Gå til innhold

Ny logo Terrengsykkel / Landevei


Kjesk

Anbefalte innlegg

Tankene mine ble også dratt til skispor, eller en landevei eller sykkelspor. Ikke det verste jeg har sett av logofornyinger, og kan jo forsåvidt skjønne samlingen rundt ett grafisk element nå når det er ett blad med ulike aspekt.

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare sykkelfolket som er misfornøyd med sammenslåingen av magasinene under FriFlyt-paraplyen heller. Fra kommentarfeltet på FB: Og med dette var mediehusas gentrifisering av Fri Flyt, tidskriftet for ungdommeleg og natursentrert skiglede, komplett. Gler meg til å lese siste nytt om pulsklokkar og landeveissyklar til 150 løk dei neste åra…

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loki skrev (12 minutter siden):

Er dette en spøk? Innhold for landevei og jegere rett siden av hverandre, fins vel knapt mer disjunkte grupper
Dersom dette prosjektet lykkes må moderne sosiologi skrives om.

Akkurat det passer meg helt perfekt! Jeger.no er jo faktisk grunnen til at jeg fortsatt har tilgang til alle pluss-artikler 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kettill skrev (22 timer siden):

Det er ikke bare sykkelfolket som er misfornøyd med sammenslåingen av magasinene under FriFlyt-paraplyen heller. Fra kommentarfeltet på FB: Og med dette var mediehusas gentrifisering av Fri Flyt, tidskriftet for ungdommeleg og natursentrert skiglede, komplett. Gler meg til å lese siste nytt om pulsklokkar og landeveissyklar til 150 løk dei neste åra…

For noen av oss er ikke dette første gangen...

I riktig gode gamle dager hadde vi hardware.no og sågar nisjen overklokking.no - sakte men sikkert ble alt rulla inn i tek.no og nå er det en salig blanding av alt mulig forbrukerelektronikk og konsumerstoff.

Teknisk Ukeblad har gått den samme veien - fra å være et blad for ingeniører og teknologer har det nå blitt mer og mer bredt, med dertil kvalitet på det journalistiske. De lar seg lure av PR avdelinger og trykker masse saker som er to knepp unna ren markedsføring, og selv om flere i redaksjonen beskriver seg selv om "sivilingeniører med bred bakgrunn" ....vel....jeg skal la være å skrive hva jeg mener om den saken.

  • Sad 1

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andersar skrev (2 timer siden):

I riktig gode gamle dager hadde vi hardware.no

Forumet på hw ble vel skilt ut til det som nå heter diskusjon.no? Mon tro om det ble diskutert å overføre det gamle terrengsykkelforumet ditt, da Schibsted satt og diskuterte nedleggelsen av "vårt" forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andersar skrev (15 timer siden):

For noen av oss er ikke dette første gangen...

I riktig gode gamle dager hadde vi hardware.no og sågar nisjen overklokking.no 

Ahh, ja det var tider det.

Men godt å se Alpers i arbeid igjen, hvertfall på insta med bilder fra sykkelkross NM. Har han bruker her på forumet? 

Endret av OleF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OleF skrev (11 timer siden):

Ahh, ja det var tider det.

Men godt å se Alpers i arbeid igjen, hvertfall på insta med bilder fra sykkelkross NM. Har han bruker her på forumet? 

Pluss en slik her også. Overklokking.no var et knallforum. Diskusjonsforum på nett var bedre før, dette forumet er et enslig lys i mørket 😁

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kettill skrev (På 30.11.2023 den 19.57):

Det er ikke bare sykkelfolket som er misfornøyd med sammenslåingen av magasinene under FriFlyt-paraplyen heller. Fra kommentarfeltet på FB: Og med dette var mediehusas gentrifisering av Fri Flyt, tidskriftet for ungdommeleg og natursentrert skiglede, komplett. Gler meg til å lese siste nytt om pulsklokkar og landeveissyklar til 150 løk dei neste åra…

Utfordringen er jo at folk fortsetter å abonnere på tullet sånn at de kan lese lederen til en (ofte to) redaktør(er) som er irritert over måten andre driver friluftsliv på og den ene artikkelen som har noe som helst med deres egen aktivitet å gjøre. Det er tydelig at det er dette folk vil ha; et blad det tar 8 minutter å lese levert på døra annenhver måned. Så lenge Schibsted ser at det kommer penger inn fortsetter de nok konseptet. Regner med at neste utvidelse blir et blad for folk som dyrker surdeig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar Nilsen skrev (51 minutter siden):

Utfordringen er jo at folk fortsetter å abonnere på tullet sånn at de kan lese lederen til en (ofte to) redaktør(er) som er irritert over måten andre driver friluftsliv på og den ene artikkelen som har noe som helst med deres egen aktivitet å gjøre. Det er tydelig at det er dette folk vil ha; et blad det tar 8 minutter å lese levert på døra annenhver måned. Så lenge Schibsted ser at det kommer penger inn fortsetter de nok konseptet. Regner med at neste utvidelse blir et blad for folk som dyrker surdeig.

