Gå til innhold

Zwift i trøbbel


Anbefalte innlegg

DC Rainmaker rapporterer at Zwift sparker opp mot 25% av de ansatte og trekker seg ut av hardware-markedet. Kjipt. Jeg tror de har vært med på å presse ned rulleprisene. I ettertid kan det ha vært en kjempetabbe eller enn en god strategi for å få flere ruller (og med det flere abonnenter) der ute.

  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig, men dette er jo trenden blant techselskapene for tida. Selv dem som tjener milliarder sier opp folk - og blir behørig belønnet på børsen (særlig Meta).

Lønnsomhet trumfer vekst og det er ikke nødvendigvis usunt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (20 minutter siden):

Hypotetisk, hvis Zwift gikk konken, er rullene da verdiløse fordi de er så "integrerte", eller har de en "offline-modus" også?

Kanskje de på en eller annen måte selger konseptet til MyWhoosh soul at rullene fungerer med deres programvare. Alpers nevnte jo i siste episode av Landevei at MW i fremtiden ville støtte Zwift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (24 minutter siden):

Hypotetisk, hvis Zwift gikk konken, er rullene da verdiløse fordi de er så "integrerte", eller har de en "offline-modus" også?

Det er vel bare en whitelabel av JetBlack sin rulle, så går vel fint? Konseptet med One fungerer bare med Zwifts app, så der kan det være problemer på sikt. Nå har de i første omgang lovet to år med oppdateringer, så får ta det derfra. Worst case blir det å kjøpe en ekstra kassett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapporteres vel samtidig at Zwift og Wahoo innleder et tettere partnerskap - https://www.cyclingnews.com/features/wahoo-zwift-joint-interview/

Når det gjelder rullene, forstår jeg at bakgrunnen her har vært et mulig patentsøksmål mellom Wahoo og Zwift. Man kan kanskje se for seg at de rett og slett har hatt en dårlig sak, og at co-CEO derfor måtte gå samtidig med at man løste tvisten kommersielt. Når det gjelder nedskjæringer, så er vel dette normen for tiden. Når det er sagt, så forstår jeg det slik at Zwift ikke har hatt omsetningsøkningen de har håpet på, uten at det behøver å bety at de virkelig sliter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (På 7.2.2024 den 19.04):

Hypotetisk, hvis Zwift gikk konken, er rullene da verdiløse fordi de er så "integrerte", eller har de en "offline-modus" også?

Rullene er 100% kompatible med alle programmer. De første med kassett er like bra til alt annet som alle andre merker, inkludert Wahoo. 
De nyeste one med bare et gir på kassetten kan brukes i ERG modus på alle programmer. I SIM (frisykling) virker giringen bare på Zwift. Men man kan montere et normalt boss og sykle i vei på alle programmer man vil. Det er den virtuelle giringen som kun virker på Zwift. 

Zwiftrullene er derfor ikke låst til Zwift, og om de blir bort er det fortsatt bare å rulle i vei. 



LarsB

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (8 timer siden):

Rullene er 100% kompatible med alle programmer. De første med kassett er like bra til alt annet som alle andre merker, inkludert Wahoo. 
De nyeste one med bare et gir på kassetten kan brukes i ERG modus på alle programmer. I SIM (frisykling) virker giringen bare på Zwift. Men man kan montere et normalt boss og sykle i vei på alle programmer man vil. Det er den virtuelle giringen som kun virker på Zwift. 

Zwiftrullene er derfor ikke låst til Zwift, og om de blir bort er det fortsatt bare å rulle i vei. 



LarsB

Støtter ikke disse Bluetooth? I så fall burde de jo kunne brukes med ulike treningsapper og tjenester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser intr. ut Whoosh. Grafikk messig ett par hakk over Zwift.

Offisiell UCI partner de neste 3 år. Blir spennende å se om alle Zwiftere går ditt. 
Community’et på Zwift er en av styrkene til de. 

De må virkelig brette opp ermene hos på Zwift hovedkontoret. 

Tror jeg hopper på Whoosh vogna selv jeg. Selvom jeg har vært med på Z. siden beta. 
Fordeler og ulemper?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (14 timer siden):

Støtter ikke disse Bluetooth? I så fall burde de jo kunne brukes med ulike treningsapper og tjenester.

Jovisst gjør de det.
Men giringen på Zwift Cog (jeg kalte den noe annet i forrige innlegg)  og Wahoo KICKR CORE Zwift One virker bare i Zwift. 

I ERG modus funker de med alt. Så kjører man bare Trainerroad f.eks går det fint. Vil man frisykle i Whoosh blir det med singlespeed. Noe som vel vil begrense moroa litt. 

 

LarsB

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panda skrev (14 timer siden):

Ser intr. ut Whoosh. Grafikk messig ett par hakk over Zwift.

Offisiell UCI partner de neste 3 år. Blir spennende å se om alle Zwiftere går ditt. 
Community’et på Zwift er en av styrkene til de. 

De må virkelig brette opp ermene hos på Zwift hovedkontoret. 

Tror jeg hopper på Whoosh vogna selv jeg. Selvom jeg har vært med på Z. siden beta. 
Fordeler og ulemper?

For min del er alle folkene på Zwift en så stor fordel at det skal mye til at jeg bytter. Selv på Zwift med så mange brukere er det sjukt mange ritt med lite folk i. 

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklist1 skrev (18 minutter siden):

Zwift er altfor dyrt, ser ingen grunn til at det skal koste vesentlig mer enn for eksempel et Microsoft live abonnement men bare ha noen promille av innholdet.

Jeg ser veldig mange grunner til at et nisjeprodukt innen trening koster veldig mye mer enn et massemarkedsprodukt som det Microsoft tilbyr (og det er vel 365 som er produktet nå, ikke Live).

Skala og repeterbarhet gjør merkelige ting med prising.  Så sammenligningen er virkelig epler og pærer. 

Microsoft tjener penger som gress, Zwift har til dags dato meg bekjent ikke levert positive resultater. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (På 7.2.2024 den 18.49):

Kan det være en sammenheng med at MyWhoosh nå også støttes opp av UCI?


såvidt jeg kan se er halvparten av løypene i arabiske områder, så da faller det seg naturlig å spørre om er mywhoosh eid/styrt av noen saudiarabiske grupperinger og om det er noe vi ønsker å ta i med ildtang ?

grafikken var jo fin

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (På 7.2.2024 den 18.53):

Forresten... Fikk plutselig en litt uggen følelse som trekker paralleller til hvordan Qatar kjøpte seg til football VM. Håper ikke UCI har latt seg bestikke...

hvorvidt Qatar kjøpte og bestakk seg til å arrangere VM er en sak som er ille nok, men arbeidsforholdene til fremmedarbeiderene som bygget annleggene var mildest talt ille, for ikke å snakke om menneskerettighetene generelt i disse landene

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars-Erik skrev (3 timer siden):

Jeg ser veldig mange grunner til at et nisjeprodukt innen trening koster veldig mye mer enn et massemarkedsprodukt som det Microsoft tilbyr (og det er vel 365 som er produktet nå, ikke Live).

Skala og repeterbarhet gjør merkelige ting med prising.  Så sammenligningen er virkelig epler og pærer. 

Microsoft tjener penger som gress, Zwift har til dags dato meg bekjent ikke levert positive resultater. 

Mente å skrive Xbox Live - altså et meget stort utvalg av spill hvor mange også holder en meget høy kvalitet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky skrev (1 time siden):


såvidt jeg kan se er halvparten av løypene i arabiske områder, så da faller det seg naturlig å spørre om er mywhoosh eid/styrt av noen saudiarabiske grupperinger og om det er noe vi ønsker å ta i med ildtang ?

grafikken var jo fin

MyWhoosh har hovedkvarter i Abu Dhabi, så ikke Saudi men UAE. Derav også sponsor av sykkellaget med samme navn. Så det er bare å legge dette inn under sportsvasking gitt.

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Sad 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (36 minutter siden):

Det gav mer mening ☺️. For øvrig en god sammenligning. Men er ikke prisen omtrent den samme?

Prisen for Xbox Game Pass Ultimate er 139 kroner måneden. Jeg har EA i tillegg så da blir det ca samme som Zwift.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklist1 skrev (1 time siden):

Mente å skrive Xbox Live - altså et meget stort utvalg av spill hvor mange også holder en meget høy kvalitet.

Et raskt Google søk viser at Xbox Live har 120 millioner betalende kunder og Zwift har 1 million - det er ganske enorm forskjell. XBox har en svært solid økonomi i ryggen og er også en del av det SW-selskapet i verden som har størst løfteevne. 

Første iterasjon av Xbox kom i 2001, første iterasjon av Zwift så vidt jeg kan se i 2015, og så har de bygget seg opp siden da. Jeg synes fremdeles sammenligningen er lite relevant når det kommer til prising av abonnement. 

Om prisen Zwift tar er "fair" skal jeg ikke si, men det at selskapet til dags dato ikke har tjent penger samt at de nedskalerer organisasjonen tilsier jo at de ikke er helt i vater.  Å sammenligne prisen med hva Microsoft tar  for sin Xbox live tjeneste synes jeg fremdeles blir epler og pærer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...