Gå til innhold

Zwift i trøbbel


Anbefalte innlegg

Fyrte avgårde helårsab, trøndersommern gir nok muligheter for inneøkter, også i år…

Blir nok på zwift til jeg evt emigrerer til varmere strøk. Har fått mange meget gode bekjentskaper og flere gode venner gjennom zwift, og det skal mye til for at jeg som en over her bytter til appen fra et regime jeg avskyr. 

Endret av Ivar Elverum
  • Like 1

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklist1 skrev (8 minutter siden):

Minimumskravet til MyWhoosh på PC er Ryzen 7 og RTX 3060 Ti så jeg antar at det i seg selv stopper mange fra å rømme fra Zwift.

For egen del har jeg ikke betalingsvlje til å betale mer enn 10k for en rulle-PC.

Det stemmer nok ikke. Ryzen 5 og 1080Ti-tilsvarende er minimumskravet, så kan man i tillegg kjøre det på iOS/Android hvis man har nettbrett. Lukter dog mobilapp portet til PC av de spec-kravene der med tanke på at jeg kjører Zwift helt fint på en Lenovo TinyPC med gammel i5 og iGPU...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel uansett greit att Zwift får litt konkuranse på markedet? Syntes prisen igrunn er stiv og har økt en del. Di kunne eventuelt hatt ett alternativ til gratis abonnoment eller lite utgave med begrensning i økter lengde per uke eller lignende. Kjekt for oss som kun kjører 30-60min økter i vinterhalvåret. Jeg sa opp Zwift abn og fikk med engang tilbud om å beholde abn med lavere måndespris så di er nok klar over dette og har en del å gå på med pris.

Endret av OleF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OleF skrev (2 timer siden):

Det er vel uansett greit att Zwift får litt konkuranse på markedet? Syntes prisen igrunn er stiv og har økt en del. Di kunne eventuelt hatt ett alternativ til gratis abonnoment eller lite utgave med begrensning i økter lengde per uke eller lignende. Kjekt for oss som kun kjører 30-60min økter i vinterhalvåret. Jeg sa opp Zwift abn og fikk med engang tilbud om å beholde abn med lavere måndespris så di er nok klar over dette og har en del å gå på med pris.

Nylig? Hvor mye lavere pris fikk du da? Og varig eller for en periode?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke Zwift så mye mer en et par ganger i uka, men jeg mener det er verdt å betale litt cahsmoney for et så godt produkt. Det holder bena i gang gjennom vinteren og er fin avveksling fra styrketrening og litt langrenn nå og da. Jeg kjenner ikke til noe annet alternativ som er lett å bruke, passe engasjerende og med så mange brukere (som er en viktig del av opplevelsen). Å skulle skrelle av noen skarve hundrelapper i løpet av vinteren på et slikt produkt gir ikke mening for min del. Zwift tjener ikke store penger enda så jeg vil gjerne være med på å finansiere videre drift av det konseptet. Jeg er i alle fall rimelig sikker på at rulla mi hadde blitt stående ubrukt gjennom vinteren om det ikke var for Zwift.

  • Like 3

Trondheim
I was just riding along...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg ikke har skjønt konseptet med Zwift og at for dårlig hardware er med å speiler min brukeropplevelse. Jeg har jo ikke giddet å betale for å sitte å vente på at programmet skal starte opp, men innimellom får jeg tilbud om en måned gratis siden jeg er registrert bruker. Kastet meg på dette nå i februar og skulle prøve en runde. Brukte 27 minutter fra jeg startet programmet til jeg var i gang med "rittet". Da var jo de andre selvsagt startet for lenge siden 🤣. Kan ikke huske det var så tregt de første gangene jeg brukte det for 3 år siden. Hvis de har oppdatert med nye maskinvarekrav må de jo opplyse om dette når oppdateringen eventuelt installeres. 

Kanskje de burde ha en enklere versjon for oss som egentlig ikke er interessert i rittene, men vil kjøre intervaller uten å ha tegnefilmsyklister syklende igjennom seg? For å lage seg treningsøkter var noenlunde enkelt, men har holdt med visning av tid, effekt og puls for å gjennomføre det. Må uansett ha noe annet (sykkelritt) å se på underveis. I dag bruker jeg Elite sitt eget program, men det er jo egentlig ikke veldig imponerende og det fås ikke med månedsabonnement, men for hele året som er unødvendig for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OleF skrev (8 timer siden):

Det er vel uansett greit att Zwift får litt konkuranse på markedet? Syntes prisen igrunn er stiv og har økt en del. Di kunne eventuelt hatt ett alternativ til gratis abonnoment eller lite utgave med begrensning i økter lengde per uke eller lignende. Kjekt for oss som kun kjører 30-60min økter i vinterhalvåret. Jeg sa opp Zwift abn og fikk med engang tilbud om å beholde abn med lavere måndespris så di er nok klar over dette og har en del å gå på med pris.

Jeg synes prisen for zwift er helt grei, spesielt med tanke på hvor mye penger jeg svir av på annet sykkelskrot og glider til ski.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky skrev (24 minutter siden):

Jeg synes prisen for zwift er helt grei, spesielt med tanke på hvor mye penger jeg svir av på annet sykkelskrot og glider til ski.

Det blir off topic, men shit - det er lett å bruke mye penger på glider (og børster) hvis man først begynner å nerde litt med det der.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kettill skrev (53 minutter siden):

Det er mulig jeg ikke har skjønt konseptet med Zwift og at for dårlig hardware er med å speiler min brukeropplevelse. Jeg har jo ikke giddet å betale for å sitte å vente på at programmet skal starte opp, men innimellom får jeg tilbud om en måned gratis siden jeg er registrert bruker. Kastet meg på dette nå i februar og skulle prøve en runde. Brukte 27 minutter fra jeg startet programmet til jeg var i gang med "rittet". Da var jo de andre selvsagt startet for lenge siden 🤣. Kan ikke huske det var så tregt de første gangene jeg brukte det for 3 år siden. Hvis de har oppdatert med nye maskinvarekrav må de jo opplyse om dette når oppdateringen eventuelt installeres. 

Kanskje de burde ha en enklere versjon for oss som egentlig ikke er interessert i rittene, men vil kjøre intervaller uten å ha tegnefilmsyklister syklende igjennom seg? For å lage seg treningsøkter var noenlunde enkelt, men har holdt med visning av tid, effekt og puls for å gjennomføre det. Må uansett ha noe annet (sykkelritt) å se på underveis. I dag bruker jeg Elite sitt eget program, men det er jo egentlig ikke veldig imponerende og det fås ikke med månedsabonnement, men for hele året som er unødvendig for min del.

27min? Det må være inkludert omkledning, henting av vann osv. Bruker du companion skal det godt gjøres ikke å finne et ritt som starter NÅ, liksom.
Zwift har ikke store hardwarekrav, jeg kasta ut atv’n til fordel for en litt eldre win10-maskin (gtx970) og den har jeg vel snitt 50fps på, og 1:30 i loadtime ca. 
men skal du bare få ei økt og likevel se tv så har jo ritt lite for seg…

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indievelo er gratis, syns det er et bra alternativ til ritt på zwift. Blir satt i en pen iht. vekt og ftp første gang en skal kjøre ritt, deretter etter ranking. Kan kjøre ritt på velodrom også. 
 

Syns rittopplevelsen av ritt på zwift etter hvert har blitt så dårlig at jeg mer eller mindre har slutta med det. Mulig jeg er rar, men irriterer meg for mye over folk som ikke har oppdatert vekt på flere måneder eller sykler på feilkalibrert utstyr, bruker sticky watts etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklist1 skrev (23 timer siden):

Minimumskravet til MyWhoosh på PC er Ryzen 7 og RTX 3060 Ti så jeg antar at det i seg selv stopper mange fra å rømme fra Zwift.

For egen del har jeg ikke betalingsvlje til å betale mer enn 10k for en rulle-PC.

MyWhoosh funker greit på rtx 2060, så krava er nok satt litt høyt. Men merker MyWhoosh krever mer av PC'en en det Zwift gjør feks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kettill skrev (14 timer siden):

Det er mulig jeg ikke har skjønt konseptet med Zwift og at for dårlig hardware er med å speiler min brukeropplevelse. Jeg har jo ikke giddet å betale for å sitte å vente på at programmet skal starte opp, men innimellom får jeg tilbud om en måned gratis siden jeg er registrert bruker. Kastet meg på dette nå i februar og skulle prøve en runde. Brukte 27 minutter fra jeg startet programmet til jeg var i gang med "rittet". Da var jo de andre selvsagt startet for lenge siden 🤣. Kan ikke huske det var så tregt de første gangene jeg brukte det for 3 år siden. Hvis de har oppdatert med nye maskinvarekrav må de jo opplyse om dette når oppdateringen eventuelt installeres. 

Kanskje de burde ha en enklere versjon for oss som egentlig ikke er interessert i rittene, men vil kjøre intervaller uten å ha tegnefilmsyklister syklende igjennom seg? For å lage seg treningsøkter var noenlunde enkelt, men har holdt med visning av tid, effekt og puls for å gjennomføre det. Må uansett ha noe annet (sykkelritt) å se på underveis. I dag bruker jeg Elite sitt eget program, men det er jo egentlig ikke veldig imponerende og det fås ikke med månedsabonnement, men for hele året som er unødvendig for min del.

Du kan jo fint kjøre det både på Iphone og Ipad. Hos meg er det aldri noe venting på selve programmet.

 

Selv synes jeg summen jeg betaler til Zwift er så verdt det og kanskje en av utgiftene jeg har som jeg betaler med glede. Jeg var heldig med kampanjen som fulgte med Wahoo med 1 år til 99 euro. 

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kettill skrev (22 timer siden):

Det er mulig jeg ikke har skjønt konseptet med Zwift og at for dårlig hardware er med å speiler min brukeropplevelse. Jeg har jo ikke giddet å betale for å sitte å vente på at programmet skal starte opp, men innimellom får jeg tilbud om en måned gratis siden jeg er registrert bruker. Kastet meg på dette nå i februar og skulle prøve en runde. Brukte 27 minutter fra jeg startet programmet til jeg var i gang med "rittet". Da var jo de andre selvsagt startet for lenge siden 🤣. Kan ikke huske det var så tregt de første gangene jeg brukte det for 3 år siden. Hvis de har oppdatert med nye maskinvarekrav må de jo opplyse om dette når oppdateringen eventuelt installeres. 

Kanskje de burde ha en enklere versjon for oss som egentlig ikke er interessert i rittene, men vil kjøre intervaller uten å ha tegnefilmsyklister syklende igjennom seg? For å lage seg treningsøkter var noenlunde enkelt, men har holdt med visning av tid, effekt og puls for å gjennomføre det. Må uansett ha noe annet (sykkelritt) å se på underveis. I dag bruker jeg Elite sitt eget program, men det er jo egentlig ikke veldig imponerende og det fås ikke med månedsabonnement, men for hele året som er unødvendig for min del.

Det tar vinter og vår å komme opp på PC når det er en oppdatering man må ta. I alle fall om det er en større sak. Det er irriterende å vente når man er klar eller og småfryser på rullerommet med åpent vindu. 

Men oppdateringen kan man jo ta på forhånd om man husker på det. 
Selv bruker jeg mest iPad og da er man oppdatert på minuttet og i gang med en gang. Men når Mina skal ha ipaden selv er det selvsagt alltid en pc-oppdatering jeg må ta først.

LarsB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar Elverum skrev (21 timer siden):

27min? Det må være inkludert omkledning, henting av vann osv. Bruker du companion skal det godt gjøres ikke å finne et ritt som starter NÅ, liksom.
Zwift har ikke store hardwarekrav, jeg kasta ut atv’n til fordel for en litt eldre win10-maskin (gtx970) og den har jeg vel snitt 50fps på, og 1:30 i loadtime ca. 
men skal du bare få ei økt og likevel se tv så har jo ritt lite for seg…

27 minutter fra jeg startet Garmin og Zwift samtidig som jeg satte meg på rulla. Riktignok inkludert en restart av Zwift fordi jeg trodde noe var galt i og med at ingen ting skjedde. Det tok vel 20 min. å starte opp og få kontakt med rulla og "rittet" jeg startet opp tok jo også nye 5-6 min. å starte opp slik at jeg ble for sen til start 😄. Å starte et nytt ritt da fristet ikke.

Olechr skrev (8 timer siden):

Du kan jo fint kjøre det både på Iphone og Ipad. Hos meg er det aldri noe venting på selve programmet.

 

Selv synes jeg summen jeg betaler til Zwift er så verdt det og kanskje en av utgiftene jeg har som jeg betaler med glede. Jeg var heldig med kampanjen som fulgte med Wahoo med 1 år til 99 euro. 

Har ikke utstyr med I først i navnet...😯

 

perolavmk skrev (21 timer siden):

Indievelo er gratis, syns det er et bra alternativ til ritt på zwift. Blir satt i en pen iht. vekt og ftp første gang en skal kjøre ritt, deretter etter ranking. Kan kjøre ritt på velodrom også. 
 

Syns rittopplevelsen av ritt på zwift etter hvert har blitt så dårlig at jeg mer eller mindre har slutta med det. Mulig jeg er rar, men irriterer meg for mye over folk som ikke har oppdatert vekt på flere måneder eller sykler på feilkalibrert utstyr, bruker sticky watts etc. 

Når folk jeg er på nivå med ute har høyere snitteffekt over en time eller to enn jeg klarer å holde på en 4x4 økt blir man jo litt demotivert.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kettill skrev (6 minutter siden):

27 minutter fra jeg startet Garmin og Zwift samtidig som jeg satte meg på rulla. Riktignok inkludert en restart av Zwift fordi jeg trodde noe var galt i og med at ingen ting skjedde. Det tok vel 20 min. å starte opp og få kontakt med rulla og "rittet" jeg startet opp tok jo også nye 5-6 min. å starte opp slik at jeg ble for sen til start 😄. Å starte et nytt ritt da fristet ikke.

Har ikke utstyr med I først i navnet...😯

 

Når folk jeg er på nivå med ute har høyere snitteffekt over en time eller to enn jeg klarer å holde på en 4x4 økt blir man jo litt demotivert.

Slik å forstå, ja 🙂

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (36 minutter siden):

Det tar vinter og vår å komme opp på PC når det er en oppdatering man må ta. I alle fall om det er en større sak. Det er irriterende å vente når man er klar eller og småfryser på rullerommet med åpent vindu. 

Men oppdateringen kan man jo ta på forhånd om man husker på det. 
Selv bruker jeg mest iPad og da er man oppdatert på minuttet og i gang med en gang. Men når Mina skal ha ipaden selv er det selvsagt alltid en pc-oppdatering jeg må ta først.

LarsB

Gå på rom/start pc/kjørzwift/ oppdatering/gå ha på bleiebukse. Da er det ferdig når du er tilbake. (om ikke windows plutselig også skal oppdateres, DET tar tid det..)

Ikke at det ligger ekstremt mange dingser i dette huset men én ipad på deling…? 😜
Companion sier fra når oppdatering er klar, pc får typisk sist. Syklus er vel månedlig, torsdager, med en bug"fix" uka etter, evt en rollback…

Endret av Ivar Elverum

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok ikke-representativ hardware her siden min laptop kjører 3070ti med dugelig med minne, men jeg kjører samme opplegget;

Rigger klar sykkel med flaske/øretelefoner/mobil, fyrer opp laptop og Zwift, og så går jeg for å skifte. Da har den normalt sett ferdig med alle oppdateringer og kobla opp alle enhetene. Pleier vanligvis å starte rigging 10 min før og det er stort sett nok til å ha litt fomling med oppdateringer underveis.

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde igjen i går. Slo av alt annet på PC-en og da gikk det ganske greit. Tok nok fortsatt en 10-15 minutter, men rakk rittet jeg meldte meg på med god margin. 

Er det mulig å se profil på løypa før man velger ritt? Finner hvor mange høydemeter, men ikke profil. Og hvordan ser man hvor lang bakken man kommer inn i er? Er det den lille streken som har noen tagger under vegen som vises oppe i høyre hjørne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kettill skrev (8 minutter siden):

Prøvde igjen i går. Slo av alt annet på PC-en og da gikk det ganske greit. Tok nok fortsatt en 10-15 minutter, men rakk rittet jeg meldte meg på med god margin. 

Er det mulig å se profil på løypa før man velger ritt? Finner hvor mange høydemeter, men ikke profil. Og hvordan ser man hvor lang bakken man kommer inn i er? Er det den lille streken som har noen tagger under vegen som vises oppe i høyre hjørne? 

Jeg vil anbefale deg å sykle flere løyper, for reko. Evt sjekke zwiftinsider som har profil osv og video for det meste av løypene. Du får vel antall meter igjen av sprinter, men ikke hvor mange meter om bakken ikke er et segment nei. 
zwift er et spill, og skal man bli god i spill må man spille, mye! 🙂

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er så morsomt at jeg gidder å rekognosere løyper for å få en god treningsøkt en gang i blant. Det burde jo være den smaleste sak i verden å kunne vise en profil slik at en vet hva en går til? Ligger veldig an til å ikke forlenge når gratisperioden går ut etter neste uke... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...