Gå til innhold

Er Rapha blitt akseptert…igjen?


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid likt ulltrøyene til Rapha. Fantastisk bra kvalitet og godt utseende.
Uten å ha prøvd en hel masse andre merker, har jeg ikke kommet over noe på samme nivå. 
Nå er det tid for ny trøye. Fra gamleforumet var det en lang tråd hvor konsensus var at Rapha er «ut», uten at gode alternativer i ull kom på banen. Synes fortsatt jeg ser mye Rapha der ute, men det kanskje ikke forumfolk….

Så, hvordan er det? Er Rapha tilbake i varmen?

NB! Dette er skrevet med et lite glimt i øyet, så er forslaget ditt «ikke hør på andre» er dette min naturlige holdning allerede.

Endret av Furu
  • Haha 1

/Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har hatt så mye fra Rapha har jeg vel inntrykk av at de lager topp klær. Kanskje bedre enn da de var inn.

 

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir knapt gjennomført en eneste sykkeltur uten at jeg bruker et eller annet plagg fra Rapha. Håper for guds skyld det fortsatt er innenfor 😄 

Jeg ser ellers Tørm er nevnt. Man kan sikkert si mye om både hjemmeside og utvikling/innovasjon de siste årene, men trøyene deres fungerer svært godt. De holder fint på både form og funksjon over tid. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bakgrunn av denne posten gikk jeg inn og sjekket ullandelen i Rapha sine trøyer, og mener fra da jeg kjøpte Classic LS og LS BRevet-trøye for noe som sikkert begynner å bli 6-7 år siden, så var andelen ull i trøyene høyere. For vanlig Classig tror jeg den er den samme. Er litt av den generelle oppfatning av at kvaliteten var bedre "før i tiden", men det er ikke dermed sagt at den er dårlig nå. Hender fortsatt jeg kjøper noe fra Raffa fra tid til annen, fortrinnsvis på salg ettersom prisnivået er noget på den stive siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnoos skrev (På 22.4.2024 den 14.53):

På bakgrunn av denne posten gikk jeg inn og sjekket ullandelen i Rapha sine trøyer, og mener fra da jeg kjøpte Classic LS og LS BRevet-trøye for noe som sikkert begynner å bli 6-7 år siden, så var andelen ull i trøyene høyere. For vanlig Classig tror jeg den er den samme. Er litt av den generelle oppfatning av at kvaliteten var bedre "før i tiden", men det er ikke dermed sagt at den er dårlig nå. Hender fortsatt jeg kjøper noe fra Raffa fra tid til annen, fortrinnsvis på salg ettersom prisnivået er noget på den stive siden.

Det er også min erfaring. Den langermede Classic trøyen jeg har fra 2015 er fortsatt en av mine favoritter, dessverre oppleves dagens trøye som mer plastaktig i stoffet samt, at passformen er heller ikke den samme. Har samme erfaring med pro team kolleksjonen deres dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har solgt det meste jeg har hatt av Rapha, men har fortsatt 2 stk pro team training jersey jeg bruker. Antisklibåndet på begge to har brettet seg permanent, men trøyene er gode i varmt vær. Følger med på salgene deres men det har ikke vært så mye som har fristet de siste årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestille nylig Rapha langermet trøye fra Zalando. Har Rapha noen gang vert ut egetlig? Har heller inntrykk av att en del merker hermer etter utseende til Rapha og derfor folk kjøper andre merker. Di hadde og kansje en topp når Sky gutta sykklet med Rapha tøy.

Endret av OleF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor vi handler på salg Sepeda, bare £10 da 😉

Kjøpte den forede pro team-jakka sist, Pro Team Insulated Jacket eller hva den heter, den er slettes ikke verst syns jeg. Har også en Pro Team Training jersey som er herlig (og ikke minst fjong) når det er varmt. Så det er ikke helt skakkjørt enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ikke noe galt med Rapha, særlig ikke Classics-serien, men fargepaletten er jo helt ute. Enten superkjedelig (svart/mørkeblå) eller i overkant sprekt (turkis/orange).

Hva en dyp blåfarge eller en varm rustrød? Eller en vennlig grå som kan kombineres med en fargerik vest? 

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er ull som er interessant så synes jeg Velocio og 7Mesh er vel så stilig og bra som Rapha. Sweet sine ulltrøye er også bra. 
Rapha har vel gått i mer retning performance enn stil de siste årene, noe som er bra på mange måter, men kanskje ikke for ullplaggene? 

  • Like 1

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ashmei har óg hatt noen veldig fine ulltrøyer, men ikke noe nytt fra den kanten i år. Det er ikke veldig bra fart sykkelmarkedet i år akkurat.

Northern Playground burde lage ei sykkeltrøye i ull. De skulle ha alle forutsetninger. Rart at de ikke gjort det allerede. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
runermm skrev (På 4.7.2024 den 17.41):

Enten superkjedelig (svart/mørkeblå) eller i overkant sprekt (turkis/orange).

Var også litt i tvil, da jeg best liker farger i retning ‘jordfarger’ uten at de kun er brunt og oliven. 
Har nå hentet to trøyer i én Dusted Blue og én Dusted Orange. De innfridde godt for meg. De er absolutt ikke skrikende og spreke, men godt nedtonet.
Den orange toner mot min egen sommerbrune hvit manns hudfarge (er det lov å si…?). 

/Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (43 minutter siden):

Ja,  Donald

LarsB

Ble litt overrasket selv på fargematchen, ja. Men så ikke Donald referansen  😂
Altså, de er ikke like…bare toner mot hverandre. Er nok mer oransje enn jeg egentlig jeg har trodd.

Det var min tiårige datter som helt tydelig sa at det ikke er lov å si ‘hudfarge’. Jeg er enig, derfor fulgte en slags forklaring.

Donald!? hmf….

  • Haha 3

/Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furu skrev (På 15.7.2024 den 14.48):

Det var min tiårige datter som helt tydelig sa at det ikke er lov å si ‘hudfarge’. 

Hm. Jeg tegnet en gang en trøye som ble hetende «Hudfarger». Den skaffet ca. 70000 kroner til Antirasistisk Senter.  
IMG_3049.jpeg.a1efd1be181b7b6328be6ccd21120f59.jpeg

Jeg liker Rapha (de ulike designene for EF er smashing) men bruker det ikke (sykler i plastklær jeg) og ser det mye sjeldnere på veien nå enn for fem år siden. 

  • Thanks 2

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...