Gå til innhold

Det nye Stilpolitiet!


Anbefalte innlegg

Høystærede stilpoliti og overkonstabel @Valentino

SpatzShield.jpg.fd7ad414d3f6822616dce235e7add3a5.jpg

Hvor ute å kjøre er jeg om jeg bestiller disse til erstatning for mine aldrende Oakley Radar EV Path?

  • Like 1
  • Wow 1

Moderator-tips: Du behøver ikke sitere dersom du svarer på siste innlegg i tråden eller det er opplagt hvem du svarer til 🙂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et ord om brillene? 

Ingenting?

Ikke engang en skjult referanse til Dame Edna, som da @Valentino fikk seg Zegho?

Enten er ikke stilpolitiet hva det engang var, eller så må jeg håpe på at @baroudeur eller @YOLO eller @SykkelØyvind kikker innom.

Øyvind kjenner jo Spatz og kan kanskje si noe fornuftig om tanken bak utformingen henger på greip før jeg brenner av en liten formue 🤔

  • Haha 1

Moderator-tips: Du behøver ikke sitere dersom du svarer på siste innlegg i tråden eller det er opplagt hvem du svarer til 🙂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sepeda skrev (44 minutter siden):

Ikke et ord om brillene? 

Ingenting?

Ikke engang en skjult referanse til Dame Edna, som da @Valentino fikk seg Zegho?

Enten er ikke stilpolitiet hva det engang var, eller så må jeg håpe på at @baroudeur eller @YOLO eller @SykkelØyvind kikker innom.

Øyvind kjenner jo Spatz og kan kanskje si noe fornuftig om tanken bak utformingen henger på greip før jeg brenner av en liten formue 🤔

Dame Edna-brillene til @Valentino gikk i glemmeboken den dagen han kjøpte seg sports-bhen til Assos 😬 

  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Sepeda skrev (9 timer siden):

Høystærede stilpoliti og overkonstabel @Valentino

SpatzShield.jpg.fd7ad414d3f6822616dce235e7add3a5.jpg

Hvor ute å kjøre er jeg om jeg bestiller disse til erstatning for mine aldrende Oakley Radar EV Path?

Er det en kompis på charter i Tyrkia som har foreslått å ta med disse hjem til deg? 

Endret av Howard
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilpolitiet glimrande oppsummert av Phil Gaimon!

Quote

Outside of the pros who get paid to match and get their stuff for free nobody
else has to. If you have more fun if your bar tape matches your socks, power to
you. Cycling is already expensive, if your bar tape is different colors, if your
tires don't match, different brands, different sizes, whatever, I don't care.
The golden rule is, anyone who's riding their bike and not being a dick is doing
it right.

So nothing has to match, and to the fashion police out there, unless their quick
release is open and they're about to get hurt, or maybe their helmet is on
backwards, just keep your mouth shut.
 

  • Like 3
  • Wow 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal liksom Phil Gaimon komme her og si at man ikke kan være en pikk på sykkel? For et nedlatende og belærende moralpoliti!

Dra rundt til fremmede for å påpeke QR-innstilling? Just keep your mouth shut! 

 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torhovland skrev (11 timer siden):

oppsummert av Phil Gaimon:

oppsummert av Sepeda:

ValentinoYoloGaimon.png.356e9b4777f757e341eea958851b7938.png

  • Like 2
  • Haha 1

Moderator-tips: Du behøver ikke sitere dersom du svarer på siste innlegg i tråden eller det er opplagt hvem du svarer til 🙂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
2 hours ago, Sepeda said:

oppsummert av Sepeda:

Eg veit ikkje eingong kva det er meininga eg skal reagere på på det biletet. At han ikkje har svart shorts? At sokkane ikkje er kvite? At han har med ein reserveslange? Fargen på brillane? At han brukar lilleskiva? Alt eg ser er tre som kosar seg ute i sola.

