Gå til innhold

Raskeste nettbutikk for sykling?


msteiro

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, hva er raskeste nettbutikk for sykling generelt? Typisk som har litt deler og ymse klær.

Noen ganger haster det litt å få ting på plass, og irriterende å da se at det tar tre-fire dager før noe er på vei gjennom en melkerute. Bruker fjellsport feks til mye turting alene fordi jeg vet jeg får det samme eller neste dag.

Per nå er det kanskje XXL som har jevnt over raskest for min del, Spinn også sendte veldig raskt. Litt begrenset utvalg på tøy da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 for Sykkelkomponenter.

Men du bor i eller nær Oslo, gjør du ikke? Da får du erfaringsmessig levert til butikken på Skøyen neste dag etter nettbestilling hos Bikeshop.

Raskeste leveranse jeg har opplevd fra utlandet, var fra britiske Wiggle med DHL Express. Levert på døren i Sørkedalen dagen etter bestilling 😀

Moderator-tips: Du behøver ikke sitere dersom du svarer på siste innlegg i tråden eller det er opplagt hvem du svarer til 🙂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Enig i at Sykkelkomponenter er både raske og gir eksepsjonelt god service. Men som de fleste nettbutikker så har de ikke "alt".

I praksis ender jeg opp med å bestille fra Sykkelkomponenter, VPG og Bikeshop alt ettersom. Og av og til må jeg til en tysk nettbutikk, spesielt for service/reservedeler til dempere o.l. Og jeg synes egentlig at alle er ganske raske 🙂 

Endret av DesmoSkier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Sykkelkomponenter har jeg stort sett dagen etter ved bestilling før 15.00, på Romerike. Det samme gjelder bikeable.no! Bikeshop bruker gjerne en dag eller to til. Så absolutt innafor det også!

Endret av Hen9ng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Assos leverer på døra ca 18 timer etter bestilling og da har sendingen vært på lastebil, to DHL fly og budbil, samt krysset fire landegrenser.

Men helt enig i sykkelkomponenter. Det er min goto hva gjelder utstyr!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelkomponenter er så raske at det å bestille fra bikeshop og velge henting ikke er alternativ lenger for min del, og jeg holder til i samme by som bikeshop! Men som nevnt, så har dessverre ikke sykkelkomponenter alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sepeda skrev (9 timer siden):

+1 for Sykkelkomponenter.

Men du bor i eller nær Oslo, gjør du ikke? Da får du erfaringsmessig levert til butikken på Skøyen neste dag etter nettbestilling hos Bikeshop.

Raskeste leveranse jeg har opplevd fra utlandet, var fra britiske Wiggle med DHL Express. Levert på døren i Sørkedalen dagen etter bestilling 😀

Oslo ja, og Wiggle brukte jeg mye før, da var det levering neste formiddag ved bestilling før kl 11 mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelkomponenter er overlegne, spesielt for oss som bor i Bergen. Alltid på plass neste dag. 

Bikeshop er frustrerende trege - bruker konsekvent en dag eller to lengre på å få sendt pakker. 

Rapha må også nevnes, helt latterlig rask levering med tanke på at det blir sendt fra Manchester. Bruker vel UPS, og blir ofte levert på døren dagen etter bestilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amazon Prime Now er også bra. Jeg vurderer å oppgradere til Prime Before med AI. Leveres ettermiddag før bestilling.

Detaljert informasjon finner du herAmazon Prime Is Too Slow

  • Haha 2

Moderator-tips: Du behøver ikke sitere dersom du svarer på siste innlegg i tråden eller det er opplagt hvem du svarer til 🙂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelkomponenter er veldig raske. Synes også Bikeshop er bra, men de er gjerne en dag tregere +/-. 

Selv handler jeg stort sett kun på de 2. Synes begge også har veldig bra service. Er det noe de ikke har blir det R2-bike, men da tar det lengre tid.

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sepeda skrev (11 timer siden):

Men du bor i eller nær Oslo, gjør du ikke? Da får du erfaringsmessig levert til butikken på Skøyen neste dag etter nettbestilling hos Bikeshop.

Ikke dumt tips det, Bikeshop er ganske overlegne på utvalg. Slang inn bestilling på en oransje vindvest etter tips fra noen her så kan jeg plukke opp etter jobb i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelkomponenter støttes. Handler en del derfra, og spesielt om jeg faktisk må ha noe raskt. Og det er supre på å svare raskt ved henvendelser. 

Handler også fra Bikeshop, men aldri noe jeg må få raskt levert. "Melk&brød" produkter man sjelden har behov for garanti/reklamasjon på er fint derfra. Godt utvalg.

