Gå til innhold

Del dine beste podcast-tips!


Anbefalte innlegg

Sikkert mange flere enn undertegnede som liker å lytte til podcast enten på sykkeltur, eller i hverdagen.

Her tenker jeg vi kan dele ulike podcaster som hver og en anbefaler. Trenger ikke bare være sykkelrelatert.

For å senke lista trenger du kun å skrive navnet på podcasten. Ønsker du å skrive kort hva den handler om, så gjør gjerne det🙂

Her er noen av mine tips:

- Bobby and Jens

- Radio Landevei

- Sykkelpodden

- Heia Fotball

- Chase The Summit

- TV2s Fotballpodcast

- TV2 Spiss Vinkel

- Viaplay Premier League

- Treningspodden

- Klokkepodden

- Klokkelandslaget

- Podcasten Uteliv

- Fryktløs

- Mester portrett

- Globusrulett

- Aftenposten Forklart

- Studio2

- Debatten

- Wolfgang Wee

- Skiklubben

- Oppdatert

- Drivkraft

- Mestetportrett

- Urix

- Ekko

- Kommentert

- United.no

- United We Podcast

- The Athletic Football Podcast

- The VergeCast

- The iMore Show

Har en bråte andre Apple og IT relaterte podcaster, men blir kanskje litt snevert.

Tar gjerne imot tips om podcaster om reise!

Endret av torbjornhb
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- The War on Cars, om urban planning, lage gode byer osv https://thewaroncars.org/

- Rådhusgarasjen, men mest fordi jeg er med i en episode 😉

- Trainerroad, synes den er interessant rundt det å trene sykling. Noen temaer er litt vel amerikanske crit-racing fokuserte, men mye bra. https://www.trainerroad.com/podcast

 

  • Like 2

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekommandert - podcast om mer eller mindre sære / smale tema. Underholdende, morsomt og lærerikt - stort sett. Noe avhengig av den aktuelle gjestens formidlingsevne. 

the Nero Show - australsk sykkelpodcast. Grei som bakgrunnsstøy. Synes den er litt mer «nedpå» enn f eks the Move og en del andre podcaster. 

Endret av Howard
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • torbjornhb endret tittelen til Del dine beste podcast-tips!

Bra tråd!

Trygdekontoret

Tore og Haralds podcast

Papaya

Stopp verden

Big 5

Må på behandling (men som har tapt seg noe veldig - håper de finner på noe bedre nå på nyåret)

Jeg skulle ønske jeg visste ... 

Enkel servering

Drivkraft

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så tilfeldigvis Kongerekka med Are Sende Osen på tv. Siden det var en scenefremtreden så var showet komprimert til 1,5 timer. Men nå fikk jeg begynt på podkasten også, og der er det jo svært underholdende og lange episoder om hver konge.

Ellers ser min liste slik ut, med hovedfokus på politikk og historie:

  • Ukrainecast (BBC)
  • Americast (BBC)
  • Pod save America (amerikansk politikk)
  • Pod save the World (verdenspolitikk)
  • Pod save the UK (britisk politikk)
  • Jack (om Jack Smiths saker mot Trump)
  • Rachel Maddow (MSNBC)
  • Mehdi Hassan (MSNBC)
  • Jon Stewart (gamle episoder)
  • Hard Fork (techpodcast fra NYT)
  • Dan Carlin (lange, detaljerte fortellinger om historiske perioder)
  • Historiske kjendiser (NRK)
  • Kongerekka (NRK)
  • Like 1
  • Thanks 2

Everytime you change gear, God kills a kitten - CtheBM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dan skrev (21 minutter siden):
  • Dan Carlin (lange, detaljerte fortellinger om historiske perioder)
  •  

DAn Carlin med 7 episoder a 6 timer med Japan/WW2 fra asia/stillehavet er en høydare for meg.🙂

  • Like 1
  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker veldig godt å løpe til Dan Carlin sine podcaster.

Tidligere episoder av The Dollop var festlige. F.eks. David Hahn. Festlig, men trist.

Hører på endel økonomipodcaster, men som regel er det kun The Debunking Economist Postcast med Steve Keen jeg hører regelmessig på. Av og til VoxTalks Economics (CEPR) hvis de har noe interessant ny forskning.

Har MMA som guilty pleasure, men det er mye rart i den verden så hører kun på Bloody Elbow Show Money podcast for økonomisk utvikling hos aktørene og oppdatering om den store monopsoni-rettsaken mot den største aktøren. Samt Heavy Hands podcast.

  • Like 2

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Escape Collective er en rå gjeng med bra podder om sykling 😎

Litt lite terreng, men det kommer seg og blir mer og mer. 

Bra nerding i Geek Warning podden deres, som baronKanon nevner.

F1 podden Beyond The Grid nydelig på biltur 

Også er Forklart podden en fin oppstarter på vei til jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Escape Collective gjengen er de flinkeste innen sykkel journalistikk i mine øyne. De har mange podcaster som er bra med Geek Warning og Performance prosess som favorittene. Andre jeg hører jevnt på er:

B laget

Pinkbike

Marginal Gains

OTB Podden

TV 2 sykkelpodden

The Move

Jeg kan ingen ting om Vin

Gode dager

Mil etter mil

Terrengsykkelpodden

Økonominyhetene

Just ride

 

  • Thanks 1

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at radioresepsjonen forsvant , ble det et lite vakuum på NRK. Men Berrum og Beyer har vokst veldig i mine ører. 

