Gå til innhold

Zwift i trøbbel


Anbefalte innlegg

kettill skrev (9 minutter siden):

Jeg syns ikke det er så morsomt at jeg gidder å rekognosere løyper for å få en god treningsøkt en gang i blant. Det burde jo være den smaleste sak i verden å kunne vise en profil slik at en vet hva en går til? Ligger veldig an til å ikke forlenge når gratisperioden går ut etter neste uke... 

Course Profile - At the bottom of the mini map, you will see a grey elevation profile of the route. This allows you to 'look ahead' and plan accordingly.

 

men zwift har slett ikke verdens beste user interface, dog det er morsomt likevel.

Et snev av husk etter et par ritt gjør vel at du etterhvert husker løypa/løypene

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kettill skrev (9 timer siden):

Jeg syns ikke det er så morsomt at jeg gidder å rekognosere løyper for å få en god treningsøkt en gang i blant. Det burde jo være den smaleste sak i verden å kunne vise en profil slik at en vet hva en går til?

Zwiftinsider.com har høydeprofil på alle rutene. 

For meg og veldig mange andre er mye av driveren til å bruke zwift mer enn trening men også konkurranse og det sosiale - og som med sykling ellers ønsket om å optimalisere og sykle så fort/effektivt som mulig. 

Jeg er med i Zu4r-esport, der vi har egne chatter og planlegger lagoppsett, løype og taktikk før løp. Og så bruker vi discord underveis i løpet for å kommunisere. Vi skriver ofte ut løypeprofil på papir med notis for kritiske punkter eller bratte bakker, spurter osv. 

Ting blir ofte mer gøy når man kan engasjere seg litt utenom når man faktisk sitter på sykkeln - og ikke minst når man er flere sammen om det. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hen9ng skrev (25 minutter siden):

Hverken samboer eller jeg har opplevd at en Zwift oppdatering tar mer enn 2-3 minutter, begge Mac brukere. Hørtes rart ut at det skal ta så lang tid? 

Samme her, bruker max 5 min på å starte zwift, det inkluderer oppdateringer og koble til rulla. Windows oppdateringer kan man alltids ta etter økta eventuelt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Merkelig opplevelse på Zwift i dag. Kjørte en custom treningsøkt som anbefalt her. Nesten flat løype i New York. Zwift mener at farten la jevnt rundt 3-4 km/t da jeg lå rundt 100W. Greit at det gikk slakt oppover (totalt 320m klatring på 65 minutter økt), men likevel. Det stemmer jo bare ikke... 😄 Vekten er satt til 85kg, så ikke noe veldig unormalt der heller. Hva kan dette komme av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

At Zwift fokuserer på software istedenfor hardware er ikke nødvendigvis noe dumt. Men de har ihvertfall ikke brukt mye penger på stabilitet. Starte Netflix eller Spotify samtidig som Zwift og appen viser tegn til å slite. Eller enda bedre, noe skjer på PCn og plutselig krasjer Zwift midt i en økt.

Skal ikke mer til før en ser på alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, msteiro said:

 Men de har ihvertfall ikke brukt mye penger på stabilitet. Starte Netflix eller Spotify samtidig som Zwift og appen viser tegn til å slite. Eller enda bedre, noe skjer på PCn og plutselig krasjer Zwift midt i en økt.

Skal ikke mer til før en ser på alternativer.

Det høres egentlig ut som om det kan være et problem med din hardware? Kan ikke huske å ha opplevd noe ustabilitet med Zwift siste par årene, aldri opplevd at zwift krasjer. Zwift er et ganske ressurskrevende spill, mulig at de burde økt minimumskravene for å tillate å kjøre det. Kan iallefall anbefales å kjøre det på en sterkere maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en ganske ny gaming-pc, ikke noe superdyr, men er laaangt over minstekrav. 

Opplever samme på annen laptop, skal lite til for at det skal begynne å hakke spesielt når det laster, men kan jo være ny oppdatering som ikke var 100% siste gangen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar Elverum skrev (På 22.2.2024 den 22.22):

Course Profile - At the bottom of the mini map, you will see a grey elevation profile of the route. This allows you to 'look ahead' and plan accordingly.

 

men zwift har slett ikke verdens beste user interface, dog det er morsomt likevel.

Et snev av husk etter et par ritt gjør vel at du etterhvert husker løypa/løypene

Den høydeprofilen på mini mappen er jo hysterisk dårlig. Den "usynlige" lille sirkelen med pilen i som viser hvilken retning du sykler (mot høyre eller venstre) gjør det heller ikke bedre. Også zoomer den inn og ut på helt tilfeldige steder. Null nytteverdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aulvan skrev (55 minutter siden):

Den høydeprofilen på mini mappen er jo hysterisk dårlig. Den "usynlige" lille sirkelen med pilen i som viser hvilken retning du sykler (mot høyre eller venstre) gjør det heller ikke bedre. Også zoomer den inn og ut på helt tilfeldige steder. Null nytteverdi.

Jepp, den er det, men den er der. 
bruker sauce selv, så har greit med infostæsj. Kjenner løypene godt nok til å vite at bakkene er for bratte… 😛

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Etter dagens prisøkning hos Zwift koker det på nett. Ser at over 30% økning er i overkant. Hadde nok vært smartere å tatt det litt mer gradevis. 

  • Sad 1

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Drøy økning, det er helt sikkert!

kjøpte årlig i februar, så får ta en vurdering til vintern..

zwifter minimalt for tiden, så starter innsparings med å kutte sauce for en periode. 

Endret av Ivar Elverum

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panda skrev (58 minutter siden):

Har frosset det i 8 uker. 
Går det ikke lenger an å fryse mer enn det? Jeg fikk bare valg om max. 8 uker. 

Jeg fikk først også kun frosset i 8 uker, men nå fikk jeg mulighet til å kansellere kontoen som før. Nå er jeg bare usikker på om jeg beholder all historikk dersom jeg starten igjen til vinteren.

  • Like 1

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juffe skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk først også kun frosset i 8 uker, men nå fikk jeg mulighet til å kansellere kontoen som før. Nå er jeg bare usikker på om jeg beholder all historikk dersom jeg starten igjen til vinteren.

Aldri gjort det, men alle sier du gjør det. Så skal være null problem. 

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å gjøre det samme selv når års abonnementet går ut. Kun ta mnd for mnd og si opp om sommeren.

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

msteiro skrev (3 timer siden):

Businesscaset for en Garmin 840/1040 ble plutselig mye bedre. Sparer det inn nesten å kjøre økter rett fra en sånn.

Jeg begynte regne på å legge penga i kjøpe hus i varmen… 

  • Haha 3

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud forby at jeg mister tron syklen, satser på å kansellere abo. da og se hva som skjer til november.
Takk folkens.

Whoosh er gratis, syns bare ikke det er helt samme som Zwift.
Er for det første ikke lyd (sykkel-lyden og for det annet må oppgradere min basic gaming PC for få bedre grafikk).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...