært et alternativ? Gamle TS var jo også grønn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar Nilsen skrev (26 minutter siden):

Dette er en veeeldig minimal ting men favicon i svart fungerer ikke helt optimalt i dark mode.

image.png.74e0ee5615a4038c6ef31097dcf8f766.png

 

Vender meg sikkert til det etter hvert men akkurat nå er det litt vanskelig å "finne igjen" tab'en fordi dette er ikke det eneste nettstedet med et mørkt favicon. Kanskje samme grønnfarge som går igjen flere steder i fargetema kunne vært et alternativ? Gamle TS var jo også grønn.

 

Vi hadde en liten diskusjon om dette på forrige side og et av løsningsforslagene var som du nevner å gjøre den sorte sykkelen til en annen farge, for eksempel grønn. Takk for innspillet, det er nyttig å høre at flere bruker dark mode. Jeg skal flytte dette opp på to-do-listen. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det har kommet en knapp for «uleste tråder», fin måte å få raskt overblikk over siste aktivitet. Men synes om mulig at headingen på hvert innlegg kan fjernes; «aaa svarte på bbb sitt innlegg i emne ccc». Både ved ekspandert og minimalisert visning kommer denne tekst, jeg mener at denne kunne vært fjernet ved minimalisert visning. Slik som det er nå blir det for mye scrolling på mobil for å få oversikt

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsmatrosen skrev (6 timer siden):

Har det skjedd en bug eller glipp i markedsdelen? Forumdelen for landevei har fått navn og beskrivelsen fra terreng, og det er kommet to nye som begge heter landevei.

Screenshot_20230710_085027_com.duckduckgo.mobile.android_edit_263195220861921.png

Ingen bug, det er en kjøps- og salgskategori for hhv. terreng og landevei. Hadde det vært bedre å ha feks terreng/landevei som første ord i forumnavnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolli skrev (14 minutter siden):

Bra det har kommet en knapp for «uleste tråder», fin måte å få raskt overblikk over siste aktivitet. Men synes om mulig at headingen på hvert innlegg kan fjernes; «aaa svarte på bbb sitt innlegg i emne ccc». Både ved ekspandert og minimalisert visning kommer denne tekst, jeg mener at denne kunne vært fjernet ved minimalisert visning. Slik som det er nå blir det for mye scrolling på mobil for å få oversikt

Takk for innspill, det er notert. Tenker du at det er teksten under emnetittelen som er overflødig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det meste begynner å bli riktig bra her.

Jeg savner en vesentlig feature. Forsiden er helt død og viser ikke noe dynamikk. Er det mulig å få til noe som den siste aktiviteten innenfor de ulike kategoriene? 🤔

Det er heller ikke lett å forstå at de nyeste innleggene gjemmer seg bak den lille firkanten oppe til høyre 😉

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (14 minutter siden):

Jeg tenker at det meste begynner å bli riktig bra her.

Jeg savner en vesentlig feature. Forsiden er helt død og viser ikke noe dynamikk. Er det mulig å få til noe som den siste aktiviteten innenfor de ulike kategoriene? 🤔

Det er heller ikke lett å forstå at de nyeste innleggene gjemmer seg bak den lille firkanten oppe til høyre 😉

Forsiden er fortsatt under arbeid og i løpet av uken vil det være mer klarhet i hvem andre som eventuelt vil ha noen innspill her. Så det kommer.

Angående dynamisk innhold er dette noe det også er ønskelig å få på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (1 minutt siden):

Supert 🙂 

Men kanskje "Topp 5" istedenfor 3?

Kanskje, men 5 kan bli litt mye på en telefon? Denne strømmen kan også flyttes til høyre og gjøres lengre, men da havner den nederst på telefonen. 

Det viktigste er at det oppleves funksjonelt på både pc og mobil. Tenker folk at 5 emner er overkommelig på mobil også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (42 minutter siden):

Ingen bug, det er en kjøps- og salgskategori for hhv. terreng og landevei. Hadde det vært bedre å ha feks terreng/landevei som første ord i forumnavnet?

Mener at det er dobbelt opp av begge. Men det skal vel bare være to? Den øverste er riktig for terreng, men den nest øverste som var landevei, heter også terreng og har den beskrivelsen mens innholdet er for landevei (se utklipp under). Og så er det to tomme for landevei under der igjen. Har testet i to nettlesere så burde ikke være cacheproblem, men om det bare er jeg som ser det slik som i forrige innlegg, så får jeg se hva som påvirker det her.

Screenshot_20230710_162450_edit_272554009539139.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (1 minutt siden):

Kanskje, men 5 kan bli litt mye på en telefon? Denne strømmen kan også flyttes til høyre og gjøres lengre, men da havner den nederst på telefonen. 

Det viktigste er at det oppleves funksjonelt på både pc og mobil. Tenker folk at 5 emner er overkommelig på mobil også? 