Mysteriet Adam på NRK bør sjekkes ut, det er en så rar sak at jeg ikke klarte å jobbe samtidig som jeg hørte den. Tre episoder er ute nå, resten kommer   ca den 10. tror jeg.

Ellers er jo som mange har nevnt, Abels tårn, drivkraft, burde være pensum og generelt alt av faste NRK produksjoner av så god kvalitet at det er bare å velge fritt.

Seek Travel Ride

The Ultra Cycling Show

The Cycling podcast 

The Just Bikes Podcast

Er sykkelrelaterte podkaster , mye bikepacking stoff.

 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det lange løp var strålende, men Post orket ikke mer. Beklagelig, men forståelig.

Kristian Ulriksen fortsetter dog med moroa i Breaking Marathon Limits med ny makker i Sindre Buraas. Jeg synes det er også er bra, selv om jeg jevnlig lurer på om det faktisk er Sindre som er i studio eller hans imitator fra nord. https://podcasts.apple.com/no/podcast/breaking-marathon-limits/id1462578875

Men min desiderte favoritt blant podcast er noe helt annet, nemlig Acquired som forteller historien om noen av verdens største og mest interessante selskaper. De har laget episoder om LMVH, Porsche, TMSC, Rockefeller, NFL, Nike, Amazon, Visa, Nvidia og mange flere. De går sinnsykt grundig til verks og hver episode er gjerne på 3-4 timer. Og Nvidia har de sikkert laget 10 timer om. De har en veldig lyttbar stil og kombinerer suveren historiefortelling og skarpe analyser med en humoristisk og (tilsynelatende) improvisert dialog slik at timene bare raser av gårde. Tune in på https://www.acquired.fm/ Les mer om podcasten hos Fast Company: https://www.fastcompany.com/90927453/acquired-number-1-tech-podcast-sensation

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Gode dager - Podkast om trening i alle grener.

-Viaplay Motor pod - Begynte med å høre på denne etter og ha starter med å se på F1 grunnet drive to survive(netflix).

-Krimpodden

-Vazelina Podkast - kansje noe lokalt, men vert å høre på vis du kjenner til bandet.

-Sykkelsirkuset 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howard skrev (På 5.1.2024 den 21.22):

Rekommandert - podcast om mer eller mindre sære / smale tema. Underholdende, morsomt og lærerikt - stort sett. Noe avhengig av den aktuelle gjestens formidlingsevne. 

the Nero Show - australsk sykkelpodcast. Grei som bakgrunnsstøy. Synes den er litt mer «nedpå» enn f eks the Move og en del andre podcaster. 

+1 på rekommandert. Legg til Tingenes Tilstand, og ellers ALT kristoffer schau har gjort i pod og fortsatt gjør. TT var på betaling men er tilbake fritt nå.

Villmarksliv, litt.

Skitbyen 👍

Greier ikke høre pod samtidig med andre ting, dvs jeg kan sykle med det, men på rulla blir det aller mest enten radio eller no 70talls på spotify. 

  • Like 1

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (3 timer siden):

I det lange løp var strålende, men Post orket ikke mer. Beklagelig, men forståelig.

Kristian Ulriksen fortsetter dog med moroa i Breaking Marathon Limits med ny makker i Sindre Buraas. Jeg synes det er også er bra, selv om jeg jevnlig lurer på om det faktisk er Sindre som er i studio eller hans imitator fra nord. https://podcasts.apple.com/no/podcast/breaking-marathon-limits/id1462578875

Men min desiderte favoritt blant podcast er noe helt annet, nemlig Acquired som forteller historien om noen av verdens største og mest interessante selskaper. De har laget episoder om LMVH, Porsche, TMSC, Rockefeller, NFL, Nike, Amazon, Visa, Nvidia og mange flere. De går sinnsykt grundig til verks og hver episode er gjerne på 3-4 timer. Og Nvidia har de sikkert laget 10 timer om. De har en veldig lyttbar stil og kombinerer suveren historiefortelling og skarpe analyser med en humoristisk og (tilsynelatende) improvisert dialog slik at timene bare raser av gårde. Tune in på https://www.acquired.fm/ Les mer om podcasten hos Fast Company: https://www.fastcompany.com/90927453/acquired-number-1-tech-podcast-sensation

Acquired!

Takk. Det gledes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NjuK skrev (9 timer siden):

Og alle podcaster som er gjestet av Thor Gotaas høres på. 

Tror Gotaas er uoffisiell norgesmester i podcast-gjesting! Føler han er gjest i alt jeg hører på 😂

Hører på flere av de som er nevnt over her, og supplerer med:

- "Jakt- og fiskepodden" (beste jakt og fiskepodden) 

- "Jegerpodden" 

- "Lavterskel" 

- "Mil etter mil - en podcast om bil'

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

suverin skrev (1 time siden):

Tror Gotaas er uoffisiell norgesmester i podcast-gjesting! Føler han er gjest i alt jeg hører på 😂

Hører på flere av de som er nevnt over her, og supplerer med:

- "Jakt- og fiskepodden" (beste jakt og fiskepodden) 

- "Jegerpodden" 

- "Lavterskel" 

- "Mil etter mil - en podcast om bil'

 

Ikke overraskende at Gotaas er pop, han kan jo snakke i timesvis om det meste og med både humoristisk snert og noen aldeles innfløkte anekdoter.

Han er et sikkert kort for enhver podkastvert som trenger å fylle sendeskjema.

I lengden kan det bli litt mye om staute menn i skogen, men han er jo morsom, original og kunnskapsrik. Han har hatt flere fine innhopp i I det lange løp.

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...