baronKanon Posted October 19 Share Posted October 19 Sykla første litt lange tur til jobb i kulde i dag, og jeg trodde tissen skulle falle av. Har sykla kaldere før, men hadde omvei dag med litt mer opp og ned, og litt mindre klær enn ønskelig. Men vintertightsen er samme som forrige vinter. Virker som om jeg ikke får tassen inn mot hud og da blir det lite varme. Tips annet enn å bruke ullbokser og dermed bli sår? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
suverin Posted October 19 Share Posted October 19 Har en vintertights som begynte å bli slitt og dermed kald i korsryggen, fikk fruen til å sy på en firkant med myk og varm fleece på innsiden for å dekke slitt område, funker kanskje bra på tissen og. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baronKanon Posted October 19 Author Share Posted October 19 Takk for tips. Spør jeg samboeren får jeg vel beskjed om å bruke skikkelig bukse og sy sjæl. Men det får man alltid til. Skal høre med søster om tips, da hun er utdannet innen søm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knirkekne Posted October 19 Share Posted October 19 Dagens risky googlesøk: https://garnkurven.wordpress.com/2011/01/14/147/ 1 1 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted October 19 Share Posted October 19 Tør ikke trykke den lenka på jobb 😄 Hadde det problemet forrige vinter, men akkurat overlevbart. Denne vinteren får jeg bare tre på en hanske i underbuksa, evt en sokk 😄 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted October 19 Share Posted October 19 Undertøy i ull burde gjøre jobben, eventuelt windbraker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andersar Posted October 19 Share Posted October 19 Ndreas skrev (13 minutter siden): Tør ikke trykke den lenka på jobb 😄 👮♂️Straight to horny jail! 1 Quote Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long" Link to comment Share on other sites More sharing options...
knuthaug Posted October 19 Share Posted October 19 Ndreas skrev (21 minutter siden): Tør ikke trykke den lenka på jobb 😄 Jeg tok en for laget og trykket. Angrer nå. 1 Quote http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoyE Posted October 19 Share Posted October 19 Egenerfaring er å ha lang nok undertrøye/baselayer i ull, og plassere denne tissen oppover ved påkledning slik at den havner under ullaget. Forøvrig vil jeg gi kudos for at vi har en tråd om tissen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NjuK Posted October 19 Share Posted October 19 Hva med å bruke en baggy shorts? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baronKanon Posted October 19 Author Share Posted October 19 NjuK skrev (8 minutter siden): Hva med å bruke en baggy shorts? Kjedelig 😛 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panda Posted October 19 Share Posted October 19 Dette fikset vi i gamle dager hos sekretæren når vi kom på jobb 😄 😄 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avdem Posted October 19 Share Posted October 19 Panda skrev (4 minutter siden): Dette fikset vi i gamle dager hos sekretæren når vi kom på jobb 😄 😄 Det er litt trøblete når dei digitale løysingane har tatt over for sekretæren. Blir mykje styr med kuk i computeren.... 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baronKanon Posted October 19 Author Share Posted October 19 Panda skrev (7 minutter siden): Dette fikset vi i gamle dager hos sekretæren når vi kom på jobb 😄 😄 Løgn og fanteri! Umulig jobb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan77 Posted October 19 Share Posted October 19 Mulig dette ikke går hos stil-opptatte baroner og annen adel, men jeg bruker en langrennsbukse på jobb-pendlingen når det blir kaldt ute. Den er vindtett foran og litt isolert. Bytter mellom den og Endura-regnbukse alt etter forholdene. Funksjon trumfer stil, spesielt for jobb-sykling. Jeg har også eksperimentert med vanlig bib underst, "shorts" av Swix longs over denne og sykkel-thigts (uten pute) øverst. Funket bra men ble rett og slett veldig varmt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted October 19 Share Posted October 19 Kanskje biben er blitt slitt i stoffet eller sømmene, og luften blåser rett igjennom. Assos Equipe biben min har luftehull i skrittet, som en del av designet. Det kommer en tid på sesongen hvor det går fra å være behagelig, til bare kaldt. Vinterbiben min Gore C3 WS Bibtights (har eldre utgave) er foret og ganske comfy med til 2-3-4-5 minus. Kanskje litt stram i størrelsen jeg har, så den sier ifra når vinterkiloene har blitt for mange. Quote Kaffe- og teansvarlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trofast Posted October 19 Share Posted October 19 Samme problemet, bruker en flosset hjelmlue til å pakke rundt utstyret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knuthaug Posted October 19 Share Posted October 19 baronKanon skrev (3 timer siden): Kjedelig 😛 Mulig det er kjedeligere enn et lyseblått hjemmestrikket penisfuttural i myk angora-ull, men det funker veldig bra for meg i alle fall. Lunt og godt på pungen, ikke noe krøller som kan gi gnaging eller tilsvarende. Vanlig sommer-bib, lange bein og baggy utenpå funker ned til 0 omtrent for meg. Quote http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted October 19 Share Posted October 19 Multiuse Pelslue If you know, you know, ellers les litt på denne wiki-siden. Quote Kaffe- og teansvarlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
York Posted October 19 Share Posted October 19 Ha lue under hjelmen så fryser du ingen steder på kroppen 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garpen Posted October 19 Share Posted October 19 Som regel har jeg en ullbokser utenpå sykkelbuksen og under en langbukse når det blir veldig kaldt. Devold har varianter av ullbokser som er vindtett i front. (Ja, det er litt Henry Choice over Devold, men det er bedre enn å fryse av seg kroppsdeler). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andersar Posted October 19 Share Posted October 19 Panda skrev (5 timer siden): Dette fikset vi i gamle dager hos sekretæren når vi kom på jobb 😄 😄 Du mener at de helte varm kaffe i skrittet på deg pga ukvemsord? 1 3 Quote Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted October 19 Share Posted October 19 York skrev (1 time siden): Ha lue under hjelmen så fryser du ingen steder på kroppen 🙂 Hjelmlue er undervurdert om vinteren og når det er surt ute. Svært glad i min gamle S-works delvis vindtette hjelmlue. Ligner på denne fra 45Nrth: 1 Quote Kaffe- og teansvarlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
baronKanon Posted October 19 Author Share Posted October 19 York skrev (3 timer siden): Ha lue under hjelmen så fryser du ingen steder på kroppen 🙂 Har ikke hjelm på tissen. På hodet har jeg seff hjelmlue. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted October 19 Share Posted October 19 Du kan jo vurdere hårtransplantasjon! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts