Roy Posted August 28, 2023 Share Posted August 28, 2023 Jeg tar papparollen blodig seriøst, og et av mine viktigste ansvarsområder er pappavitser. Jo tørrere og teitere, jo bedre er de. Men nå begynner jeg å gå litt tom for materiale og jeg jobber ikke akkurat som vitsemaker heller, og trenger påfyll. Har du pappavitser på lager som gir panneklask og "pappaaaa...." ? Kan gjerne være på engelsk. Kom så med dem! 😃 -- Vet du hvor mange av amerikansk urbefolkning man får plass til i et tre? En hel stamme.. Men hvorfor har de så dårlig ånde? Fordi de har spyd.. 1 1 Quote NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjibavigå Posted August 28, 2023 Share Posted August 28, 2023 (edited) Har ikke så mange på lager selv, men instagramkontoen «dadsaysjokes» har mye bra 🙂 NRK sine Tour de France radiosendinger i sommer var jo tidvis pappavitsmaraton. Husker denne: Hvorfor tok guttungen med seg sykkelen i senga? Han var så lei av å gå i søvne.. Edited August 28, 2023 by kjibavigå 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsB Posted August 29, 2023 Share Posted August 29, 2023 Hørt om badevakten som slutta fordi oppgavene var så vansklie? I love to tell dad jokes. - Does he laugh? LarsB 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baronKanon Posted August 29, 2023 Share Posted August 29, 2023 Hva kaller du en elefant uten betydning?- Irrelefant! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roy Posted August 29, 2023 Author Share Posted August 29, 2023 baronKanon skrev (1 time siden): Hva kaller du en elefant uten betydning?- Irrelefant! Ahh, den var bra, har kun hørt den på engelsk uten å tenke på at den kunne oversettes sånn. 😄 Quote NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter Link to comment Share on other sites More sharing options...
arne_and Posted August 29, 2023 Share Posted August 29, 2023 Det er en pappavitssamling på Spotify (vel, sikkert flere enn én men her er en): Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slit1 Posted August 29, 2023 Share Posted August 29, 2023 Vet du hvorfor Knerten liker å sove på ryggen? Fordi han hater å våkne på morgenkvisten…. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baronKanon Posted August 29, 2023 Share Posted August 29, 2023 Hvorfor kan ikke jeg svi grøten, når Tyrihansveien? og en som var mer relevant/morsom på 80-tallet: Kåre Will Noch, men Gro Har lem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jokr Posted August 29, 2023 Share Posted August 29, 2023 Hvorfor kan ikke A bli B når N er K? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jokr Posted August 29, 2023 Share Posted August 29, 2023 I jus went out to pick up 6 Sprit, but when I came home I realiced I picked 7up Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garpen Posted August 29, 2023 Share Posted August 29, 2023 Q: How do you tell if this is a dad joke? A: It's a parent. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frawo Posted August 29, 2023 Share Posted August 29, 2023 (edited) Hvorfor kan ikke jeg dra den når rododendron? Edited August 29, 2023 by frawo Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirikur Posted August 29, 2023 Share Posted August 29, 2023 Pappahumor er en kunstform som det ikke kan gis en oppskrift på. Den er helst situasjonsbetinget og ofte et ordspill eller punchline i nuet basert på hva noen har sagt eller gjort. Suksess måles i volumet på mottakernes snøfting. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knutspeed Posted August 30, 2023 Share Posted August 30, 2023 (edited) NRK må ha en pappa-journalist eller to på desken. Edited August 30, 2023 by Knutspeed 3 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dingo Posted August 30, 2023 Share Posted August 30, 2023 Har du hørt om bakeren som dro på loffen? Og så kom politiet og kneip han. Har du hørt om snekkeren som lista seg rundt hjørnet? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bailey Posted August 30, 2023 Share Posted August 30, 2023 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roy Posted August 31, 2023 Author Share Posted August 31, 2023 -I think I just saw a wolf!! -Where? -No, a regular one.. 4 Quote NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raskall Posted August 31, 2023 Share Posted August 31, 2023 (edited) Denne er vel litt "you had to be there", men jeg føler at den så definitivt går inn i pappavits-sjangeren. Det er fra en chat jeg hadde med datteren min for en del år siden. Ganske stolt av den og alle mine jevnaldrende kompiser ler godt av den. Edited August 31, 2023 by Raskall 1 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erikskon Posted August 31, 2023 Share Posted August 31, 2023 (edited) Den var allerede tatt ser jeg nå... Edited August 31, 2023 by erikskon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsB Posted September 15, 2023 Share Posted September 15, 2023 For den oppdaterte pappa: "Akkurat nå er det et problem for Erna at Sindre Finnes" "Etter i dag kan det fort bli Sindre Fantes" LarsB 2 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joaaso Posted September 15, 2023 Share Posted September 15, 2023 (edited) Knutspeed skrev (På 30.8.2023 den 9.01): NRK må ha en pappa-journalist eller to på desken. VG og..! Forsiden nå; Edited September 15, 2023 by Joaaso 1 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kopp Posted September 16, 2023 Share Posted September 16, 2023 Kan anbefale alle fedre å lese dette smykket vedrørende pappavitsens fetter, pappathrilleren. https://maxread.substack.com/p/90s-dad-thrillers-a-list 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dtd Posted September 16, 2023 Share Posted September 16, 2023 Vet dere hvorfor pappaer har bra humor? Fordi de har hu mor. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juffe Posted September 16, 2023 Share Posted September 16, 2023 Jeg kan telle til mat. En, to, mat. Quote "Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juffe Posted September 16, 2023 Share Posted September 16, 2023 Irma 1000 kom med denne (fritt etter hukommelsen): To brødre, den ene het Emba og den andre Kamuf. Etternavn Larsen. 3 Quote "Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts