Gå til innhold

Kald på tissen!


baronKanon

Anbefalte innlegg

Sykla første litt lange tur til jobb i kulde i dag, og jeg trodde tissen skulle falle av. Har sykla kaldere før, men hadde omvei dag med litt mer opp og ned, og litt mindre klær enn ønskelig. Men vintertightsen er samme som forrige vinter. Virker som om jeg ikke får tassen inn mot hud og da blir det lite varme. Tips annet enn å bruke ullbokser og dermed bli sår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette ikke går hos stil-opptatte baroner og annen adel, men jeg bruker en langrennsbukse på jobb-pendlingen når det blir kaldt ute. Den er vindtett foran og litt isolert. Bytter mellom den og Endura-regnbukse alt etter forholdene. Funksjon trumfer stil, spesielt for jobb-sykling. 

Jeg har også eksperimentert med vanlig bib underst, "shorts" av Swix longs over denne og sykkel-thigts (uten pute) øverst. Funket bra men ble rett og slett veldig varmt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje biben er blitt slitt i stoffet eller sømmene, og luften blåser rett igjennom.

Assos Equipe biben min har luftehull i skrittet, som en del av designet. Det kommer en tid på sesongen hvor det går fra å være behagelig, til bare kaldt. Vinterbiben min Gore C3 WS Bibtights (har eldre utgave) er foret og ganske comfy med til 2-3-4-5 minus. Kanskje litt stram i størrelsen jeg har, så den sier ifra når vinterkiloene har blitt for mange.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baronKanon skrev (3 timer siden):

Kjedelig 😛

Mulig det er kjedeligere enn et lyseblått hjemmestrikket penisfuttural i myk angora-ull, men det funker veldig bra for meg i alle fall. Lunt og godt på pungen, ikke noe krøller som kan gi gnaging eller tilsvarende. Vanlig sommer-bib, lange bein og baggy utenpå funker ned til 0 omtrent for meg. 

http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel har jeg en ullbokser utenpå sykkelbuksen og under en langbukse når det blir veldig kaldt.

Devold har varianter av ullbokser som er vindtett i front. (Ja, det er litt Henry Choice over Devold, men det er bedre enn å fryse av seg kroppsdeler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...