Gå til innhold

Tidenes DÅRLIGSTE finn-annonse


Espen

Anbefalte innlegg

baronKanon skrev (7 minutter siden):

Samme tanke

Forsterkes spesielt av en anmeldelse av vedkommmende av en kjøper som er veldig fornøyd med å ha kjøpt en ubrukt vare i eske svært billig

  • Wow 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som en annonse for heleri. I går fersket jeg en som hadde «forvirret seg inn i boden vår» og sto å kikka på sykkelen min. Hadde vi hatt offentlig sykkelregistrering i landet hadde vi sluppet dette, markedet hadde forsvunnet over natten. Ja til sykkelregistrering!

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos heleri, i går ble 31-bussen (ja, jeg tok buss siden det var meldt syndeflod) forsinket med mange minutter da en rusmisbruker begynte å krangle med bussjåføren om at han ville ha med seg syklene ( i flertall) "sine" på bussen 🤣. Bussjåføren på sin side nektet ham å være med pga plasshensyn.

Jeg får en sånn intens lyst til å ta syklene fra disse rusmisbrukerne og prøve å spore opp den faktiske eieren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjukt. Skulle tro en IT-basert bedrift som Finn lett skulle kunne fange opp denne type opplegg med KI? Eller er jeg naiv som tenker det?

Spent på om Sykkelmafiaen får svar. Burde vel nesten tipsa politiet også, men det er vel en såkalt kjenning som går inn og ut hele tida sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen steder her det hensettes random sykler med jevne mellomrom, sannsynligvis stjålne, som blir stående noen uker for å «kjøle seg ned». Skulle så gjerne ringt eierne, men det hjelper jo lite når så godt som ingen sykler er registrerte.

Registrering ville også gjort salg av stjålne sykler på Finn saga blott over natten. Kjøper og selger hadde ikke trengt å gjøre noe annet enn å fylle inn regnr og signere, datamaskinene fikser resten.

  • Like 1

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ganske enkelt å se hvem denne selgeren er, og ser ikke ut som det er noe ugler i mosen med han. Derimot kanskje en god grunn til det store salgsvolumet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
York skrev (På 29.5.2024 den 11.57):

Er noen steder her det hensettes random sykler med jevne mellomrom, sannsynligvis stjålne, som blir stående noen uker for å «kjøle seg ned». Skulle så gjerne ringt eierne, men det hjelper jo lite når så godt som ingen sykler er registrerte.

Registrering ville også gjort salg av stjålne sykler på Finn saga blott over natten. Kjøper og selger hadde ikke trengt å gjøre noe annet enn å fylle inn regnr og signere, datamaskinene fikser resten.

det er jo fullt muli å merke sykkelen selv med navn og telefon nummer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg gjort, men tror du kan telle på en hånd hvor mange som har gjort det i landet 🙂

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En NFC-tag klistret på et ikke så åpenbart område kan i noen tilfelle hjelpe. Navn, adresse, tlf. skrives til taggen vha. app på tlf. Om stjålet og spørsmål om sykkelen er din kan avlesing av taggen hjelpe. 

image.png.04a9640e875cd5847aa9ec8d34cd41ac.png


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

msteiro skrev (28 minutter siden):

Klassisk skilsmisseoppgjør?

Den virket overpriset, og jeg tenker underpriset er mer vanlig?

"Han sa den sykkelen bare kostet 10 000kr da han kjøpte den, så 5000 kr er sikkert en grei bruktpris", på en sykkel verdt 50k 😄 

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...