Espen Posted May 28 Share Posted May 28 Denne dukket opp i Finn-feeden min i dag. Annonsen er sååå dårlig at den bare må deles her: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=305699664 Hva er greia???? En tier til den som klarer å identifisere sykkelen og utstyrsnivå 🤣 3 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted May 28 Share Posted May 28 White XC 290 Pro, men kanskje lagt ut flere bilder nå? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted May 28 Share Posted May 28 https://www.xxl.no/white-xc-290-pro-24-terrengsykkel-hardtail-herre-svart/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosandholm Posted May 28 Share Posted May 28 Bilde 7 var spesielt informativt 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
runermm Posted May 28 Share Posted May 28 «Hvis noen vil ha den, så stjeler jeg den!» 2 3 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baronKanon Posted May 28 Share Posted May 28 31 minutes ago, runermm said: «Hvis noen vil ha den, så stjeler jeg den!» Samme tanke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Posted May 28 Author Share Posted May 28 baronKanon skrev (7 minutter siden): Samme tanke Forsterkes spesielt av en anmeldelse av vedkommmende av en kjøper som er veldig fornøyd med å ha kjøpt en ubrukt vare i eske svært billig 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
York Posted May 29 Share Posted May 29 Virker som en annonse for heleri. I går fersket jeg en som hadde «forvirret seg inn i boden vår» og sto å kikka på sykkelen min. Hadde vi hatt offentlig sykkelregistrering i landet hadde vi sluppet dette, markedet hadde forsvunnet over natten. Ja til sykkelregistrering! Quote - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Posted May 29 Author Share Posted May 29 Apropos heleri, i går ble 31-bussen (ja, jeg tok buss siden det var meldt syndeflod) forsinket med mange minutter da en rusmisbruker begynte å krangle med bussjåføren om at han ville ha med seg syklene ( i flertall) "sine" på bussen 🤣. Bussjåføren på sin side nektet ham å være med pga plasshensyn. Jeg får en sånn intens lyst til å ta syklene fra disse rusmisbrukerne og prøve å spore opp den faktiske eieren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sykkelmafiaen Posted May 29 Share Posted May 29 runermm skrev (12 timer siden): «Hvis noen vil ha den, så stjeler jeg den!» Vi får se hva svaret blir her. 1 8 Quote Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta Link to comment Share on other sites More sharing options...
sct Posted May 29 Share Posted May 29 Se på de utallige andre annonsene også. Lukter lang veg 🤨 https://www.finn.no/342320781 😄 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted May 29 Share Posted May 29 Ser ut som typen som tar bestilling på ting 😄 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olechr Posted May 29 Share Posted May 29 De ledlyktene han selger er knall, bare gått rundt i butikken og tatt bilder 😛 Quote Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnoos Posted May 29 Share Posted May 29 Sjukt. Skulle tro en IT-basert bedrift som Finn lett skulle kunne fange opp denne type opplegg med KI? Eller er jeg naiv som tenker det? Spent på om Sykkelmafiaen får svar. Burde vel nesten tipsa politiet også, men det er vel en såkalt kjenning som går inn og ut hele tida sikkert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted May 29 Share Posted May 29 Tror verken finn eller politiet bryr seg nevneverdig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
York Posted May 29 Share Posted May 29 Er noen steder her det hensettes random sykler med jevne mellomrom, sannsynligvis stjålne, som blir stående noen uker for å «kjøle seg ned». Skulle så gjerne ringt eierne, men det hjelper jo lite når så godt som ingen sykler er registrerte. Registrering ville også gjort salg av stjålne sykler på Finn saga blott over natten. Kjøper og selger hadde ikke trengt å gjøre noe annet enn å fylle inn regnr og signere, datamaskinene fikser resten. 1 Quote - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene Link to comment Share on other sites More sharing options...
runermm Posted May 29 Share Posted May 29 FINN bryr seg nok, men hvordan fange opp dette med KI eller algoritmer? Hva er triggerne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnoos Posted May 29 Share Posted May 29 Vel, tenker at alle bildene tatt av låste sykler, i butikker og salg av nye ting til åpenbart for lave priser burde være en trigger. Men mulig at vi ikke er helt der enda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted May 29 Share Posted May 29 Hadde sikkert blitt mange falsk positive varsler, som hadde gitt merarbeid. Quote Kaffe- og teansvarlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
sls Posted May 29 Share Posted May 29 Nå var det ganske enkelt å se hvem denne selgeren er, og ser ikke ut som det er noe ugler i mosen med han. Derimot kanskje en god grunn til det store salgsvolumet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted June 7 Share Posted June 7 York skrev (På 29.5.2024 den 11.57): Er noen steder her det hensettes random sykler med jevne mellomrom, sannsynligvis stjålne, som blir stående noen uker for å «kjøle seg ned». Skulle så gjerne ringt eierne, men det hjelper jo lite når så godt som ingen sykler er registrerte. Registrering ville også gjort salg av stjålne sykler på Finn saga blott over natten. Kjøper og selger hadde ikke trengt å gjøre noe annet enn å fylle inn regnr og signere, datamaskinene fikser resten. det er jo fullt muli å merke sykkelen selv med navn og telefon nummer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
York Posted June 7 Share Posted June 7 Det har jeg gjort, men tror du kan telle på en hånd hvor mange som har gjort det i landet 🙂 Quote - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene Link to comment Share on other sites More sharing options...
san Posted June 7 Share Posted June 7 En NFC-tag klistret på et ikke så åpenbart område kan i noen tilfelle hjelpe. Navn, adresse, tlf. skrives til taggen vha. app på tlf. Om stjålet og spørsmål om sykkelen er din kan avlesing av taggen hjelpe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted June 7 Share Posted June 7 Klassisk skilsmisseoppgjør? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=356098427 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sykkelmafiaen Posted June 7 Share Posted June 7 msteiro skrev (28 minutter siden): Klassisk skilsmisseoppgjør? Den virket overpriset, og jeg tenker underpriset er mer vanlig? "Han sa den sykkelen bare kostet 10 000kr da han kjøpte den, så 5000 kr er sikkert en grei bruktpris", på en sykkel verdt 50k 😄 Quote Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts