York Skrevet 24. august 2023 Del Skrevet 24. august 2023 Hva slags partier lokalt er det som tar initiativ for og stemmer for saker som opptar syklister? For eksempel infrastruktur som legger til rette for sykling, som sykkelveier. Eller andre ting? Nysgjerrig pĂ„ om det er samme trenden nasjonalt đ 2 Siter Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Sykkelmafiaen Skrevet 24. august 2023 Del Skrevet 24. august 2023 Syklistforeningen har hatt en undersĂžkelse i en del kommuner: https://syklistforeningen.no/vart-arbeid/lokalvalgundersokelsen-2023/ Den undersĂžker i hovedsak hva partier lover de skal jobbe for, ikke hva de faktisk har gjort eller kommer til Ă„ gjĂžre. Her er f. eks. den for Oslo: SĂ„ det betyr ikke at HĂžyre f. eks. plutselig har blitt et veldig sykkelvennlig parti, de har jo stemt nei for mye sykkelsaker. Men de lover i hvert fall mye tiltak for fremtiden sĂ„ fĂ„r litt grĂžnne lys her. 1 1 Siter Sykkelaktivist! NĂ„vĂŠrende prosjekt: FĂ„ Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
knuthaug Skrevet 24. august 2023 Del Skrevet 24. august 2023 (endret) Talende, men kanskje ikke sĂ„Ă„ stor overraskelse at FrP ikke er med undersĂžkelsen overhode (edit: sĂ„ at de ikke Ăžnsket Ă„ svare pga. ja/nei spĂžrsmĂ„l. Men det hadde nok blitt en del nei). Endret 24. august 2023 av knuthaug 1 Siter http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater pĂ„ ett sted. Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Knutspeed Skrevet 24. august 2023 Del Skrevet 24. august 2023 Lokalt hos meg har det nok like mye effekt Ă„ stemme blankt som Ă„ tro pĂ„ at noen av partiene vil fĂ„ finger'n ut av bakpartiet nĂ„r det gjelder god tilrettelegging for sykling. Symbolpolitikk og muligheter for klipping av rĂžd snor er en annen sak... Kall meg gjerne naiv, men jeg er passe lei av alle 3D-animerte luftslott hvor prosjektoppstart er sĂ„ langt frem i tid at de ikke engang har en dato i arealplanen. I tillegg er planene sĂ„ luftige at det er behov for Ă„revis med prosjektering og et titalls utvalg og komiteer. Det er massevis av smĂ„ og enkle tiltak som hadde hjulpet mye mer for pendlere hos oss. Artig nok er 1/3 av teksten under "Sarpsborg" i teksten hos Syklistene om Oslo. 4 Siter Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Olechr Skrevet 24. august 2023 Del Skrevet 24. august 2023 Selv om jeg sykler mye er nok dette en av de minst viktige sakene jeg tar hensyn til nĂ„r jeg skal stemme. Mange av de spĂžrsmĂ„lene der er lett Ă„ svare ja pĂ„, men i realiteten skjer det aldri da det vil gĂ„ utover noe annet. 3 Siter Ole Christian Fagerli Jobber med sykkelklĂŠr hos Kalas Norge. Scott ambassadĂžr. Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Gubben Skrevet 24. august 2023 Del Skrevet 24. august 2023 I stedenfor at politikerene kommer med generell svada sĂ„ kunne de kommet med forslag til helt konkrete saker, fx Storgata sperres for all biltrafikk og reserveres for syklister i lĂžpet av kommende valgperiode. arbeidet starter senest 1.4.2024 og avsluttes i lĂžpet av samme Ă„r sĂ„ kan man jo utfordre politikerene og spĂžrre om de har gjort en nytte/kost analyse pĂ„ noen av kjernesakene sine eller om de har stjĂŠrt noe pĂ„ Gardermoen i det siste. de viktigste sakene for meg er at det skal vĂŠre trygt Ă„ gĂ„ pĂ„ skolen for elever og ansatte, at vi har en god eldreomsorg og ett godt helsevesen, at oljeindustrien fortsetter med Ă„ fylle statskassen med penger. da er det ikke mange partier igjen Ă„ stemme pĂ„  Siter Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Emtb Skrevet 24. august 2023 Del Skrevet 24. august 2023 Sykkelmafiaen skrev (1 time siden): Syklistforeningen har hatt en undersĂžkelse i en del kommuner: https://syklistforeningen.no/vart-arbeid/lokalvalgundersokelsen-2023/ Den undersĂžker i hovedsak hva partier lover de skal jobbe for, ikke hva de faktisk har gjort eller kommer til Ă„ gjĂžre. Her er f. eks. den for Oslo: SĂ„ det betyr ikke at HĂžyre f. eks. plutselig har blitt et veldig sykkelvennlig parti, de har jo stemt nei for mye sykkelsaker. Men de lover i hvert fall mye tiltak for fremtiden sĂ„ fĂ„r litt grĂžnne lys her. fett Ă„ se at selv hĂžyre har skiftet mening on sykkel, jeg har dog lav tilitt til at et samarbeid med FRP i oslo vi vĂŠre veldig sykkel vennlig samt har hĂžyre tidligere vĂŠrt litt kjiper i forhold til syklestier osv. dette er en av de viktiske sakene for meg ettersom at jeg verken har bil eller mĂ„nedskort kunn sykkel Ă„ret rundt utenom de vĂŠrste is periodene 2 Siter Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Emtb Skrevet 24. august 2023 Del Skrevet 24. august 2023 fĂ„r meg ogsĂ„ til Ă„ lure pĂ„ om hvilken side av politikken terrengsyklister er generelt, enten er de litt hĂžyre orienterte fordi det er en dyr sport eller sĂ„ er de litt venstre orienterte siden extremsport typer generelt er det? Siter Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Sykkelmafiaen Skrevet 24. august 2023 Del Skrevet 24. august 2023 Emtb skrev (1 time siden): fett Ă„ se at selv hĂžyre har skiftet mening on sykkel, jeg har dog lav tilitt til at et samarbeid med FRP i oslo vi vĂŠre veldig sykkel vennlig samt har hĂžyre tidligere vĂŠrt litt kjiper i forhold til syklestier osv. Ja. Forrige valg handlet det om bompenger og bil. I Ă„r er stort sett alle partiene og smisker for syklister. En stor og gledelig forandring đ Bortsett fra FrP, hvis fĂžrstekandidat sa de skulle stanse all sykkelutbygging om de fikk makta. NĂ„ ble jo Lars Petter SolĂ„s kastet ut av frp etter nachspiel brĂ„ket, sĂ„ lykke til i valget frp med en kandidat pĂ„ toppen av stemmeseddelen som ikke lenger er i partiet! Ingen hemmelighet jeg ikke er fan av ham, kanskje, da han i Nettavisen kalte meg fanatiker haha "â Det er en bitte liten gruppe med fanatikere som lĂžper rundt med klistremerker og lar seg hisse opp av bilister." https://www.nettavisen.no/nyheter/kontroversielt-grep-mot-feilparkerte-biler-enkelte-ganger-blir-de-aggressive/s/5-95-881950 3 Siter Sykkelaktivist! NĂ„vĂŠrende prosjekt: FĂ„ Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Sykkelmafiaen Skrevet 24. august 2023 Del Skrevet 24. august 2023 Torvund har forĂžvrig gĂ„tt igjennom alle partiprogrammene (Oslo) og skrevet om hvor sykkelvennlige de ulike er her: https://blogg.torvund.net/2023/08/15/oslovalget-2023-innledning-partiprogrammene-sett-gjennom-sykkelbriller/ 1 Siter Sykkelaktivist! NĂ„vĂŠrende prosjekt: FĂ„ Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Emtb Skrevet 24. august 2023 Del Skrevet 24. august 2023 Sykkelmafiaen skrev (6 minutter siden):  https://www.nettavisen.no/nyheter/kontroversielt-grep-mot-feilparkerte-biler-enkelte-ganger-blir-de-aggressive/s/5-95-881950 hahah fy faen sĂ„ genialt, bidrar gjerne jeg ogsĂ„ om det er mulig Ă„ skaffe noen! 1 1 Siter Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
York Skrevet 25. august 2023 Forfatter Del Skrevet 25. august 2023 God sykkelpolitikk er noe som alle partier burde kjempe for. Det er Ăžkonomisk fornuftig for enkeltmennesket, jevner ut sosiale forskjeller, er miljĂžvennlig og gjĂžr at alle kan komme seg trygt pĂ„ jobb og unngĂ„ sykemelding eller invaliditet pga pĂ„kjĂžrsel av bil eller kollisjon med fotgjengere. ForĂžvrig godt poeng fra NAF at det antagelig er mangel pĂ„ kunnskap, dĂ„rlig utforming av veinettet (og latskap) som gjĂžr at mange bilister tar «lettvinte lĂžsninger» som Ă„ parkere i sykkelfelt m.m. Og som FrP-politikeren som prĂžvde Ă„ hente seg inn igjen med at «alle er jo bĂ„de bilister, syklsiter og fotgjengere» (de ser vel at sykkel er i vinden) Politikk handler ogsĂ„ om prioriteringer, sĂ„ det kan vĂŠre partier som sier de er positive kommer til Ă„ nedprioritere det satt opp mot andre behov. Da er det interessant Ă„ se hva partiene har stemt for og mot i sykkelsaker som har vĂŠrt. 4 Siter Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Emtb Skrevet 25. august 2023 Del Skrevet 25. august 2023 York skrev (3 timer siden): God sykkelpolitikk er noe som alle partier burde kjempe for. Det er Ăžkonomisk fornuftig for enkeltmennesket, jevner ut sosiale forskjeller, er miljĂžvennlig og gjĂžr at alle kan komme seg trygt pĂ„ jobb og unngĂ„ sykemelding eller invaliditet pga pĂ„kjĂžrsel av bil eller kollisjon med fotgjengere. det er ogsĂ„ svĂŠĂŠĂŠĂŠrt godt for folkehelsen og kan redusere sykefravĂŠr og sykehus kostnader i det lengre lĂžp. Mange sitter pĂ„ rĂŠva 24/7 bare litt sykkel eller gĂ„ing hjelper enormt Siter Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Sykkelmafiaen Skrevet 25. august 2023 Del Skrevet 25. august 2023 Emtb skrev (13 minutter siden): det er ogsĂ„ svĂŠĂŠĂŠĂŠrt godt for folkehelsen og kan redusere sykefravĂŠr og sykehus kostnader i det lengre lĂžp Faktisk sĂ„pass at det for mange Ă„r siden var et stunt der de delte ut hundrelapper til syklister, fordi en slik sykkeltur blant ellers stillesittende ville i snitt spare 100 kr i fremtidige helsekostnader. "Den totale helsegevinsten ved at flere velger aktiv transport er beregnet til drĂžye 52 kroner per kilometer for gĂ„ende, og 26 kroner per kilometer for syklende. " https://www.nrk.no/osloogviken/delte-ut-hundrelapper-1.11933602 2 Siter Sykkelaktivist! NĂ„vĂŠrende prosjekt: FĂ„ Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Roy Skrevet 25. august 2023 Del Skrevet 25. august 2023 Hos oss er lokallagslederen i SP bĂ„de stisyklist og generelt sykkelentusiast, sĂ„ da mĂ„ nok min stemme gĂ„ dit, i alle fall om jeg skal ha pĂ„ kun sykkelhatten. Ahem, hjelmen...  