Jeg kan jo på en måte skjønne at de som vært vant med at Fri Flyt har vært forbeholdt topptur reagerer når det blir iblandet artikler om sykling både i terrenget og, Gud forby, på landeveien. Men vi som liker sykkel har jo "mistet" to magasiner i bytte mot et par artikler i hver utgivelse. Klatring var jo også eget magasin og jeg må jo si at de må ha en sterk stilling i redaksjonen når man ser på antall artikler som omhandler taulengder. Selv har jeg sagt opp abonnementet ved neste forfall, riktignok like mye som en protest mot nedleggingen av gamleforumet, men har sannsynligvis gått til det skrittet likevel. Jeg er interessert i topptur på ski, men føler at turene som dekkes er alt annet enn for den gjengse turgåer. Resten handler stort sett om gradering av klatreruter. 

Fikk senest i dag e-post om at nytt blad er på vei, men kjenner ikke kriblingen i magen på samme måte som når Landevei var på vei. Helt ærlig har jeg ikke begynt på forrige blad enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kettill skrev (7 timer siden):

Jeg kan jo på en måte skjønne at de som vært vant med at Fri Flyt har vært forbeholdt topptur reagerer når det blir iblandet artikler om sykling både i terrenget og, Gud forby, på landeveien. Men vi som liker sykkel har jo "mistet" to magasiner i bytte mot et par artikler i hver utgivelse. Klatring var jo også eget magasin og jeg må jo si at de må ha en sterk stilling i redaksjonen når man ser på antall artikler som omhandler taulengder. Selv har jeg sagt opp abonnementet ved neste forfall, riktignok like mye som en protest mot nedleggingen av gamleforumet, men har sannsynligvis gått til det skrittet likevel. Jeg er interessert i topptur på ski, men føler at turene som dekkes er alt annet enn for den gjengse turgåer. Resten handler stort sett om gradering av klatreruter. 

Fikk senest i dag e-post om at nytt blad er på vei, men kjenner ikke kriblingen i magen på samme måte som når Landevei var på vei. Helt ærlig har jeg ikke begynt på forrige blad enda...

Jeg liker å lese om klatring ut av ren fascinasjon av sporten/aktiviteten, og selv om jeg ikke er i markedet for de råeste toppturene setter jeg pris på det innholdet også. Men totalpakka nå er et blad som oppfattes såpass delt mellom alle leire, relativt kjønnsløst (er det lov å si?) og liten uten den "edge" som Terrengsykkel bød på. Jeg har aldri vært god på å røske av plasten på blader jeg får i postkassa, med et par unntak. Det ser ut til å bestå en stund til...

 

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er vel så opptatt av alpin skikjøring/toppturer som sykling har jeg ikke vansker å kose meg med bladet, men merker selvsagt all den blandingen utvanner bladet og jeg noen ganger hopper over artikler rundt vannsport, klatring eller test av brennere m.m. Men fortsetter med abo (siden utgave 1 på både FF, TS og LV). FF som skiblad er ok +, har vært bedre, hadde en enda dårligere periode for ca 1 år siden. Rangerer fortsatt Åka Skidor som bedre skiblad (kjøpt hver utgave siden 97). Merker jeg er lei Nils Faarlund (hadde en økt med han når jeg studerte frluluftsliv på NIH for 25 år siden, gikk vel lei han den timen når jeg tenker jeg om). Men topp med Alpers tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loki skrev (På 30.11.2023 den 21.40):

Er dette en spøk? Innhold for landevei og jegere rett siden av hverandre, fins vel knapt mer disjunkte grupper
Dersom dette prosjektet lykkes må moderne sosiologi skrives om.

Så galt er det ikke. Jeger er fortsatt eget magasin så vidt jeg kan se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klatrer og står på ski, sykler og går på tur, så burde være  i målgruppen.  Men innholdet fenger ikke. Jeg synes vel generelt at redaksjonen har skrevet  mer om det de er opptatt av enn sine egne lesere.

