Gå til innhold

Føremeldinger for stier i Oslo og omegn vinteren 2023-2024


Arve

Anbefalte innlegg

  • Andreas klistret denne emne

Mistenker at det er for tidlig hvis du ikke vil skifte tilbake igjen, men hva vet jeg \_(ツ)_/¯  Historisk sett pleier snøen ikke legge seg permanent i Østmarka før sent desember/tidlig januar - hvis den legger seg i det hele tatt. Nordmarka er litt sikrere men det ser ut som om det kommer nok regn og vind de neste dagene til å smelte bort all snø for en god stund. Selv på Frognerseteren er det meldt stabilt plussgrader i en uke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arve skrev (5 timer siden):

Mistenker at det er for tidlig hvis du ikke vil skifte tilbake igjen, men hva vet jeg \_(ツ)_/¯  Historisk sett pleier snøen ikke legge seg permanent i Østmarka før sent desember/tidlig januar - hvis den legger seg i det hele tatt. Nordmarka er litt sikrere men det ser ut som om det kommer nok regn og vind de neste dagene til å smelte bort all snø for en god stund. Selv på Frognerseteren er det meldt stabilt plussgrader i en uke nå.

 

Jeg la om til piggdekk i tidligere i kveld og i henhold til Piggdekkenes første lov tilsier det mildvær og barmark i et par ukers tid. 

(jeg prøver å lure piggdekkgiudene ved å ha to hjulsett til den aktuelle sykkelen, ett med pigg og ett uten, så får vi se hva det gjør med været).

  • Haha 1

http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knuthaug skrev (54 minutter siden):

 

Jeg la om til piggdekk i tidligere i kveld og i henhold til Piggdekkenes første lov tilsier det mildvær og barmark i et par ukers tid. 

(jeg prøver å lure piggdekkgiudene ved å ha to hjulsett til den aktuelle sykkelen, ett med pigg og ett uten, så får vi se hva det gjør med været).

Du burde bare komme opp til 3. etasje på kontoret så hadde vi sett i kristallkula for deg, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklet i Østmarka i går. Fjellstadbakken opp til Skullerudåsen og ned "Newfoundland" og til vannverket. Helt snøfritt og på grensen til tørre røtter før lett duskregn kom, men en del vann i terrenget her og der. Alt i alt kjempefint gitt årstiden.

Litt raskere rebound var rett avgjørelse!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flo skrev (21 timer siden):

Noen som har vært gjennom Østmarka i dag? Vurderer en liten tur i morgen tidlig om det er farbart.

Var ute på tur tirsdag kveld på vanlige klissedekk med Skullerud som startpunkt. Fine forhold, semi-barfrost. Enkelte issvuller, men ganske greit å se selv om det ligger et veldig tynt lag med snø. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske forhold på Årvollåsen! Snøen på selve røttene er tråkket bort, og det er hardpakket mellom røttene. Røttene er også helt tørre og gir bra grep. (Eller så bra grep som frossen gummi klarer å gi da…)

Vær dog obs på at det har rent litt vann ut på steiner i noen områder, og der blir det skøyteis 😅❄️

IMG_7433.jpeg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine forhold i Østmarka på søndag. Det er noen issvuller her og der, så en må være påpasselig så en ikke havner i uføre med knall og fall. Jeg hadde en fin tur fra Skullerud over Spinneren til Sandbakken og retur over Gjersrud. Inn og utgang via Dalsåsen/Smeden. 
 

Den lille snøen som har kommet siden kan lett gjøre det vel spennende framover. Bildet er fra Pinglebakken, aka, rett i nærheten til inngangen som fører til Glemte sti mot Spinneren eller Blåbærstien i motsatt retning. Tilsvarende is er der i utforkjøringen ned til Raumyr.  

IMG_8405.jpeg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars-Erik skrev (6 minutter siden):

Fine forhold i Østmarka på søndag. Det er noen issvuller her og der, så en må være påpasselig så en ikke havner i uføre med knall og fall. Jeg hadde en fin tur fra Skullerud over Spinneren til Sandbakken og retur over Gjersrud. Inn og utgang via Dalsåsen/Smeden. 
 

Den lille snøen som har kommet siden kan lett gjøre det vel spennende framover. Bildet er fra Pinglebakken, aka, rett i nærheten til inngangen som fører til Glemte sti mot Spinneren eller Blåbærstien i motsatt retning. Tilsvarende is er der i utforkjøringen ned til Raumyr.  

IMG_8405.jpeg

Ohh, den type is i bratt nedoverbakke, med et par cm melis på toppen. Det er fali' det. 

Endret av knuthaug

http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklet i Trulsen-området i Østmarka tirsdag kveld. Sommerdekk var fremdeles beste valget synes jeg, selv om det er enkelte ting en bør ligge unna. "Solbergvann - digg" - nederste del har et lag av is, så der snudde vi med uforrettet sak. Ellers var det enkelte issvuller her og der, men med aktsomhet så vi alt og hadde ingen problemer. 

Det sagt så kommer piggdekksesongen krypende, spennende å se hva regnværet betyr når det fryser på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...