Ja tenkte på det, men 3 var så lite at det føltes nesten unaturlig at den var der i det hele tatt. Leser og skriver dette på en iPhone 14 Pro (6.1").

Men flott om flere gir tilbakemelding 🙂 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at dere ikke åpner opp for ymse og snikksnakk diskusjoner om temaer som ikke vedrører sykling, fx Tesla, politikk, klimakrise, gratis heroin til skolebarn og korrupte politikere. Da slipper man unna brukere som trolig aldri har sittet på en sykkel.

Derimot så kan man ha egen tråd om lengste/beste utforkjøring på sti, lengste/bratteste bakke, fellesturer ala Dawn Patrol, favoritt treningsstrekk osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsmatrosen skrev (3 minutter siden):

Mener at det er dobbelt opp av begge. Men det skal vel bare være to? Den øverste er riktig for terreng, men den nest øverste som var landevei, heter også terreng og har den beskrivelsen mens innholdet er for landevei (se utklipp under). Og så er det to tomme for landevei under der igjen. Har testet i to nettlesere så burde ikke være cacheproblem, men om det bare er jeg som ser det slik som i forrige innlegg, så får jeg se hva som påvirker det her.

Screenshot_20230710_162450_edit_272554009539139.jpg

 

Slik skal det se ut:

image.png.783c172805d8f7aa437aa4ee943ed9f8.png

 

Basert på forslag i denne tråden: 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben skrev (5 minutter siden):

Foreslår at dere ikke åpner opp for ymse og snikksnakk diskusjoner om temaer som ikke vedrører sykling, fx Tesla, politikk, klimakrise, gratis heroin til skolebarn og korrupte politikere. Da slipper man unna brukere som trolig aldri har sittet på en sykkel.

Dette er jeg veldig uenig i. Akkurat de temaene du nevner ble riktignok mest støy (med noen velfunderte og reflekterte innlegg innimellom), men de utgjorde ganske få tråder på et underforum (Snikksnakk) som inneholdt et vell av nyttig, unyttig og underholdende ikke-sykkelrelatert innhold, med en kvalitet (og seriøsitet) som langt overgikk samtlige andre norskspråklige diskusjonsfora. Snikksnakk-kategorien var noe av det som gjorde TS-forumet unikt og også grunnen til at det dukket opp som google-treff på en rekke søkefraser som ikke hadde noe med sykling å gjøre.

Om man ikke liker det er det enkelt å bare la være å åpne Snikksnakk-kategorien og fokusere på de andre underforaene. På gammelforumet ble Snikksnakk også flyttet et stykke ned på forsiden (etter å ha ligget øverst i alle år jeg var registrert der), som forsåvidt er et greit kompromiss for at det ikke skal ta unødvendig mye fokus. Men Snikksnakk, det må vi ha!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben skrev (9 minutter siden):

Foreslår at dere ikke åpner opp for ymse og snikksnakk diskusjoner om temaer som ikke vedrører sykling, fx Tesla, politikk, klimakrise, gratis heroin til skolebarn og korrupte politikere. Da slipper man unna brukere som trolig aldri har sittet på en sykkel.

Derimot så kan man ha egen tråd om lengste/beste utforkjøring på sti, lengste/bratteste bakke, fellesturer ala Dawn Patrol, favoritt treningsstrekk osv

Hvordan tenker du at man skal gjøre det på fellesturer? Skal det være lov å snakke om Tesla og klimakrise der, eller skal det være strikte regler for å kun snakke om gir, bittpunkt og batterilading der? Og hvis det skal være lov IRL, hvorfor skal det ikke være lov på et forum, som for mange av oss er det eneste inngrepspunktet vi har med andre syklister?

Jeg skjønner poenget med å ikke tiltrekke seg kranglefanter og konspitullinger, men den sosiale kostnaden for å slippe dem, er alt for høy og vil slå unna beina på forumet.

  • Like 1

Everytime you change gear, God kills a kitten - CtheBM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsmatrosen skrev (4 minutter siden):

My bad, jeg som ikke klarte å se at det var kjøpes og selges som forskjellige kategorier... sorry! Men de to trådene som ligger i terreng selges hører kanskje hjemme under landevei? (for å ro meg inn ;))

Setepinnen kunne vel gått inn i både landevei og terreng (men enig med deg at det kanskje hadde passet best inn i førstnevnte). Det andre ligger vel riktig (eller kan også passe inn begge steder)?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (28 minutter siden):

Kanskje, men 5 kan bli litt mye på en telefon? Denne strømmen kan også flyttes til høyre og gjøres lengre, men da havner den nederst på telefonen. 

Det viktigste er at det oppleves funksjonelt på både pc og mobil. Tenker folk at 5 emner er overkommelig på mobil også? 

5 er ikke for mye

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...