 

Det handler om å gå 9c-grader, skikjøring med helikoptertransport, stisykling i Aserbadsjan og fjellturer i Japan (jeg overdriver nå). Når de skriver om noe vanlige folk kan relatere til er det for folk  som aldri har syklet noe annet enn trehjulssykkel eller kjørt noe vanskeligere enn barneløypene i hafjell (jeg overdriver fortsatt).

Håper og tror Schibsted får skikk på det. Jeg vil lese om mennesker som meg,som gjør ting jeg kan relatere til. Ikke ukjente proffer og ekstremsport. Potensialet er der.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kettill skrev (På 7.12.2023 den 7.59):

Så galt er det ikke. Jeger er fortsatt eget magasin så vidt jeg kan se. 

Som syklist, jeger, og en som er generelt glad i annet friluftsliv tenker jeg de gjør en del ting galt når de ikke klarer å fange min interesse. 
Jeger er heller ikke noe jaktblad å skryte av imo. Det finner interessante artikler i alle sjangerne, men de er for sjeldne til å rettferdiggjøre et abonnement(kjøper abo igjen om de bedrer seg).
Jeg er og svært kritisk til en  nærmest glorifisering av rovdyrjakt i jeger. Er motstander av jakt på arter man ikke klarer å forvalte på en bærekraftig måte, og som de ikke har faglig dekning for.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kettill skrev (På 6.12.2023 den 10.15):

Klatring var jo også eget magasin og jeg må jo si at de må ha en sterk stilling i redaksjonen når man ser på antall artikler som omhandler taulengder.

Dette slo også meg og medvirket til at jeg også sa opp. Satt igjen med følelsen av et klatreblad med noko attåt i et par utgaver for et år tilbake omtrent. En eller to sykkel-artikler til 4-5 klatreartikler

  • Like 1

http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg abonnerer fortsatt, både fordi jeg har interesse av deler av innholdet en får online (både ts.no og en del av det generelle utelivsstoffet på de andre tjenestene) og fordi jeg tenker at tilbudet i alle fall ikke blir bedre enn det er i dag om ingen betaler for det.

Det blir litt som å klage på at det stadig blir færre sykkelbutikker med OK utvalg og priser, og likevel kjøpe alt av sykler, deler og tjenester på nett.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arve skrev (23 timer siden):

Jeg abonnerer fortsatt, både fordi jeg har interesse av deler av innholdet en får online (både ts.no og en del av det generelle utelivsstoffet på de andre tjenestene) og fordi jeg tenker at tilbudet i alle fall ikke blir bedre enn det er i dag om ingen betaler for det.

Det blir litt som å klage på at det stadig blir færre sykkelbutikker med OK utvalg og priser, og likevel kjøpe alt av sykler, deler og tjenester på nett.

På den annen side; hvorfor støtte en butikk som ikke tar inn syklene du ønsker å kjøpe, og hvor syklene de selger til nypris i realiteten er fjorårets sykler som de har lakket om?

Jeg handler mye av det jeg kjøper lokalt når det er mulig og prisene er godkjent, men for meg går det en grense. Spesielt en del av testene var jo resirkulert en hel haug ganger, uten at det faktisk blir opplyst om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.Jacobsen skrev (14 minutter siden):

På den annen side; hvorfor støtte en butikk som ikke tar inn syklene du ønsker å kjøpe, og hvor syklene de selger til nypris i realiteten er fjorårets sykler som de har lakket om?

Jeg handler mye av det jeg kjøper lokalt når det er mulig og prisene er godkjent, men for meg går det en grense. Spesielt en del av testene var jo resirkulert en hel haug ganger, uten at det faktisk blir opplyst om. 

Jeg er ikke kritisk til at man kjøper sykkelen en vil ha, gjennom de kanaler som har dem tilgjengelig, heller enn å kjøpe noe en ikke vil ha fra LBS. Men vi kan ikke konsekvent velge netthandel i ti år og så lure på hvor alle sykkelbutikkene ble av. Siden jeg flyttet til byen har vi mistet Krasj nederst på Karl Johan, Oslo Sykkelkompani og Bikes and Boards på Løkka, Torshov sykler, og Sykkeldelisk (ja det ligger en butikk der, men det er ikke Sykkeldelisk). Og sikkert flere andre. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...