Siter NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Lars-Erik Skrevet 25. august 2023 Del Skrevet 25. august 2023 Jeg bor i Oslo, og kan ikke se at det i praksis er kjempestor forskjell pĂ„ de ulike politiske partiene, med unntak av Frp nĂ„r det kommer til tilrettelegging for sykkel. Minner om at den sykkelplanen som vi i stor grad ser resultatet av i Oslo i stor grad ble lagt av byrĂ„det som bestod av HĂžyre, Venstre og Krf. Siden har nĂ„vĂŠrende byrĂ„d i stor grad eksekvert pĂ„ denne planene og senere utvidet den. Da den utvidede planen ble framlagt for Bystyret i 2018 stemte alle partier for, med unntak av Frp. Med andre ord virker de pĂ„ overordnet nivĂ„ rĂžrende enige. SĂ„ kan man sikkert ta enkeltsaker og partiers stĂ„steder i det, men overordnet er altsĂ„ alle som sitter i bystyret i dag enige med unntak av Frp for den overordnede planen. Om man er for eller mot sykling pĂ„ rĂždt lys sier neppe noe om man er positiv eller negativ til sykling, ei heller om man skal legge til rette for stĂžtteordninger for bedrifter - da mĂ„ man jo se hva det ellers kunne vĂŠrt brukt til, ref. det som er linket til fra Syklistenes Landsforening. Siter Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Sykkelmafiaen Skrevet 25. august 2023 Del Skrevet 25. august 2023 Lars-Erik skrev (14 minutter siden): Minner om at den sykkelplanen som vi i stor grad ser resultatet av i Oslo i stor grad ble lagt av byrĂ„det som bestod av HĂžyre, Venstre og Krf Minner om at Ă„ vedta en plan ikke er det samme som Ă„ eksekvere pĂ„ den. Det blir i snitt bygget >10x sĂ„ mye sykkelvei hvert Ă„r nĂ„, som da forrige byrĂ„det satt ved roret. De liker Ă„ ta pĂ„ seg ĂŠren for planen, men de satte aldri av penger til faktisk Ă„ bygge noe. Venstre og HĂžyre har og i flere saker stemt i mot utbygginger i henhold til denne planen nĂ„r det har kommet i konflikt med noe annet. Hver gang det mĂ„ prioriteres har sykling blitt prioritert ned av disse partiene. Da hjelper det lite med luftige planer. 3 Siter Sykkelaktivist! NĂ„vĂŠrende prosjekt: FĂ„ Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Sykkelmafiaen Skrevet 25. august 2023 Del Skrevet 25. august 2023 Emtb skrev (14 timer siden): fĂ„r meg ogsĂ„ til Ă„ lure pĂ„ om hvilken side av politikken terrengsyklister er generelt Jeg opplever at terrengsyklister ikke er sĂ„ veldig for sykkelinfra eller byutvikling. Mange kjĂžrer bil i det vanlige, og bil til og fra marka med syklene sine. SĂ„ mindsetet er i hovedsak bil. Til forskjell fra de som hverdagssykler eller sykler mer pĂ„ landeveien, som mere fĂžler pĂ„ kroppen hvordan det er Ă„ sykle i trafikken. Bilde fra da jeg ble sneiet av en bil med sykler bakpĂ„ i Maridalen. Ikke en veldig solidarisk "syklist". 1 Siter Sykkelaktivist! NĂ„vĂŠrende prosjekt: FĂ„ Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Ivar Nilsen Skrevet 25. august 2023 Del Skrevet 25. august 2023 Som beboer pĂ„ EnsjĂž har jeg fĂžrstehĂ„nds erfaring med at det Ă„ vedta en plan og det Ă„ utfĂžre den er to helt forskjellige ting. Her sloss de nĂŠrmest om Ă„ utsette bygging av tidligere lovte parker. Om sykkel er viktigere for meg enn en god sosial-politikk, generelt bomiljĂž og et inkluderende samfunn? Nei ikke egentlig, men det viser seg i praksis at veldig mange av de partiene jeg vurderer Ă„ stemme pĂ„ ogsĂ„ er sykkel-vennlige. PrĂžver sĂ„ langt som mulig Ă„ unngĂ„ Ă„ sykle i trafikk og tar heller sykkelen pĂ„ t-banen eller gjĂžr lange omveier til gang- og sykkelveier nĂ„r jeg skal ut i marka. Slenge sykkel bakpĂ„ bilen er siste utvei og for sykling i Oslo syns jeg det er helt meningslĂžst men jeg kan forstĂ„ at om man har barn med pĂ„ tur sĂ„ blir det litt mer fristende. Den beste mĂ„ten Ă„ starte en stitur pĂ„ i Maridalen er toget til Snippen, det er en bakketopp jeg fint kan dĂž pĂ„. Skulle bare Ăžnske det gikk oftere. 