EDIT: Å, vent! Er det at han har elektroniske gir?

Endret av torhovland
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torhovland skrev (1 time siden):

Eg veit ikkje eingong kva det er meininga eg skal reagere på på det biletet.

🙂

Stilpolitiet på forumet er en egen, tradisjonsrik genre med hyllest av klassiske stilikoner, uhøytidelig roast av brudd på skrevne, uskrevne og innbilte regler, og et selvironisk blikk på egne forsøk på å leve opp til andres idealer.

Phil Gaimon og du har rett i resten av verden og universet for øvrig, men altså ikke akkurat her hos Stilpolitiet.

Ute på veien er vi alle verdens hyggeligste medsyklister som aldri ville finne på å fordømme dem som sykler med bib-selene utenpå trøyen.

@Valentino kalibrer!

  • Like 4
  • Thanks 1
  • Confused 1

Moderator-tips: Du behøver ikke sitere dersom du svarer på siste innlegg i tråden eller det er opplagt hvem du svarer til 🙂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, eg antar nok at det hovudsakleg er sånn det heng saman, og det er jo artig. Dessverre er det også sånn at det finst syklistar (sjølvsagt ikkje her på forumet) der ute som ikkje forstår ironien, og som trur det skal vere slik. Men der er det påvirkning frå fleire hald enn denne tråden her, for å seie det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sepeda skrev (1 time siden):

🙂

Stilpolitiet på forumet er en egen, tradisjonsrik genre med hyllest av klassiske stilikoner, uhøytidelig roast av brudd på skrevne, uskrevne og innbilte regler, og et selvironisk blikk på egne forsøk på å leve opp til andres idealer.

Phil Gaimon og du har rett i resten av verden og universet for øvrig, men altså ikke akkurat her hos Stilpolitiet.

Ute på veien er vi alle verdens hyggeligste medsyklister som aldri ville finne på å fordømme dem som sykler med bib-selene utenpå trøyen.

@Valentino kalibrer!

Jeg fulgte deg helt til siste avsnitt. Det finnes grenser. 

  • Like 1
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det en ting som er hevet over alt av stilpoliti osv.

- En rundt 65 år gammel italiener som sykler fra alle oppover uten at det ser ut til å koste krefter. Bare som ett resultat av ett helt liv på sykkelen. En slik person har en tendens til å være 100 % kul uansett andre faktorer 🤌

  • Like 5
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det finnes noen ryttere som er så elegante at Stilpolitiets regler blir overflødige ja.


Det verste av alt er at jeg har på hansker av praktiske årsaker. Vi kaller dem utforhansker, men utfor sydsiden av Izoard er det en liten oppoverbakke ut av La Casse Déserte før 12% hårnålseventyr gjennom pinjeskogen og rettstrekker hvor man kan oppnå tre sifre på speedometeret. Yolo å ikke vite om det har skylt ut litt grus i svingen man kan ta i 60.

Kalibrering:

IMG_4875.jpeg.3c612d15f754e9e6890f17b7870b817c.jpeg

 

Endret av Valentino
  • Like 4

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, @Valentino

Før NOTS rykker inn med diskusjon om vakreste oransje baggy 🙂 ville jeg dele dette eksempelet på elegant brudd på stilpolitiets strengeste regler.

  • Thanks 1

Moderator-tips: Du behøver ikke sitere dersom du svarer på siste innlegg i tråden eller det er opplagt hvem du svarer til 🙂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valentino skrev (3 timer siden):

I dag går mine tanker til (...) promopostkort. 

Da må vi ha et gjensyn med tidenes promopostkort. For Giro d'Italia. Og alt hva Stilpolitiet dreier seg om 🤍

  • Thanks 3
  • Sad 2
  • Wow 1

Moderator-tips: Du behøver ikke sitere dersom du svarer på siste innlegg i tråden eller det er opplagt hvem du svarer til 🙂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...