Popular Post baroudeur Posted August 5, 2023 Popular Post Posted August 5, 2023 Sykkel.org er i dag én måned gammelt og i den forbindelse ønsker jeg å ta et kort tilbakeblikk på hva som har skjedd siden oppstarten. Nyheten om at Terrengsykkelforumet.no skulle avvikles kom overraskende på de fleste. Forumet var en viktig ressurs for mange og det ble stilt spørsmålstegn til hvorfor man ikke på en eller annen måte kunne holde liv i det. Det er mange hensyn som skal tas i en slik avgjørelse og det må man ha forståelse for. Muligheten for overtakelse av historisk forumdata ble undersøkt gjennom konstruktiv dialog med Fri Flyt og det ble til at det nye initiativet startet med blanke ark – som ikke bare er negativt. I tråden som ble opprettet kl. 16:13 den 5. juli på gamleforumet (takk til moderatoren/administratoren som festet den) ble det fort tydelig at deler av brukermassen fremdeles hadde et ønske om å fortsette forumaktiviteten på en tradisjonell plattform. Sykkel.org ble derfor registrert kl. 17:58 samme dag og prosessen med ny forumløsning igangsatt et par timer senere. I løpet av kvelden var konturene på plass og det nye forumets fødselsdag regnes derfor for å være den 5. juli. Den første forumposten fra nyregistrert bruker stod @perbl for i forbindelse med en tidlig funksjonstest av den nye løsningen: I dag utgjør @perbl sammen med @Jamez forumets moderatorteam. Jeg hadde kjennskap til begge utenfor forumet og begge sa ja da de ble forespurt om å bli med som moderatorer. Det legges opp til et ukomplisert, trivelig og delvis brukerstyrt forummiljø med liten involvering fra moderatorer og administrator. Det er ikke hensiktsmessig med rigide regler og en kultur for sletting, flytting og utestenging. Så langt fungerer dette veldig bra og det ønsker vi skal fortsette. Den 7. juli ble en transaksjon mellom @AtleR og @arekey forumets første handel: I tillegg har flere medlemmer involvert forumet i nye sykkelkjøp, som @pssh og hans Trek Madone, @Ivar Elverum og hans Grizl 7 og kanskje får vi snart også @Sondrekvivik ut på landeveien. Rittrapporter fra både inn- og utsiden har vi fått fra blant andre @Sun Flyer, @Oddefa og ikke minst @anderfo med hans omfattende dekning av Transcontinental Race. Brukere har begynt å bidra med både guider og produktomtaler. @Sykkelmafiaen har introdusert oss til Google Street View for grusveier og sti. Det blir stadig lastet opp bilder i galleriet og ikke minst har mange brukere delt bilder av sine terrengsykler, landeveissykler og grusracere. Takket være @Valentino patruljerer Stilpolitiet videre og det tok ikke lang tid fra hvite bibs ble nevnt til @HOTON var på plass. Parallelt med tråder om valg av dekk, baklykt og sovepose, diskuteres hvilken side man skal gå på, ribbedamping og hvor tidlig i livet man kan ta i bruk motoriserte gressklippere. Med andre ord er mange av livets store og små spørsmål allerede oppe til diskusjon og det er et sunnhetstegn for et nettsamfunn i spedbarnsfasen – selv om arven er solid. Det er fremdeles en del som må lande før forumdriften er bærekraftig. Her jobbes det med flere alternativer og når jeg vet mer, vet dere mer. Sykkel.org har i dag en solid medlemskjerne, jevnlige nyregistreringer, regelmessig aktivitet og generelt høy trafikk. Hovedformålet er å dekke behovet for et tradisjonelt nettsamfunn for sykkelinteresserte og takket være alle dere som har tatt del i forumets første måned er dette i ferd med å bli en realitet. Fremover vil det brukes tid på å videreutvikle det grunnlaget som nå er lagt for å løfte forumet ytterligere samt sikre videre drift. 12 24 Quote Vive le forum!
torbjornhb Posted August 5, 2023 Posted August 5, 2023 Gratulerer med måneds jubileum!🎉 Det ble ikke seier i årets Tour de France, men Norge fikk en ny møteplass for ivrige og kommende syklister! Chapeau og hjelmen av til @baroudeur og de som bistår! 2 1 Quote https://pulssonen.no
RoyE Posted August 5, 2023 Posted August 5, 2023 Fantastisk bra jobbet, jeg setter veldig stor pris på det. Så langt ser det ut som om ‘sjelen’ og tonen fra ts er blitt med over, og når forumløsningen også da er vesentlig mer moderne og brukervennlig blir dette ti tomler opp fra min side. Vi konkurrerer nok straks med Kvinneguiden igjen hva treff i Google på alt mellom himmel og jord angår! Og når vi 500 medlemmer i løpet av helgen? 3 1 Quote .
arne_and Posted August 5, 2023 Posted August 5, 2023 Veldig bra jobbet! Jeg synes det nye forumet er veldig bra! 3 1 Quote
perbl Posted August 5, 2023 Posted August 5, 2023 Fantastisk innsats av @baroudeur, føler også mye av det som var bra med gammelforumet virker å ha blitt med over. Nå har vi til og med en teknisk plattform der det er bortimot inuitivt å laste opp bilder, og forhåpentligvis fungerende paginering i lange tråder 🙂 1 Quote Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/
MOB Posted August 5, 2023 Posted August 5, 2023 En stor takk til @baroudeur! Ikke bare for det tekniske, men også for høy kadens og bra kvalitet på innleggene:) 2 2 Quote
baroudeur Posted August 7, 2023 Author Posted August 7, 2023 RoyE skrev (På 5.8.2023 den 8.27): Og når vi 500 medlemmer i løpet av helgen? Vi klarte det nesten. Velkommen til @lkal som medlem nummer 500! 4 Quote Vive le forum!