3 Siter Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Lars-Erik Skrevet 25. august 2023 Del Skrevet 25. august 2023 Sykkelmafiaen skrev (1 time siden): Minner om at Ă„ vedta en plan ikke er det samme som Ă„ eksekvere pĂ„ den. Det blir i snitt bygget >10x sĂ„ mye sykkelvei hvert Ă„r nĂ„, som da forrige byrĂ„det satt ved roret. De liker Ă„ ta pĂ„ seg ĂŠren for planen, men de satte aldri av penger til faktisk Ă„ bygge noe. Venstre og HĂžyre har og i flere saker stemt i mot utbygginger i henhold til denne planen nĂ„r det har kommet i konflikt med noe annet. Hver gang det mĂ„ prioriteres har sykling blitt prioritert ned av disse partiene. Da hjelper det lite med luftige planer. Det er INGEN av de etablerte partiene som har noen god track-record ift. eksekvering pĂ„ sykkelplan for Oslo by. Klarer ikke Ă„ gi dagens byrĂ„d noe sĂŠrskilt kreditt for eksekveringen pĂ„ den planen som ble etablert i 2015, med unntak av Frp stod alle partier bak. Vi snakker brutte lĂžfter siden tidlig 70-tall. At det gĂ„r fortere nĂ„ skulle bare mangle, nĂ„r bystyret faktisk har bevilget penger, som for Ăžvrig byrĂ„det ikke klarer Ă„ bruke opp, og som gjĂžr at man ligger bakpĂ„ ift. plan. Enkeltsaker er og blir enkeltsaker, at ting i en plan endres bĂ„de opp og ned med det omfanget som er pĂ„ denne, kan jeg vanskelig sier om man er sykkelvennlig eller ikke. Evnen til Ă„ styre prosjekter i den byrĂ„dsavdelingen som er ansvarlig for dette og mange andre prosjekter er vel heller ikke akkurat blendende, og da har vi ogsĂ„ fĂ„tt med oss eneste partiet som ikke var tilstede pĂ„ 70-tallet.  Siter Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Ndreas Skrevet 25. august 2023 Del Skrevet 25. august 2023 Men det nĂ„vĂŠrende bystyret har da beviselig gjort et sinnsykt lĂžft pĂ„ sykkelveier ifht tidligere bystyrer? Ă si "ingen har god track record" fĂžles ut som et retorisk grep for Ă„ sidestille parter som absolutt beviselig ikke er likestilte. Et byrĂ„d har realisert sykkelveier i huet og rĂŠva, det har ikke det forrige eller noen andre de siste "hvor-enn-mange-Ă„rene". Hvem som helst kan se pĂ„ antall km sykkelvei bygget for sammenligning. Det sagt, sĂ„ er det selvfĂžlgelig et poeng at dette kunne ha vĂŠrt gjort bedre, raskere, smartere etc etc etc. Men Ă„ legge det opp slik du gjorde fĂžler jeg er Ă„ skjule et poeng bak en falsk likestilling. 