Gå til innhold

Ditt zwift-oppsett


Gew88

Anbefalte innlegg

Innesesongen banker på døra, og jeg lurer litt på hvordan folks oppsett til zwift er. 
Kjørte tidligere med macen foran, men den var gammel og etter en vinter ville den ikke være med lenger. 
I fjor ble det kun med mobilen da jobb-pcn ikke burde utsettes svettedampen min i treningsrommet. 

Problemet med mobilen er at skjermen blir noe liten for alt annet enn kun å sykle, og evt forhåndslagde treningsøkter. 

Så hva er ditt oppsett som inspirer meg til en fin oppgradering av innetreninga. Lyst til å fortsette med treningsøkter på zwift, samt få med meg noen flere ritt enn antall 0 som var i fjor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laptopen et stykke unna, koblet til en billig og gammel pc skjerm som står foran styret. Og så mobil montert på styret jeg bruker for å styre det hele.

Her poster forøvrig folk bilder av sin pain cave, du kan muligens få inspirasjon der. Bilde av mitt er også der om teksten ikke ga så mye mening.

 

  • Like 2

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gammel italiener som står fast på en Tacx Neo. Kjører Zwift på en PC, har en 32" montert lavt, som er vinklet mot rytter, like over den henger en 40", da har jeg en skjerm til musikk/underholdning og en til Zwiften. Om jeg koser meg med film etc på en trilletur kjører jeg Zwift på den vesle skjermen, og bytter om det er ritt eller eller fellesturer. Den lave vinklede skjermen er perfekt når man er helt kaputt og henger i bukken.. 🙂

40" var til gi-bort-pris på Finn for den manglet fot, 32" var en pensjonert stue-tv. Begge mer enn gode nok for Zwift.

Sykkel og rulle står oppå treningsmatte/gulv fra Jula, og en tacx-matte oppå der.

 

Fokusmodus:

Fokusmodus

 

Trillemodus:

Trillemodus

 

Endret av suverin
bilde
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man koblet zwift til TVn via chromecast som jeg har i treningsrommet, da helst via telefonen? (og evt hvordan, mener å huske at jeg ikke fant ut av det i fjor?)
Tipper jeg enten kommer til å bruke telefonen og koble til TV om mulig, eller som i fjor bruke zwift på telefonen kun og se på det jeg ønsker på TV-skjermen. 

Kanskje innkjøp av en pad er tingen, men terskelen for å kjøpe det som kun er ment til zwift kjenner jeg er noe høy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superenkelt oppsett hos meg.
Elite Direto, sykkel og iPad og en diger vifte jeg kjøpte for 199 kroner fra @baronKanon
Oppsettet mitt står i et trangt vaskerom mellom gangen og badet og må ryddes frem til bruk og vekk etterpå. Men jeg savner ikke egentlig noe mer. 

 

Ja, og så har jeg en Sanyo Walkmann med morkne øreputer og en skurrete kassett med Eye of the Tiger som underholdning.

(eller kanskje ikke helt da) 

LarsB

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gew88 skrev (19 timer siden):

Får man koblet zwift til TVn via chromecast som jeg har i treningsrommet, da helst via telefonen? (og evt hvordan, mener å huske at jeg ikke fant ut av det i fjor?)
Tipper jeg enten kommer til å bruke telefonen og koble til TV om mulig, eller som i fjor bruke zwift på telefonen kun og se på det jeg ønsker på TV-skjermen. 

Kanskje innkjøp av en pad er tingen, men terskelen for å kjøpe det som kun er ment til zwift kjenner jeg er noe høy. 

Hvis du vil bruke TVen, er vel en Apple TV mer hensiktsmessig enn en iPad? Har ikke testet sjøl, men du kan nå sjekke ut opplegget her: https://support.zwift.com/en_us/connecting-your-zwift-play-to-apple-tv-ByNKAMCI2

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apple-TV, en av de første utgavene, sammen med Elite Suito, pluss noen Garmin-sensorer, hos meg.

Ca 10-20% av gangene i fjor, så ble det fjusk, som tar ca en halvtime å rydde opp i, er min erfaring.  I mange tilfeller blir det Samsung-nettbrett og Chromecast eller MHL til skjermen, siden Apple-TV surner helt, av og til.

Umulig å få kontakt med rulla medmindre man rebooter Apple-TV en gang eller to.  Samme med pulsmåling, puls tas fra Garmin-belte via klokka (Fenix 6 Pro) i fjor, som sender puls videre via BT til Apple-TV. Mye fjusk, der også.  Samsung-brettet har Ant-støtte, så der går det bedre. Jeg er ganske nerdete og svært tålmodig, så jeg ser ikke for meg at så mange andre hadde taklet trøbbelet særlig godt.  Ulempen med nettbrett er at batteriet ikke kan lades mens man bruker MHL, og Zwift sluker futt ut av batteriet, ganske fort.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apple TV funker veldig bra og enda bedre om du har iphone eller ipad å bruke som fjernkontroll.

Den som følger med er til tider irriterende.

Har så langt ikke hatt særlige problemer med tilkopling. 

Rulla er Wahoo Kickr V5 og Garmin HRM Dual pulsbelte (ant+/bluetooth)

Bytter mellom å kjøre tv serier på 27" pc skjerm via apple tv og zwift på telefon for rolig langturer og zwift via apple tv og musikk fra telefon for mer fokuserte økter.

To skjermer hadde vert gull, men oppsettet må enkelt kunne flyttes da det står på gjesterom/kontor.

I dag står skjermen på en Ikea Bekväm trappestige og Apple tv er festa med dobbelsidig tape på 1. trinn.

Til sidebord bruker jeg Ikea BJÖRKÅSEN pc støtte

Da kan det enkelt skyves unna ved behov

.IMG_4908.JPG.320a4d6d21408f39fa08edde7fa9d254.JPG

 

Endret av Gullars

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte flytte rom, men begynner få orden nå. Mekka et stativ så jeg fikk tilta tv (50"ish), måtte arkitekten som fant opp skråtak bli kjølhalt…

Zwift via et frankensteinbygg (zpcmr på face), jeg fikk tips og kjøpshjelp til, og kickr core.  Kjører sauce for zwift som layover. Er det tv jeg ser så zwifter jeg på ipad. Kommer fra appletv, skal ikke tilbake. Den fjernkontrollen samt hakkinga på store grupper/race osv

Stallens eneste cannondale som dedikert rullesykkel, ble lei av å ta den andre inn og ut høst/vår, og når trøndelag trøndelager. 
Mekka et eget rullebord av ei bokhylle og no hjul, samt en selvkonstruert rocker plate jeg snart må få bygd utgave 2 av. Ble litt tight så får ikke sentra helt. 
vindu på venstre side, kart og stereo samt bikkja (ikke tilstede da bilde ble tatt

ja, åsså dyr skvipkaffemaskin. Men, det er jo kaffevirkningen vi jakter? 🙂

 

 

IMG_7328.jpeg

IMG_7327.jpeg

IMG_7329.jpeg

Endret av Ivar Elverum

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker 12 år gammal Spec Tarmac SL-2, Wahoo Kickr core,Ipad Air montert på styret, wifte og liggeunderlag fra boden. Stort sett stående i fred gjennom rullesesongen, lurer på sesongåpning i ettermiddag! 

 

0_zwift_liten.jpg

Endret av magic
bildestørrelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

90" projektor

Dedikert bærbar PC (uten noe annen programvare for å unngå pop-ups/stopp) som sender bilde til projektor, lyd til PC-surround med basskasse som rister gulvet over brosteinen. Det svakeste leddet er Bushido rulle, (koblet til PC med Ant+), men funker greit. Vifte til.

Endret av Mannen Faller Ikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baronKanon skrev (På 22.9.2023 den 22.30):

Vifta funka fint!?

Den funker fint. Jeg har den 30-40 cm fra hodet og overkroppen, og størrelsen på vifta gjør at den flytter nok luft på styrke 1 og 2. På tre høres den jo ut som et mindre mikrofly, så jeg er glad jeg ikke trenger den styrken. Knotten på baksiden er knot, men jeg kommer til ved å bikke vifta. Alt i alt er oppgradering fra det jeg hadde før, bare ikke estetisk. 

Og det er Denne 20" vifta fra biltema i 100% plast
image.png.15699bbaafe7a64c45493e73a817ab49.png

LarsB
forblåst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel, liten tv, eple-tv, arvet vifte og gammelræser’n på Kickr Core.

Dette står på altmuligrommet som ble et resultat av Covid og lock-down. 
Rommet er nå både hjemmekontor, treningsrom og gjesterom etter at det ble hjemmesnekret «power cage» og sovehems samt innstallert hev-senk-pult. 
 

IMG_5707.jpeg.24e3280a79a28dfa3bbb666e9b4e6792.jpeg

IMG_5709.jpeg.0ce9508163e8b71e69ca3be2fc0f710e.jpeg

IMG_5710.jpeg.a0347a979c68385884dcd779e2d20084.jpeg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar Elverum skrev (21 minutter siden):

Mine 5cent til alle med tvskjerm på vegg o.l.

prøv å få tilta skjermen litt opp. Jeg synes det gjorde susen for stiv nakke.

Ja, prøv å få TVen i den høyden du titter fremover på veien når du sykkler ute. Ellers ett meget artig flerbruksrom👍🏻

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Apropos zwift.. Hvorfor må enkelte på død og liv jukse med tall (feks vekta si), eller påmelding i feil kategori i zwift? 
Litt interessant og at et navn jeg ser tuller med vekt og påmelding i feil klasse er samme fyren som ikke tok seg bryet med å levere tilbake utstyret jeg gav fra meg da han punkterte i sykkelritt for noen år siden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gew88 skrev (18 minutter siden):

Apropos zwift.. Hvorfor må enkelte på død og liv jukse med tall (feks vekta si), eller påmelding i feil kategori i zwift? 
Litt interessant og at et navn jeg ser tuller med vekt og påmelding i feil klasse er samme fyren som ikke tok seg bryet med å levere tilbake utstyret jeg gav fra meg da han punkterte i sykkelritt for noen år siden. 

 

Jeg var med på forrige uke NCF e sport ritt. Har en del ryttere jeg følger litt med på når det gjelder prestsjoner/watt/puls/vekt.  Et par stykker jeg vet godt av stilte i feil klasse i forhold til ZwiftPower sine beregninger (lavere enn de var rangert).  På Stravaprofilen var det god stemning med "Dobbeltseier til.........(Klubben)" 

Jeg stilte spørsmålet hvorfor det var stilt i feil klasse. Det var for å ha noen andre å kjøre med og at vedkommende ikke orket å sykle så langt (færre runder i den klassen enn der vedkommende var rangert). Så litt nærmere på ZwiftPower profilen og så at det svingte en del på vekta innimellom.

Zwift er jo bare en lek, men jeg har aldri forstått poenget med å drive på slik (jukse vil vel de fleste kalle det).

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaiost skrev (9 minutter siden):

 

Zwift er jo bare en lek, men jeg har aldri forstått poenget med å drive på slik (jukse vil vel de fleste kalle det).

 

Det dumme er når disse fehuene forringer leken for resten av oss. Hele poenget med klasseinndeling er jo en viss jevnhet i feltet, men med ulike spisskompetanser. Passe kjipt når en gjeng fra klassen over blåser i filler feltet i stedet for at de som faktisk var best i klassen måtte gjort samme jobben selv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nevnes NC ESport -cupen og det blir fortalt om syklister som åpenbart sykler i feil klasse og vinner. Det er lett å finne ut hvem dette gjelder, når det sies at personen valgte å sykle i klassen under fordi det var færre runder osv. Av a, b, c og d- pulja er det et tydelig skille i lengde/runder mellom puljene. Mitt spørsmål er om dere virkelig er sikre på om dette er korrekt siden dere sier at person x jukser. Er det ikke mulig å diskutere dette emnet uten å gi så mye info slik at det blir mulig å finne ut hvem som jukser?

 

Når det gjelder juksing, har jeg kommet fram til at zwift-ritt er lek og moro, samt veldig god trening, og resultatlistene vil uansett ikke bli riktig. Skulle noen jukse litt eller mer, så er det ikke så viktig. 

________________________________________________________________

Orbea Terra 2024, Orbea Oiz 2022, Giant TCR 1 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært kaos i NCF ecup noen ritt nå siden de har skrudd av Category Enforcement. Var vel en rytter med CE klasse A som vant (og ble disket) i C klassen forrige onsdag. 

Har også vært litt merkelige og uforståelige regler for kategorigrenser denne runden siden de ikke benytter standard CE. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CE blir slått på neste runde. 
jeg trør ikke ncf-serien, men ser sendinga

 

edit: mine 5cent til sandbagginga og nedoversparkerne er at de ødelegger for mange som kunne ha hengt med i frontgruppa. 
Å ta inn ei gruppe når juksern(e) har dratt fra er umulig. 
Jeg har juksa i single player-spill, men ALDRI i mp! Fatter ikke vitsen. 
 

Endret av Ivar Elverum

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er lek eller ikke så ødelegger det uansett for alle når man stiller i feil klasse. NCF opplegget som har vært nå er jo bare helt komisk, samtidig litt trist at så mange jukser for å få en bedre plassering. Slår de på CE så blir det bedre, synes med fordel de kunne roet litt ned på poeng og distanse også. Særlig poengrittene blir veldig uoversiktlig 

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...