RoyE Posted August 7, 2023 Posted August 7, 2023 baroudeur skrev (1 time siden): Vi klarte det nesten. Velkommen til @lkal som medlem nummer 500! Vi godkjenner mandag! Ikke dårlig, 500 forummedlemmer altså 👏🏻👏🏻👏🏻 2 Quote .
Eirikur Posted August 7, 2023 Posted August 7, 2023 Forumet er topp! Digger alt ved det! Bra med aktivitet, interessante tråder osv. Tomrommet er fylt opp. 1 Quote
baroudeur Posted August 16, 2023 Author Posted August 16, 2023 RoyE skrev (På 7.8.2023 den 17.24): Vi godkjenner mandag! Ikke dårlig, 500 forummedlemmer altså 👏🏻👏🏻👏🏻 Da kan vi løfte hjelmene for @hcbang som ble forumets medlem nummer 600. 4 1 Quote Vive le forum!
RoyE Posted August 16, 2023 Posted August 16, 2023 baroudeur skrev (6 timer siden): Da kan vi løfte hjelmene for @hcbang som ble forumets medlem nummer 600. Jøsses. Det gikk fort. Når tror vi at vi når 1.000? Innen 1/1? 2 Quote .
Mr. Blomst Posted August 16, 2023 Posted August 16, 2023 Dette har blitt helt glimrende! Jeg savner ikke gammelforumet i det hele tatt, jeg, og titter mer innom her enn jeg gjorde der. Fantastisk jobb du har gjort @baroudeur 5 1 Quote
perbl Posted September 4, 2023 Posted September 4, 2023 Straks 700 medlemmer nå \o/ 3 Quote Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/
RoyE Posted November 1, 2023 Posted November 1, 2023 (edited) Jeg syns vi kan tillate oss å tenke på når vi kan ønske registrering av medlem nr 1.000 velkommen. 813 har registrert seg i skrivende stund, 1.000 medlemmer er en skikkelig milepæl. Jeg tror nyttår kommer litt for fort, men jeg gjetter at vi er der 31/1-2024. Edited November 1, 2023 by RoyE 5 Quote .
Skoje Posted March 29 Posted March 29 Blir vi 1000 medlemmer før 01.05 mon tro, det nærmer seg sakte men sikkert 🤔 5 Quote
RoyE Posted April 3 Posted April 3 Nå mangler vi kun 14 stk før vi er på 1.000 medlemmer 😄 Registrerer at til og med den svært så bidragsytende @Sepeda fra gamleforumet endelig er på plass! 13 Quote .
Sepeda Posted April 3 Posted April 3 Tusen takk, RoyE! Hyggelig å bli husket. Må si: Chapeau, kudos, respekt og champagne til baroudeur for å ha reddet og ført videre forumet. Og stor takk til andre i driftsgruppen - perbl, ventle, Dandor og Orp_Rezzem - moderatorer LarsB, Jamez, Iselilja, andersar, Andreas og FrodeK - og alle andre kjente og ukjente entusiaster som har bidratt. Også flott å se igjen de tre vise menn Alpers, SykkelØyvind og Valentino/Kjetil. Et forum som forener landets ledende sykkeljournalister og grunnleggere av ritt og magasiner med oss glade amatører er verdt sin vekt i karbonfelger med knølhvalsagtannkantform. Og jeg ser at det bugner over av rapporter og betraktninger og spørsmål og svar. Har merket meg flere tråder jeg skal ha dypdykk i. Hos meg har livet for en tid løpt fra meg, men jeg finner tilbake. Skal dog ikke plage dere like intens som på gamleforumet. 12 7 Quote S
Andreas Posted April 4 Posted April 4 @Sepeda, en fortsettelse på din tråd fra Terrengsykkelforumet - Bikepacking - hva anbefales? ligger allerede klar for din nyttige input, her - Sykkel.org - Bikepacking - hva anbefales? Quote Kaffe- og teansvarlig
LarsB Posted April 5 Posted April 5 Hyggelig at du er her @Sepeda Jeg har satt pris på alle bidragene dine på "det gamle stedet", men fikk ikke sagt det før det plutselig var borte. Håper på nye kvalitetsinnlegg her. LarsB 1 Quote
RoyE Posted April 12 Posted April 12 (edited) Og DER var vi 1.000 forummedlemmer på sykkel.org 🎉🥳 @dannywave fikk æren av å bli nr 1.000. Velkommen! Edited April 12 by RoyE 14 Quote .
Recommended Posts