1 Siter Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Andreas Skrevet 25. august 2023 Del Skrevet 25. august 2023 Ndreas, jakt opp bevisene, sĂ„ vi andre kan fĂ„ svaret servert. Hadde vĂŠrt interessant Ă„ se antall km sykkelvei opp gjennom Ă„rene, og kanskje legge et Ă„rs lag pĂ„ hvem som har skapt kilometeren. Kan fort vĂŠre noen har skapt mer rabalder per km enn andre. FĂžr MDG var sykkelvei ikke akkurrat et stort samtaleemne. Eneste jeg misliker med sykkelveier er at det fĂžles tidvis som ressursslĂžsing og at ressursene kan kaste mer nytte av seg pĂ„ samfunnsviktig tilbud til barn og unge. Jeg har vel 2-3 sykkelveier til sentrum i umiddelbar nĂŠrhet, i tillegg til en fin rute langs Akerselva. Siter Kaffe- og teansvarlig Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Sykkelmafiaen Skrevet 25. august 2023 Del Skrevet 25. august 2023 Andreas skrev (4 minutter siden): Ndreas, jakt opp bevisene, sĂ„ vi andre kan fĂ„ svaret servert. Jeg skrev jo: Sykkelmafiaen skrev (4 timer siden): Det blir i snitt bygget >10x sĂ„ mye sykkelvei hvert Ă„r nĂ„, som da forrige byrĂ„det satt ved roret. Tall hentet fra BYM selv. Feks https://twitter.com/oslosyklistene/status/1663871250513395714 Vi snakker 1-2 km i Ă„ret med tidligere byrĂ„d, nĂ„ som regel rundt 20 km. Andreas skrev (6 minutter siden): Eneste jeg misliker med sykkelveier er at det fĂžles tidvis som ressursslĂžsing og at ressursene kan kaste mer nytte av seg pĂ„ samfunnsviktig tilbud til barn og unge. Jeg har vel 2-3 sykkelveier til sentrum i umiddelbar nĂŠrhet Man hĂžrer aldri bilister klage pĂ„ at de har for mye veier. Poenget er jo Ă„ skape et finmasket sykkelveinett, der det er noen hovedfartsĂ„rer og sĂ„ gode stikkveier til disse. Og som sagt fĂžr, er lett Ă„ lage sykkelveier billig: Bare Ă„ stenge bilistene ute og si det er sykkelvei. Men nĂ„r folk ikke godtar det, "koster" nĂždvendigvis det noe Ă„ tilrettelegge for alle typer trafikanter. 4 Siter Sykkelaktivist! NĂ„vĂŠrende prosjekt: FĂ„ Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Lars-Erik Skrevet 25. august 2023 Del Skrevet 25. august 2023 Ndreas skrev (37 minutter siden): Men det nĂ„vĂŠrende bystyret har da beviselig gjort et sinnsykt lĂžft pĂ„ sykkelveier ifht tidligere bystyrer? Ă si "ingen har god track record" fĂžles ut som et retorisk grep for Ă„ sidestille parter som absolutt beviselig ikke er likestilte. Et byrĂ„d har realisert sykkelveier i huet og rĂŠva, det har ikke det forrige eller noen andre de siste "hvor-enn-mange-Ă„rene". Hvem som helst kan se pĂ„ antall km sykkelvei bygget for sammenligning. Det sagt, sĂ„ er det selvfĂžlgelig et poeng at dette kunne ha vĂŠrt gjort bedre, raskere, smartere etc etc etc. Men Ă„ legge det opp slik du gjorde fĂžler jeg er Ă„ skjule et poeng bak en falsk likestilling. Jeg antar du mener ByrĂ„d og ikke bystyre, men da snur jeg det. Bevis at ikke de som faktisk la fram planen (HĂžyre, Venstre og Krf), ogsĂ„ minst ville ha eksekvert like godt eller bedre enn de som overtok den? Du forherliger dagens byrĂ„d uten at du egentlig vet hva alternativet er. Svaret pĂ„ dette fĂ„r vi aldri, men nĂ„ fĂ„r vi forhĂ„pentligvis et skifte i byen, sĂ„ fĂ„r vi se hva resultatet blir. SĂ„ nei, jeg kjĂžper ikke din argumentasjon, ei heller at dette er falsk likestilling. Siter Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Andreas Skrevet 25. august 2023 Del Skrevet 25. august 2023 Takk Sykkelmafian, det fikk jeg ikke med meg. Har du ogsĂ„ en statistikk med totalt antall km sykkelvei pr Ă„r? Siter Kaffe- og teansvarlig Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.