VPG.no som 3 valg, avhengig av pris/utvalg. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (1 time siden):

R2-bike

Kudos til alle som har arbeidet for at Tysklands mest nerdete sykkelnettbutikk fjernet det misforståtte kravet om minimumskjøp på flere hundre Euro ved bestilling fra Norge 👍

  • Like 2

Moderator-tips: Du behøver ikke sitere dersom du svarer på siste innlegg i tråden eller det er opplagt hvem du svarer til 🙂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vpg sjokkerer ofte med lynkjapp levering til Trondheim, med Postnord. Er liksom gang på gang at jeg ting leveres dagen etter bestilling...!

De og Sykkekomp som min førstepri, deretter Bikeshop...  sånn hvis pris ikke er et tema.

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelkomponenter er ofte raskest for min del. Men til tider kanskje for raske, da jeg på de to seneste bestillingene har opplevd feil. Ene gangen var ikke det ene produktet med. Andre gangen var det feil dekk de hadde sendt meg.

Synes ikke Bikeshop er så ille trege heller, men kommer kanskje an på hva man forventer. Sjelden jeg kjøper ting jeg må ha umiddelbart, i så fall sykler jeg heller innom en fysisk butikk.

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen S. skrev (38 minutter siden):

vpg sjokkerer ofte med lynkjapp levering til Trondheim, med Postnord. Er liksom gang på gang at jeg ting leveres dagen etter bestilling...!

De og Sykkekomp som min førstepri, deretter Bikeshop...  sånn hvis pris ikke er et tema.

Ja, f… vpg er kjappe ja! Bli itj fart uten bart! 

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelkomponenter: Ved bestillinger før kl 15 kommer pakken som regel dagen etter. Sendes med Posten. Prismatcher og svarer raskt på henvendelser. Foretrekker de hvis de har alt jeg skal ha. På en måte liker jeg fast fraktpris også, fordi da slipper jeg mentalgymnastikken ved å jakte opp noe til kr 10-kr 400 for å få gratis frakt.

VPG: Sender som regel fort. Av og til kan det gå en dag før pakken sendes. Gratisfrakten er PostNord, hvor pakken plutselig kan henge på en sentral i et par dager fordi.. hvem vet.

Bikeshop: Større utvalg enn sykkelkomponenter. Sender som regel fort. Av og til kan det gå en dag før pakken sendes (registreres). En og annen gang kommer pakken dagen etterpå, men virker som for det meste bruker 2-5 dager.  I tråden Bikeshop er det en forklaring på hvorfor. Uansett, alltid irriterende å bestille ting på morgenkvisten på torsdag fordi man vil ha en del en trenger til helgens sykling, og så sitte på en tirsdag og håpe pakken endelig kommer til postkontoret. Tar ofte opp til en uke å få svar på henvendelser. 

XXL Hovedlager: Sender raskt. Bestiller en før kl 14-15 er som regel pakken sendt samme dag. Pleier å hente i butikk, og kommer da dagen etter bestilling.

Fjellsport: Virker som pakken sendes fort, for så å ende i det samme magiske venterommet sammen med pakkene fra Bikeshop. Vil anta postsentralen i området er litt overbelastet.

Ikke helt sykkelrelatert, men bestilte Oakley Radar® EV Path® Clear Black Iridium Photochromic fra Krana Ski & kajakk og de ble sendt samme dag og levert dagen etterpå, til det som var da markedets definitivt beste pris. Ifølge prisjakt har de enda den laveste prisen.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer enn fart er nesten forutsigbarhet viktig.

Litt som Amazon som i starten sa det tok x antall dager med frakt selv om de visste at det trolig gikk fortere, de mente at det verste var at man brøt med forventingene. Bestilte en trøye på Outnorth bla, der står det sendes innen 1-3 dager, ikke noe om fra norsk eller svensk lager, så aner ikke om det tar to eller syv dager, det blir bare irritasjon. 

Så håper jeg bare noen fra Fjellsport er her og hører på at de fint kan starte med mer sykkelting, eller så kan sykkelbutikkene begynne å bruke Porterbuddy de og 🙂 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

msteiro skrev (42 minutter siden):

eller så kan sykkelbutikkene begynne å bruke Porterbuddy de og

Godt poeng i at hvem de sender med også har en del å si.

Porterbuddy der man kan velge tidspunkt ala Oda funker gull. Bring, DHL, UPS og PostNord som tror man er hjemme hele dagen og de kan komme når som helst innenfor et vindu på 12 timer eller kanskje neste dag holder jeg meg unna. Stort sett ender det uansett med at de lyver om at de har forsøkt levere og pakken ender på et hentepunkt eller post i butikk langt unna.

Kan jeg velge pakkeboks er det også en grei deal.

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...